Cyklokoalícia podporuje alternatívu 2, teda verziu s cestičkou pre cyklistov na južnom jazdnom pruhu a zjednosmernením Pribinovej medzi SND a Čulenovou (smerom k Mostu Apollo).
Podľa našich informácií KDI uvádzal ako výhradu voči tomuto riešeniu nezachovanie všetkých možností odbočenia v križovatke pri Eurovei a SND pre automobilovú dopravu voči súčasnému stavu.
Pri úprave stredového ostrovčeka a zmene vodorovného značenia (zväčšenie polomeru odbočenia)
v križovatke ako je znázornené na priloženom obrázku je však možné všetky odbočenia zachovať:- Odbočenie z garáže Eurovea a z Landererovej - severne od ostrovčeka cez súčasný protismer.
- Odbočenie z Pribinovej na Landererovu - cez Čulenovu.
- Odbočenie z Pribinovej do garáže Eurovea nie je dnes legálne, jedine priamo z Landererovej.
- Smer Pribinova - budova SND sa ako jediné v alt. 2 ruší, toto spojenie je však takmer nevyužívané a je možné ho nahradiť vjazdom z Landererovej.
Zásadné nevýhody alt. 1:
- Nedostatočný priestor pre chodcov aj cyklistov. Chodcom zostávajú len 2 metre, čo je priestor na komfortné vyhnutie dvoch chodcov, nie však väčších skupín, ktoré sa tu často vyskytujú najmä v čase obeda alebo voľných dní. Naviac sú v priestore pre chodcov umiestnené bariéry - stĺpy osvetlenia a dopravné značky. Zo skúseností z iných priestorov môžeme dôvodne predpokladať, že chodci sa nebudú držať len vo svojom stiesnenom priestore, ale budú využívať aj cyklistickú časť chodníka, čo povedie k nebezpečným a konfliktným situáciám a nepoužiteľnosti cyklistickej trasy.
- Ak nebude chodník chránený stĺpikmi, hrozí riziko, že ho budú používať na parkovanie motoristi (ako je to dnes v podobnej situácii pred Auparkom) a chodci budú využívať čisto cyklistickú časť. Ak sa stĺpiky osadia, zmenší sa tak priestor pre chodcov (min. o 0,5 m) na 1,5 m, čo povedie takisto k zvýšenému výskytu chodcov na cyklistickej trase.
- Legálny pohyb cyklistov v dnešnej dobe je po vozovke. Návrh ich umiestňuje na chodník, čím de facto zväčšuje priestor pre motorovú dopravu (segregovaním cyklistov) a zároveň výrazne redukuje priestor pre chodcov (záber cca 60 % chodníka).
Navrhujeme preto ešte preskúmať možnosti úpravy križovatky pri SND v alternatíve 2 tak, aby vyhovoval kritériám KDI na podporu automobilovej dopravy.