Pán Zverko,
je možné, že jazdný pruh pre cyklistov ste na vozovke nevideli, pochopiteľne, keďže v SR prakticky žiaden normálny zatiaľ nemáme,
pozrite si preto nasledujúci odkaz:
http://www.rebelbike.cz/index.php?clanek_detail=true&id_clanek=702&n=Cyklopruhy-na-k%F8i%9Eovatce-Hlinky-v-Brn%EC
v prípade námietok, že ide o zahraničné riešenie, zamierte do Vrakune:
http://www.valec.yw.sk/galeria/picture.php?cat=114&image_id=559
a porovnajte s Košickou ulicou:
https://picasaweb.google.com/116343060886038294418/CyklotrasaKosickaUlica#5652672906197998690
O akom 50-centimetrovom odstupe cyklopruhu od jazdného pruhu pre motorové vozidlá píšete? Vidíte na fotografiách z Brna resp. na fotografii z bratislavskej Vrakune azda nejaké dve súbežné čiary, ktoré by delili tieto dva jazdné pruhy? Nie. Sú delené hrubou bielou čiarou.
Priechody pre cyklistov sa vyznačujú v prípade ak cestička pre cyklistov križuje komunikáciu pre motorové vozidlá. V prípade jazdných pruhov pre cyklistov t.j. cyklopruhov umiestnených na vozovke sa priechody pre cyklistov logicky nevyznačujú - križovania sú značené prerušovanou bielou čiarou resp. čiarami. Teda dôvod vyznačenia priechodov pre cyklistov v ústiach ulíc Páričkova, Oravská a Tekovská?
Porovnanie nami navrhovanej farebnej schémy (obrázky 1 a 2 zľava) a nezmyslu, ktorý bol namaľovaný (vpravo):
Priechod pre cyklistov nasmerovaný do stĺpu verejného osvetlenia je síce prepojením jednosmerných cyklopruhov, reálne však cyklisti pokračujú aj na chodník okrajom Dulovho námestia na Kvačalovu, bolo by teda vhodné do budúcnosti reálne správanie cyklistov rešpektovať, respektíve rátať s tým, že cyklisti jazdia aj po komunikáciach, kde sa pruhy a cestičky pre cyklistov nenachádzajú.
Antoniaci