Diskusní fórum Diskusní fórum

Bajkalská

Bajkalská - revitalizácia

Diskuse [ Předchozí | Další ]
Toggle
Bajkalská - revitalizácia
Odpověď
9.10.13 18:34
Bajkalská - revitalizácia

RE: Bajkalská - revitalizácia
Odpověď
10.10.13 8:37 jako reakce na Michal Feik.
Pár drobností by som mal k projektu:
(Vjazd na ČSPH) - prečo znova tabule "zosadni z bicykla" ?? Skutočne nevidím dôvod používania dvoch dopravných značiek v Bratislave – jednou z nich je B1 Zákaz vjazdu všetkých vozidiel v oboch smeroch (náhrada B3) a značku C 13 Iný príkaz s textom „zosadni z bicykla“ – ktorá už keď treba ukončiť cyklistickú trasu tak riadnym ukončením (C 18).
Je naozaj paradox pri ČSPH prikázať cyklistovi zosadnúť z bicykla ale pritom upozorňovať vodičov (Značkou A16) na prítomnosť cyklistov?! V súvislosti s týmto priechodom by som navrhoval najmä presunutie infotabule, resp. dohodu s ČSPH o tom, že tu nebudú používať aspoň tú plachtovú reklamu. Táto reklama perfektne zakrýva chodca aj cyklistu (rovnako im bráni vo výhľade na prichádzajúce vozidlá) a vozidlá, čo rozhodne prispieva ku kolíznym situáciám, nakoľko tu vozidlá vchádzajú s pomerne „rýchlej“ komunikácie. Aj tak by ma celkom zaujímalo, či je táto reklama umiestnená legálne a čo na to KDI z hľadiska bezpečnosti.
Priechody pri výjazde z ČSPH. Predpokladám, že výjazdová komunikácia z ČSPH nie je v správe hl.m. SR BA. V prípade, že je to tak, priechod by mal obnoviť správca (ČSPH) a ak už sa má tento priechod financovať z prostriedkov hl. m. SR BA tak by bolo určite vhodné a účelné spraviť tu riadny priechod pre cyklistov. Stále sa ich bojíme? Stále je tu presvedčenie, že cyklista je samovrah a vstupuje na priechod minimálne v 30km/h rýchlosti a nepresvedčí sa či tak môže spraviť? Michal prosím ťa skúsme hľadať už trochu „osvieteneckejšie“ riešenia, mal som za to že za tie tri roky sme sa niekam pohli – najmä zmýšľaním. Pokúsme sa robiť projekty také aby mohli slúžiť ako vzorový príklad že „to“ funguje.
A ešte k výjazdu a preriešeniu „chodníka pre chodcov“, ktorý sa teraz zlúčil so samostatnou cestičkou pre cyklistov. V projekte to síce nie je naznačené, ale ja mám pocit že priechod pre chodcov bol v pokračovaní chodníka priamo na zastávku mhd (aj z toho dôvodu že cestička pre cyklistov je relatívne „nová“ v tom čase tu nebol iný spôsob ako prejsť na zastávku. Netvrdím, že priechod takto riešený bol ideálnym riešením ani to, že by na „len“ 2,5m chodníku nevedeli koexistovať cyklisti aj chodci, ale to komplexnejšie riešenie by mohlo mať aj iné „výstupy“


Milan Raus

RE: Bajkalská - revitalizácia
Odpověď
10.10.13 13:35 jako reakce na Michal Feik.
Michal Feik:
Bajkalská - revitalizácia


starz by projekty obsahujuce znacku zosadni z bicykla mal davat automaticky prerabat autorom. preco tak nerobi? uradnici starzu si ten projekt aspon pozreli alebo len posuva vystupy projektantov bez akejkolvek pripomienky dalej? ved o ich peniaze nejde. krasny pristup.

RE: Bajkalská - revitalizácia
Odpověď
14.10.13 15:32 jako reakce na Michal Feik.
Komentáre (z juhu na sever, čiže sprava doľava):

Schody na križovatke Bajkalská - Prievozská
Značka C18 (ukončenie cyklotrasy) pred schodami je trošku zbytočná, keďže cyklotrasa by smerom do schodov nemala viesť emoticon Ale zrejme treba učiniť zadosť formálnemu naplneniu normy, aj keď ide o nezmysel.

Dva priechody cyklistov primknuté k priechodu pre chodcov
Varovný pás pre nevidiacich pred priechodom pre chodcov (Z 8b) má byť len v časti pre chodcov, nie v časti pre cyklistov. Navrhujem projekt príslušne upraviť (viď návrh TP Cyklistické komunikácie).
Pozitívne vnímam samostatné priechody pre obe skupiny - v budúcnosti to dáva možnosť rozšíriť aj medziľahlé úseky cyklotrasy a zmeniť zdieľaný priestor na samostatný pre chodcov a samostatný pre cyklistov.

Vjazd na čerpaciu stanicu PHM
Značka zosadni z bicykl a priechod pre chodcov je na cyklotrase neakceptovateľné riešenie. Navrhujem doplniť primknutý priechod pre cyklistov západne od chodcov. V prípade nutnosti zdôrazniť cyklistom povinnosť dať prednosť v jazde motorovým vozidlám je možné použiť značku Daj prednosť v jazde alebo Stoj, daj prednosť v jazde.
Tiež navrhujem v úseku od vjazdu na ČS PHM po priechod pre chodcov cez Bajkalskú rozšíriť chodník na 5 m (2,5 m chodci, 2,5 m cyklisti).

Výjazd z čerpacej stanice PHM
Návrh zhoršuje súčasný stav, existujúcu cestičku pre cyklistov mení na zmiešaný pohyb s chodcami.
Navrhujem zmeniť dva priechody pre chodcov (výjazd z pumpy a susedná cesta) na priechody pre cyklistov s odstránením značiek zosadni z bicykla. Pre chodcov doplniť nový priechod na severnom konci autobusovej zastávky (pred pripojením výjazdu z pumpy na Bajkalskú).

Pokračovanie na Ružinovskú
Po realizácii novej zástavby na rohu Bajkalskej a Ružinovskej nebude zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov vhodný. Odporúčam preto rozšírenie cyklotrasy a segregáciu chodcov a cyklistov premietnuť do požiadaviek na novú zástavbu a aspoň spomenúť v textovej časti tohto projektu.

Cyklistické značenie IS40a-IS40i
Pri ČS PHM je naznačené, ale bez konkrétneho textu. Čo bude na tejto značke?

Veľkosť značiek
Všetky značky pre cyklistov odporúčam vyhotoviť v zmenšenom rozmere.

Chýbajúci priechod pre cyklistov cez Bajkalskú
Ani v tomto projekte, ani v projekte Trenčianskej sa priechod cez Bajkalskú nenachádza. Cyklotrasy tak zostávajú naďalej nespojené.

RE: Bajkalská - revitalizácia
Odpověď
17.10.13 6:06 jako reakce na Anonymní uživatel.
Nedá mi nereagovať ku "kritike" k značkám zosadni z bicykla , napriek tomu , že nie je uvedený autor .Nie je pravdou, že´"úradníci" starzu si len výstupy projektantov posúvajú bez pripomienok!!
Ako anonym vie , že si nemáme /aj s projektantami/ pripomienky.Bez súhlasu zástupcov Krajského dopravného inšpektorátu a Komisie Magistrátu pri oddelení  prevádzky dopravy nie je možné realizovať dopravné projekty.
Katarína Szabová, starz

RE: Bajkalská - revitalizácia
Odpověď
17.10.13 7:36 jako reakce na Anonymní uživatel.
Pani Inžinierka, stačí si pozrieť ako je riešené vedenie cyklotrasy na Dolnozemskej - tiež pri ČSPH a intenzita dopravy je tu určite porovnateľná s Bajkálskou, keď nie aj väčšia a sú tu priechody pre cyklistov. Takže pevne verím, že zdravý rozum zvíťazí a že Vaša posledná veta o schvaľovaní KDI nie je pokus o alibi prečo sú tu značky zosadni z bicykla. Pretože uvediem ešte raz – cyklista nie je samovrah!

Milan Raus

RE: Bajkalská - revitalizácia
Odpověď
17.10.13 9:38 jako reakce na Anonymní uživatel.
Pani Szabová,

STaRZ by mal naozaj robiť väčší tlak na políciu, lebo inak nám budú naďalej vznikať nefunkčné riešenia. Načo je dobrá cyklotrasa, kde cyklista musí ísť z 90 metrov 30 pešo a aj to na dva krát. Ak by sa takýmto štýlom stavali diaľnice (namiesto mimoúrovňových križovatiek pešie zóny), tak by to asi pochvalu ich používateľov nezískalo. V prípade diaľníc by to zrejme nebolo ani v súlade s normami. Hoci pochybujem, že by priechody pre chodcov na cestičke pre cyklistov boli v súlade s normami, rozhodne však nie sú v súlade so zdravým rozumom.

Ako písal Milan Raus, cyklisti nie sú samovrahovia (a pár výnimiek značka zosadni z bicykla rozhodne trápiť nebude). V aute je pritom omnoho bezpečnejšie nedať prednosť (ochrana karosériou), napriek tomu sa nedávajú pred križovatky značky vystúp z auta. Takže kvôli vlastnej bezpečnosti si cyklisti dajú pozor, značka zosadni z bicykla na to nemá vplyv (iritovaním cyklistov možno skôr opačný).

Značka zosadni z bicykla naviac nie je zrozumiteľná cudzincom, čo je dosť vážny problém. Ak nevadí, že zahraničný cyklista ju neuposlúche, prečo tam tá značka vôbec má byť?

Posledný, no dosť dôležitý aspekt, je ten, že systematickým umiestňovaním priechodov pre chodcov na cyklocestičky de facto cyklistov učíme, že jazdiť po priechodoch pre chodcov je správne. Preto by sa na cyklocestičkách absolútne nemali používať priechody pre chodcov, ale výlučne len priechody pre cyklistov. Práve z hľadiska bezpečnosti a výchovy cyklistov aj vodičov. (Aj vodič idúci po ceste vie, že na priechode pre cyklistov môže očakávať rýchlejšie idúceho cyklistu, na priechode pre chodcov je to prekvapenie). Ak je na nejakom mieste pochybnosť o bezpečnosti ľudí idúcich z cyklocestičky, vždy sa dá na cyklocestičke použiť značka Stoj, daj prednosť v jazde.

PS: Rešpektovanie značky zosadni z bicykla znamená, že ak ide cyklista s dieťaťom v detskej sedačke či vozíku, tak musí vyložiť aj deti a všetci musia prejsť pešo po svojich? emoticon

RE: Bajkalská - revitalizácia
Odpověď
18.10.13 9:34 jako reakce na Anonymní uživatel.
A ešte mi nedá na margo BEZPEČNOSTI
Žiadnemu príslušníkovi KDI doteraz nevadilo, že ČSPH tu mala obrovskú reklamu na priechode, tak nevhodne umiestnenú že naozaj zakrývala chodca a chodcovi výhľad na vozidlá? Takže je veľmi „humorné“ argumentovať bezpečnosťou, len mne osobne sa z takého humoru tlačia slzy do očí.