Blogy Blogy

Zurück

Doprava v meste na bicykli

 

Aktuálny stav:

Doprava v mestách sa realizuje hlavne individuálnou automobilovou prepravou.

Po roku 2014 bude treba dopravu v mestách regulovať

Individuálny motorizmus v SR si má v osobnej doprave zachovať viac ako 70-percentný podiel na počte prepravených cestujúcich. Podiel verejnej dopravy sa zníži na 26 %. Podľa prognózy v Európskej únii bude individuálna doprava dosahovať priemerne 77 %, železničná 5 %, autobusová 6 %, letecká 11 % a metro 1 %. Na Slovensku sa predpokladá mierny rast osobnej dopravy s posilňovaním individuálneho motorizmu. Po roku 2014 situácia v mestských aglomeráciách a väčších mestách bude výraznou prekážkou ďalšieho rozvoja osobnej dopravy. Vynúti si to vysoký stupeň regulácie, napríklad spoplatnením individuálneho motorizmu. Väčšie využívanie verejnej osobnej dopravy podporí zavádzanie integrovaných a inteligentných dopravných systémov. Viac

 

Aktuálne problémy prepravy v meste:

Ucelený pohľad na túto problematiku zatiaľ nemám, ale ako účastník dopravy v hlavnom meste som identifikoval tieto problémy:

  • preferuje sa hlavne individuálna automobilová preprava podľa polície má byť ulica prejazdná hlavne pre autá, potom pre autobusy a nakoniec pre bicykle (na margo či sprístupniť jednosmerky pre cyklistov)
  • rýchlosť prepravy, bezpečnosť premávky parkovanie, hluk, emisie...

Na kratšie trasy je ideálna preprava bicyklom, je rýchla, tichá, bezpečná(v prípade že sa jazdí na vyznačených miestach)

Záujem o túto prepravu je, podľa môjho prieskumu nechcú jazdiť lebo:

  • bezpečnosť = nexistujuce značenie trás = existencia len turistických cyklotrás
  • problémy s bezpečným odparkovaním bicykla na verejných miestach, Bike Pods
  • pri transporte do práce, nemožnosť odložiť bicykel a prezliecť sa a osprchovať = bike pods riešenia

 

Dokumentácie, publikácie

Durchschnitt (0 Stimmen)