Foren Foren

Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo)

Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia

Umschalten
Po rokovaní s Krajským dorpavným inšpektorátom bola vybraná alternatíva 1.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Antwort
18.06.12 22:54 als Antwort auf Michal Feik.
Cyklokoalícia podporuje alternatívu 2, teda verziu s cestičkou pre cyklistov na južnom jazdnom pruhu a zjednosmernením Pribinovej medzi SND a Čulenovou (smerom k Mostu Apollo). Podľa našich informácií KDI uvádzal ako výhradu voči tomuto riešeniu nezachovanie všetkých možností odbočenia v križovatke pri Eurovei a SND pre automobilovú dopravu voči súčasnému stavu. Pri úprave stredového ostrovčeka a zmene vodorovného značenia (zväčšenie polomeru odbočenia) v križovatke ako je znázornené na priloženom obrázku je však možné všetky odbočenia zachovať:
  • Odbočenie z garáže Eurovea a z Landererovej - severne od ostrovčeka cez súčasný protismer.
  • Odbočenie z Pribinovej na Landererovu - cez Čulenovu.
  • Odbočenie z Pribinovej do garáže Eurovea nie je dnes legálne, jedine priamo z Landererovej.
  • Smer Pribinova - budova SND sa ako jediné v alt. 2 ruší, toto spojenie je však takmer nevyužívané a je možné ho nahradiť vjazdom z Landererovej.
Zásadné nevýhody alt. 1:
  • Nedostatočný priestor pre chodcov aj cyklistov. Chodcom zostávajú len 2 metre, čo je priestor na komfortné vyhnutie dvoch chodcov, nie však väčších skupín, ktoré sa tu často vyskytujú najmä v čase obeda alebo voľných dní. Naviac sú v priestore pre chodcov umiestnené bariéry - stĺpy osvetlenia a dopravné značky. Zo skúseností z iných priestorov môžeme dôvodne predpokladať, že chodci sa nebudú držať len vo svojom stiesnenom priestore, ale budú využívať aj cyklistickú časť chodníka, čo povedie k nebezpečným a konfliktným situáciám a nepoužiteľnosti cyklistickej trasy.
  • Ak nebude chodník chránený stĺpikmi, hrozí riziko, že ho budú používať na parkovanie motoristi (ako je to dnes v podobnej situácii pred Auparkom) a chodci budú využívať čisto cyklistickú časť. Ak sa stĺpiky osadia, zmenší sa tak priestor pre chodcov (min. o 0,5 m) na 1,5 m, čo povedie takisto k zvýšenému výskytu chodcov na cyklistickej trase.
  • Legálny pohyb cyklistov v dnešnej dobe je po vozovke. Návrh ich umiestňuje na chodník, čím de facto zväčšuje priestor pre motorovú dopravu (segregovaním cyklistov) a zároveň výrazne redukuje priestor pre chodcov (záber cca 60 % chodníka).
Navrhujeme preto ešte preskúmať možnosti úpravy križovatky pri SND v alternatíve 2 tak, aby vyhovoval kritériám KDI na podporu automobilovej dopravy.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Antwort
22.06.12 01:25 als Antwort auf Michal Feik.
To, že Kajský dopravný inšpektorát je dlhodobo jednou z hlavných prekážok pri realizovaní ľudskejších dopravných riešení, je známe. Nedávne skúsenosti však ukazujú, že pokiaľ je samospráva dostatočne silná, vie presadiť aj riešenie, ktoré nemá spočiatku podporu KDI.
Pokiaľ v tomto prípade mesto po jednom rokovaní s KDI kapitulovalo, prosím uviesť písomné argumenty zo strany KDI, v ktorých vyjadruje svoje dôvody pre uprednostnenie alternatívy 1. Cykokoalícia totiž opakovane vyjadrila konkrétne argumenty, prečo je výhodnejšia alternatíva 2, z druhej strany však argumenty na papieri nie sú. Taktiež prosím mesto, aby vecne z dôvodnilo, na základe čoho sa prikláňa k alternatíve 1 a aby zaujalo stanovisko ku konkrétnym argumentom Cyklokoalície.
Zároveň znovu pripomínam, že KDI by nemal prioritne určovať dopravnú politiku mesta!

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Antwort
02.01.13 02:26 als Antwort auf Michal Feik.
Po rokovaní s Krajským dorpavným inšpektorátom bola vybraná alternatíva 1.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Antwort
01.02.13 22:51 als Antwort auf Michal Feik.
Po rokovaní s Krajským dorpavným inšpektorátom bola vybraná alternatíva 1.

Aj s nejakým odovodnenim? Uz som si zacal mysliet, ze by sa tu zacali veci riesit rozumne a koncepcne. Pri volbe midzi tymito alternativami by si malo KDI zdovodnit svoje rozhodnutie!!

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea -&#x
Antwort
14.03.13 07:08 als Antwort auf Michal Feik.
Po rokovaní s Krajským dorpavným inšpektorátom bola vybraná alternatíva 1.