Foren Foren

Prvý historický okruh

Historický okruh (realizačná projektová dokumentácia)

Umschalten

RE: Historický okruh (realizačná projektová dokumentácia)
Antwort
18.02.13 13:21 als Antwort auf Michal Feik.
Pár bodov k tejto verzii. Bohužiaľ nemôžeme považovať túto verziu za dobrú, pretože v nej neboli odstránené niektoré veci, ktoré sme si prešli na stretnutí pracovnej skupiny. A naopak, potichu sa niektoré miesta zmenili na horšie, bez toho, aby sa o nich pred tým hovorilo. Konkrétne:

Nie je riešené povolenie vjazdu cyklistov na Kapucínsku, Židovskú a Mikulášsku (pešia zóna bez povolenia vjazdu cyklistov), ktoré sme spomínali aj na poslednej komisii 14.2.2013. Napriek tomu, že na tento problém už upozorňujeme počas celej doby prípravy projektu (cca dva roky), stále nebolo zapracované riešenie.

Na Rybnom námestí:
  • zmizol cyklopruh a bol nahradený piktokoridorom. Čo je dôvod tejto zmeny? Tento cyklopruh funguje bez problémov cca 15 rokov . Navrhujeme ponechať súčasný pruh pre cyklistov a len obnoviť jeho značenie.
  • V návrhu je zakreslený nový priechod pre cyklistov na nábrežie, piktokoridor však smeruje medzi chodeckú a cyklistickú časť. Navrhujeme ponechať existujúci cyklopruh a nasmerovať ho do cyklistickej časti priechodu.
  • Pred priechodom pre cyklistov je značka "Zosadni z bicykla"!!! Táto značka tam nemá čo robiť, navrhujeme jej odstránenie z návrhu. Pripomíname, že ani dnes tam pri cyklopruhu ústiacom do priechodu pre chodcov nie je - zosadnutie z bicykla vyplýva priamo zo zákona, o to viac je zbytočná, ak bude cyklopruh pokračovať priechodom pre cyklistov.
Nám. Ľ. Štúra
  • Opakovane zdôrazňujeme, že vedenie okruhu týmto koridorom nemá veľký zmysel najmä pre cyklistov z Petržalky smerujúcich do centra, keďže namiesto jeden minúty priamo po Hviezdoslavovom nám. resp. Paulíniho trvá táto obchádzka cca 5-6 minút a dvakrát križuje tú istú cestu. Navrhujeme komplet vypustiť navrhované riešenie na Nám. Ľ. Štúra (od Reduty k Propeleru). Nepredstavuje žiadny prínos a pridanú hodnotu pre cyklistov, ak teda za prínos nepovažujeme osádzanie značiek Zosadni z bicykla. Taktiež vedenie cyklistov stredom námestia okolo pamätníka nie je dobré, podľa návrhu pribudne akurát zvislé a vodorovné značenie, ktoré vizuálne znehodnotí priestor námestia, pritom nezlepší pohyb cyklistov, ani ho nespraví bezpečnejším (skôr naopak).
  • V každom prípade, či už trasa bude vedená v tomto koridore alebo nie, chýba v návrhu značenia povolenie vjazdu cyklistov do pešej zóny na Mostovú (vjazd je povolený len dopravnej obsluhe a zásobovaniu, čo cyklisti všeobecne nie sú).
Jesenského (neexistuje detailný výrez)
  • Chýba povolenie vjazdu cyklistom na Jesenského: zo strany od Komenského nám. je prejazd zakázaný okrem MHD, zo strany od Mostovej je zákaz vjazdu.

RE: Historický okruh (realizačná projektová dokumentácia)
Antwort
19.02.13 15:57 als Antwort auf Michal Feik.
Ešte dva detaily:

Na Jesenského (medzi Štúrovou a Komenského nám.) je dostatok priestoru na vyznačenie cyklopruhu, no v návrhu je len piktokoridor (slabšie riešenie). Navrhujeme vyznačiť cyklopruh v celej dĺžke, aj v priestore zastávky. Nutnosť daj prednosť cestujúcim pri zastavení električky vyplýva zo zákona a nie je pred zastávkou nutné ukončiť cyklopruh a za ňou ho znova začínať.

Na Jesenského pred križovatkou so Štúrovou (teda opačný smer jazdy ako predchádzajúci odstavec) navrhujeme povoliť odbočenie vľavo pre cyklistov z pravého pruhu. sme Na pracovnom stretnutí sme sa o tomto návrhu rozprávali, zapracovaný však nebol. Ľavý pruh by teda slúžil na odbočenie vľavo pre autá, pravý na pravé odbočenie pre autá a odbočenie do oboch strán pre cyklistov. Cyklista sa tak bude držať pri bezpečnejšom pravom okraji vozovky a nebude nutné značiť piktokoridor v ľavom pruhu. Takmer totožné riešenie je použité v návrhu cyklotrasy Špitálska - Štúrova, kde je pred pravým odbočením zo Štúrovej na Medenú pravý pruh určený na odbočenie vpravo pre autá a zároveň na pravé odbočenie a jazdu priamo pre cyklistov (vidno to aj v grafickej časti vyššie).
Pri značení piktokoridoru odporúčame miestnu obhliadku a trasovať koridor tak, aby nešiel cez kanály a rozbitý povrch.

RE: Historický okruh (realizačná projektová dokumentácia)
Antwort
13.03.13 13:30 als Antwort auf Michal Feik.
zamerom je doriesit a ustrazit urb. detail prioritne v zone historickeho 
centra s prihladnutim na historicky odkaz, kontext miesta (genius loci), jeho vyuzivanie a 
buducnost (nasledne do prvy obchvat- Dostojevskeho rad, Karadicova, 
Sancova)

- respektovat pamatniky, pietne miesta, klucove historicke miesta.
- respektovat stvarnenie a charekter verejneho priestoru v historickom jadre ( napr. nachadza sa tu dlazba (zulovy, cadicovy kamen), nie ako asfalt, 
teda aj stvarnenie a prevedenie cyklo trasy musi zohladnit tuto skutocnost
- v historickom jadre by sa k rieseniu cyklotrasy mal vyjadrovat aj muop - mestsky ustav ochrany pamiatok (p.Stassel)
odporuca sa (neobchadzat ani odd.uzemneho rozvoja)

- ziada sa pri morovom stlpe, bibiane a mieste zidovskej synagogy vynechat/ 
nerealizovat cyklopiktogramy a ani ine cykloznacky, maximalne pri prechode na 
nabrezie a rampe na most SNP
- prerokovat/ preriesit cyklotrasu cez Sturovo nam. v kontakte s Redutou a s pomnikom/ sochou L.Stura... ( mozno riesit komplexne ako cele namestie ) 

- odporuca sa riesit design/ stvarnenie cyklostojanov v historickom centre (15x) vypisanim designovej sutaze na cyklostojany - (vsak mesto podporuje creative industries 

katarina jagrova