Obrázok je dosť zle čitateľný. Pár prvotných postrehov k tejto verzii:
Pešia doprava:- Ruší sa frekventovaný priechod pre chodcov na pešom ťahu Autobusová stanica - centrum na severnej strane križovatky Mlynské nivy - Karadžičova (aby bolo možné pridať druhý odbočovací pruh vľavo z Karadžičovej na Mlynské nivy (v smere na Ružinov). Nanovo sa zavádza priechod pre chodcov na južnej strane križovatky a nový priechod pri Páričkovej ulici. Uvedené dva priechody majú význam na zlepšenie pohybu chodcov, nie však ako náhrada rušeného priechodu, keďže predlžujú (časovo i vzdialenosťou) a komplikujú jeden z najfrekventovanejších peších smerov v križovatke.
- Komplikuje sa peší ťah VÚB - CBC. Popred budovu CBC vedie frekventovaný peší ťah, dnešný priechod pre chodcov cez Páričkovu nie je v jeho priamej línii (teda východne od výjazdu z parkoviska pred budovou VÚB, na zábere z Google SteetView jasne vidno potrebné miesto na priechod). Tento návrh priechod ešte viac odsúva až ku Karadžičovej.
Automobilová doprava:- Cieľom prestavby je zvýšenie kapacity križovatky aj za cenu zhoršenia podmienok pre chodcov a cyklistov. Ruší sa ľavé odbočenie Karadžičova - Mlynské nivy do centra (z dôvodu nutnosti zabezpečiť presun priechodu pre chodcov na túto stranu križovatky).
- Pridáva sa druhý odbočovací pruh pre ľavé odbočenie Karadžičova - Mlynské nivy (z centra).
Cyklistická doprava:- V návrhu je úplne ignorovaná. Nie sú riešené ani trasy zakotvené v územnom pláne: Dostojevského rad - Karadžičova, Malý trh - Páričkova, nieto ešte ďalšie potrebné smery, kde by vzhľadom na vysokú intenzitu motorovej dopravy i cyklistov bola vhodná segregovaná cestička pre cyklistov (Dunajská - Mlynské nivy). Autori tohto návrhu zrejme predpokladajú, že cyklisti budú jazdiť aj v takejto rozsiahlej križovatke priamo vo vozovke, prípadne jazdiť po chodníkoch. Oba prístupy sú zlé. Už dnes množstvo cyklistov kvôli nedostatočnej infraštruktúre a strachu z ohrozenia autami jazdí po chodníkoch. Pri stúpajúcom množstve cyklistov bude toto viesť k zhoršovaniu podmienok pre chodcov a defacto aj pre vodičov a cyklistov.
Moje otázky:
Bolo pred týmto návrhom realizované sčítanie chodcov a cyklistov, ktoré by preukázalo, že návrh bude kapacitne postačovať aj pre nemotorových účastníkov cestnej premávky? (Ostrovčeky veľkosťou častokrát nestačia).
Bolo modelované, aké zmeny nastanú pre chodcov po zmenách, o koľko sa im cesta predĺži/skráti a či bude daná zmena akceptovateľná?
Schwarz