| Cenovo podľa mňa akceptovateľné, dobré by bolo zahrnúť bikesharing aj do systému BID (každý predplatiteľ by mohol jazdiť aj verejným bicyklami).
Bude však potrebné zvážiť buď rozšírenie počtu stanovísk (cca +5 lokalít) alebo skompaktnenie siete. Stanoviská najmä na Hlavnej stanici, ale aj na Autobusovej stanici či pri River Parku sú dosť ďaleko od susednej, čo môže byť problém pri ich obsadenosti - bude nutnosť sa vracať dosť veľkú vzdialenosť na bicykli a potom pešo späť. Buď je teda potrebné pridať niekoľko medziľahlých stanovísk, alebo časť siete v prvej etape zrušiť (napr. Petržalka a River Park). Obe stanice by v sieti mali zostať zachované, pretože pri nich možno očakávať veľké množstvo pravidelných používateľov systému (dochádzanie vlak - bicykel).
Druhý problém je dostupnosť oboch staníc, kde je jediný legálny prístup len po frekventovaných cestách. Ak nechceme, aby začali používatelia systému masívne jazdiť po chodníkoch a tak ohrozovať chodcov, je potrebné do spustenia systému vytvoriť bezpečné cyklotrasy na obe stanice (a ich vzájomné prepojenie). Dnes je na stanicu z centra jediná legálna trasa po Štefánikovej. Navrhujem preto do budúceho roku vyriešiť trasu po Štefanovičovej a Banskobystrickej, alternatívne po Štefanovičovej, Nám. slobody, Kollárovom nám. a Obchodnej. Pri Autobusovej stanici je problém najmä s rozsiahlou križovatkou Karadžičova - Mlynské nivy (kde ani pri projekte Twin City nežiadalo mesto v územnom konaní výstavbu cyklotrasy!!!, cesty sa pritom ešte plánujú rozšíriť) a menší s jednosmernou Dunajskou. |