Navigation Navigation

Foren Foren

Zurück

diskusia o požiadavkách participatívnych komunít na magistrát.

Umschalten
Ahojte, mám pocit, že dnes by mali chalani z Utopie diskutovať s primátorom o požiadavkách participatívneho rozpočtu a adresovať mu konštruktívne požiadavky.
- mal som to urobiť už dávno, ale v tejto diskusii by sme mohli zhrmaždiť este nejake podnety, aj ked myslim, ze vsetky tieto externe problemy si vsetci uvedomuju.

tak s Martinkou sme zformulovali tieto poziadavky:

informacna kampan
-ktora bude obyvatelov informovat o aktualnom diani v PR, ako aj komunikovat moznost a vyzvu zapojit sa
otazka alokacii- peniaze budu tiect, alokacie sa budu realizovat, hradit,
- alokacie sa budu priebezne a transparentne zverejnovat. [branit vytunelovaniu]. - peniaze vyčlenené na participatívny rozpočet sa nebudú môcť svojvoľne presúvať do iných rozpočtových položiek mesta.
komunikacia s uradnikmi- ak uradnik niečo prisľúbi, ale bude to nad jeho sily či kompetencie, mal by nás o tom informovať, možno by sme mu pomohli vytvoriť aspoň verejný tlak.
- rozsirit skupinu uradnikov ktora bude spolupracovat a mať kompetencie na etablovani participaticneh rozpoctu a tak urýchliť vybavovanie procesu.
- nepripustiť aby sa v budúcnosti rozhodovalo o procesoch part.rozpočtu bez účasti a súhlasu zástupcov part.rozpočtu, ako sa to stalo napr. v svojvolnom rozhodnutí začlenit neoficiálne FB hlasovanie do oficiálneho.
jednotna prezentacia PR- Pri prezentáciách part.rozpočtu zo strany magistrátu si neprivlastňovať resp. nezamlčiavať zásluhu a podieľ dobrovolnickej práce ľudí v procesoch.

RE: diskusia o požiadavkách participatívnych komunít na magistrát.
pr_bratislava komunitné centrum generácií
Antwort
22.01.13 19:04 als Antwort auf Lukas Bulko.
 22. 11. 2012 a 11. 12. 2012 sa v KCG uskutočnili verejné medzikomunitné stretnutia ktorých výsledkom je toto spracovanie
Pripomienok k činnosti orgánov mesta. (diskusiu spracoval P.Vittek):

Nečinnosť mestských orgánov:

 orgány mesta, ktoré majú spolupracovať na realizácii procesu PR spolupracujú veľmi nedostatočne, takýto prístup je naďalej neakceptovateľný
 pri realizácii projektov PR mali koordinátori projektov obrovské problémy pri čerpaní prostriedkov z rozpočtu mesta a ohrozilo to realizáciu niektorých projektov
 úradníci by sa mali priamo zapojiť do realizácie PR a prejsť školením o PR

Spolupráca v Koordinačnej rade:

 mesto by malo vyčleniť úradníkov, ktorí sa priamo zapoja do činnosti koordinačnej rady
 členom KooR by mal byť úradník z kancelárie kontrolóra
 mesto by nemalo robiť žiadne kroky týkajúce sa PR bez toho, aby ich schválila KooR
(v minulom roku sa kritika týkala predovšetkým hlasovania vyhláseného na sociálne sieti bez dohody a bez vopred stanovených podmienok jeho platnosti a parity a otázky, prečo bola na rokovanie MsZ o výške prostriedkov pre PR navrhnutá suma bez akejkoľvek diskusie s občanmi a občiankami zapojenými do procesu PR)

Marketing PR:
 mesto by malo vytvoriť celoročnú komunikačnú stratégiu, ktorá bude zodpovedať potrebám procesu PR
 do propagácie PR by sa malo zapojiť marketingové oddelenie mesta – malo by vyčleniť zodpovednú osobu a priestory, ktoré by na propagáciu PR slúžili (napríklad priamo na magistráte)
 zabezpečiť propagáciu PR na všetkých oficiálnych podujatiach mesta

Požiadavka na MsZ:
 zabezpečiť aby sa prostriedky určené na PR nepresúvali do iných rozpočtových položiek

RE: diskusia o požiadavkách participatívnych komunít na magistrát.
pr_bratislava komunitné centrum generácií
Antwort
22.01.13 19:07 als Antwort auf Lukas Bulko.
15.1.2013 sa na verejnom medzikomunitnom stretnutí spomenuli ešte nasledujúce dodatočné návrhy do diskusie: 

 štandardizovať postupy na čerpanie prostriedkov z PR
 každé oddelenie by malo mať človeka s právom čerpať prostriedky z rozpočtovej kapitoly PR
 všetky výdavky z realizácie projektov PR by mali byť transparentné a všetky dokumenty zverejňované
 žiadať pre PR a ďalšie občianske aktivity priestory na Uršulínskej ulici
 jasne stanoviť, čo bude s prostriedkami, ktoré sa nepodarí vyčerpať včas (v danom roku)