Foro de discusión Foro de discusión

Trenčianska

Križovatka Trenčianska x Ružová dolina

Alternar
Križovatka Trenčianska x Ružová dolina

RE: Križovatka Trenčianska x Ružová dolina
Respuesta
12/11/13 8:10 en respuesta a Michal Feik.
Oproti súčasnosti (nemožný prejazd cyklistov) ide určite o zlepšenie, nemyslím si však, že daný návrh plne využíva všetky možnosti, ktoré priestor dáva.
  • V súčasnosti je cyklista, ktorý ide po vozovke (keďže cyklotrasa prejazdná nie je), na križovatke Trenčianska x Ružová dolina na hlavnej ceste. Na cyklotrase bude musieť cyklista naopak dávať prednosť vozidlám a to dokonca idúcim zo štyroch smerov: 2x ľavé odbočenie Trenčianska - Ružová dolina (od Miletičovej aj od Bajkalskej, 2x priamy prejazd Ružovou dolinou (z oboch smerov). Okrem toho je dosť možné, že vozidlá v križovatke budú odbočovať aj vľavo z Ružovej doliny na Trenčiansku (podľa značenia to nie je povolené, ale stavebné riešenie to umožňuje), čím sa zvýši počet križovaných smerov na 6. Riešenie navrhnuté Cyklokoalíciou nemalo v tomto mieste žiadny kolízny bod, križovanie sa realizovalo pred a za križovatkou s prednosťou cyklistov a len s križovaním jedného (max. dvoch) smerov.
  • Vozidlá križujúce cyklistický priechod musia dávať prednosť vozidlám idúcim po Trenčianskej. Jediný priestor na vyčkávanie (obzvlášť pri priamom prejazde Ružovou dolinou) je len na priechode pre cyklistov. Tieto vozidlá tak budú cyklopriechod zrejme dosť často blokovať.
Na porovnanie prikladám návrh Cyklokoalície: http://www.cyklokoalicia.sk/navrh-na-zlepsenie-cyklotrasy-trencianska/

RE: Križovatka Trenčianska x Ružová dolina
Respuesta
12/11/13 9:55 en respuesta a Michal Feik.
Ako sa cyklista dostane ku Katastralnemu radu, ked ma prikazany smer rovno? Naco taketo komplikovane zbytocnosti? Zase projektant neriesi prirodzene napojenia a vztahy?

RE: Križovatka Trenčianska x Ružová dolina
Respuesta
12/11/13 10:37 en respuesta a Anónimo.
suhlas s vyssie uvedennymi argumentami
- cyklista nebude mat prednost a bud emusiet riesit zlozitu situaciu kedze bude musiet davat prednost vsetkym - t.j. vozidlam iducim zozadu, zpredu, zprava i zlava. Dospeli to ako tak zlvadaju ale deti a mladez moze mat problem so sledovanim tolkych smerov naraz. Riesenie navrhnute Cyklokoaliciou s otociskom mi pride najlepsie... a to nielen pre cyklisotv a chodcov, ale i pre auta, ktorym sa zjednodusi prejazd krizovatkou, elmiminaciou pramych lavych odboceni. Nepriame lave odbocenie pre auta je bezne aj v zahranici.