Navigáció Navigáció
Members' Activities
szeptember 20 | |
Naptár | 21:42 |
szeptember 7 | |
Naptár | 19:00 |
Naptár | 18:59 |
március 7 | |
Naptár | 10:39 |
Naptár | 10:39 |
február 6 | |
Dokumentumok és médiafájlok |
Novinky Novinky
Vissza
RE: Diskusia o Rámcovej schéme alokácie na projekty
RE: Diskusia o Rámcovej schéme alokácie na projekty Válasz 2013.03.23. 22:55 válaszként erre: Peter Vittek. modoru farbou je to, co navrhujem doplnit cervenou su otazky, nejasnosti Rámcová schéma alokácie financií na projekty Tento dokument špecifikuje spôsob, akým sa uvoľňujú financie na realizáciu projektov participatívneho rozpočtu. Rozpočet projektu Pri realizácii projektu sa vychádza z rozpočtu, ktorý bol navrhnutý participatívnou komunitou a schválený v rámci verejného zvažovania. Akékoľvek zmeny jednotlivých položiek v rozpočte je možné realizovať len na základe vzájomného súhlasu medzi magistrátom hlavného mesta a participatívnou komunitou. Zmena položiek rozpočtu sa realizuje spravidla za okolností, že v rámci verejného obstarávania prišlo k zníženiu alebo navýšeniu ceny. Zodpovednosť za čerpanie Obstarávanie, objednávanie ako aj úhradu položiek v rámci participatívneho rozpočtu realizuje výlučne hlavné mesto SR Bratislavy. Participatívny rozpočet nie je grantová schéma, participatívne komunity preto nedostávajú transfery na realizáciu projektov (s výnimkou ak ide o platby za dohody o vykonaní práce) a teda nie sú ani povinné zdokladovávať ich použitie (zdokladovávanie je povinnostou mesta). Členovia participatívnych komunít rozhodujú o alokáciách (čo všetko to pre PK znamená? znamená to aj to, že môžu rozhodovať o tom medzi akými subjektmi bude uskutočnený prieskum trhu? –mali by môcť. Že rozhodnú, čiju cenovú ponuku chcú prijať?...) a podľa možností, resp. potreby spolupracujú na realizácii projektov. [Členovia participatívnych komunít sú priebežne informovaní o stave alokácií ako aj o výške doposiaľ nealokovanej sumy z rozpočtu konkrétneho projektu.] Obsahové zabezpečenie projektu Každý participatívny projekt má na začiatku realizácie pridelené zodpovedné oddelenie magistrátu, resp. zodpovedná osoba, ktorí sú zodpovední za obsahovú a odbornú prípravu, koordináciu a realizáciu projektov. Toto oddelenie magistrátu zároveň pripravuje podklady pre obstaranie tovarov a služieb. O pridelení zodpovednosti za konkrétny projekt rozhoduje primátor, primátorom poverený zamestnanec, resp. riaditeľ magistrátu. (Co ak hrozi, ze zodpovedné oddelenie magistrátu svojou necinnostou zmari realizaciu projektu?) Verejné obstarávanie Obstarávanie tovarov a služieb sa riadi pravidlami zákona o verejnom obstarávaní a vnútornými pravidlami o hospodárení. Pokiaľ ide o obstaranie tovaru alebo služby v hodnote do 10 tisíc eur, je potrebné, aby bol uskutočnený prieskum trhu s minimálne tromi cenovými ponukami. To neplatí v prípade, že má hlavné mesto vysúťaženého dodávateľa na zodpovedajúce tovary a služby. (ako postupovat, ked PK ma vyhliadnuteho lacnejsieho albo kvalitnejsieho dodavatela, ako ma vysutazene mesto?) Pri sume nad 10 tisíc eur je potrebné verejné obstarávanie uverejniť v obchodnom vestníku. Podklady k obstarávaniu tovarov a služieb pripravuje zodpovedné oddelenie magistrátu(v spolupraci s PK?!), ktoré ich zároveň zadáva do objednávkového systému NORIS. Schvaľovanie a vystavovanie objednávok, ako aj príprava podkladov na úhradu má v kompetencii poverený pracovník Kancelárie primátora. Kancelária primátora je zároveň jedinou organizačnou zložkou, ktorá spravuje kapitolu 12.5 – Participatívny rozpočet. Zverejňovanie objednávok a faktúr Zverejňovanie objednávok a faktúr súvisiacich s participatívnym rozpočtom sa zverejňuje štandardne na internetovej stránke http://register.bratislava.sk a pre lepšiu prehľadnosť zároveň aj na internetovej stránke participatívneho rozpočtu http://pr.bratislava.sk. Zodpovedný za zverejňovanie je poverený pracovník Kancelárie primátora. Súhrnný prehľad kompetencií
|