Fora dyskusyjne Fora dyskusyjne

Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo)

Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - finálny draft

Toggle
Verzia 25.3.2013. Pripomienky do  28.3.2013.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - finálny draft
Odpowiedź
26.03.13 08:46 jako odpowiedź na Michal Feik.
Škoda že je to nové vlákno.
Pri prvom pozretí som chcel napísať, že to bude perfektný projekt porovnateľný s Viedenskou cestou, ale pri lepšom náhľade hľadám slušnejšie výrazy ako napísať, že tomuto úseku chýba nadväznosť. Na oboch koncoch je cyklotrasa natvrdo ukončená. Pri širších vzťahoch jednoznačne chýba prepojenie na cyklotrasu na Prístavnej a ukončenie pred Euroveou škoda komentovať, vyjadrenie kancelárie hlavnej architektky hovorí za všetko.
"RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - projektová dokumentácia
Odpoveď
13.3.2013 13:18 ako reakcia na Michal Feik.
Z aspektu mestotvornosti a hierarchie verejneho priestoru v meste Nam. M.R.Stefanika pred divadlom zohrava signifikantnu rolu, comu 
svedci aj jeho terajsie detailne prevedene stvarnenie i materialove riesenie. Z toho dovodu sa vedenie cyklistov cez hodnotny
a mestotvorny priestor Nam.M.R.Stefanika povazuje za neakceptovetelne a protireciace si s rozvojom a podporou pesej dopravy.
odporuca doriesit vedenie cyklotrasy poza divadlo ... zvazit, ci cyklotrasa nemoze byt vedena popri rozvijajucej sa Landererovej / Pristavnej,
ktora ma potencial zmenit svoj charakter z cisto dopravnej tepny.
Z dovodu mestotvornej pozicie a navstevnosti verejneho priestoru nabrezia Eurovea a Nam. M.R.Stefanika je ziaduje spresnit a doriesit urcite urb. detaily.
(ako napr.:styku prechodu pre chodcov s kamennou dlazbou Nam. M.R.Stefanika pred divadlom na zapadnej 
aj vychodnej hrane (zvazit typ a farebne prevedenie dlazby pre nevidiacich), upresnit situovanie,lokaciu dopravnych a cyklo znaciek (ziada sa zdruzovat na uz exist.
stojky so snahou eliminacie vertikalnych elementov vo verejnom priestore), upresnit materialove riesenie zabran - ich stvarnenie, ...)
V kontakte na zjazdy zo Stareho mosta sa treba presnejsie a podrobnejsie zaoberat riesenim aj s prihliadnutim na pesi pohyb a urb. dotvorenie pesej komunikacie,
sprijemnenie zelenou ... 

katarina jagrova "
 
 
Neviem prečo by tento priestor nemohla byť jedna spoločná zóna? Ale beriem to, asi si tým musíme prejsť a vyskúšať to, až kým aj tí ktorí kritizujú spoločný priestor s cyklistami nepochopia, že to ide, že cyklista nie je buldozér a ak vidí skupinku ľudí tak rozhodne si to nenamieri medzi nich, nezráža deti pobehujúce po námestí a automaticky spomalí, a nejazdí 50tkou po chodníkoch a áno nájde sa aj hlupák ktorí jazdí arogantnejšie ale skúsme sa zamyslieť prečo tomu tak je, že jazdí len tak ako má vytvorené podmienky a takému je zákaz vjazdu úplne zbytočný pôjde tam aj tak, takže všetci ostatný nech si trhnú stavajme bariéry pre normálnych. Riešme radšej osvetou nedisciplinovaných cyklistov (ak má niekto dojem že je toto problém) ako by sme robili ďalšie „zosadni z bicykla“ a „zákazy vjazdu“. Ak sa tak radi porovnávame s vyspelejšími krajinami skúsme prebrať myšlienku hierarchie jednotlivých druhov dopravy, ktoré uznávajú vo Viedni:
Dôležitosť jednotlivých zložiek dopravy (použité v územnom pláne mesta Viedeň už v r. 2003):
  • Bezpečnosť dopravy
  • Tvorba uličného priestoru
  • Chodci a cyklisti
  • Verejná mestská doprava
  • Individuálna automobilová doprava
  • Parkovanie
Tí chodci a cyklisti nie sú samoúčelne na spoločnom stupni. Je nemysliteľné v meste vytvárať pre každého účastníka segregovaný priestor, tak ako je vhodné aby cyklisti boli na niektorých miestach integrovaný s automobilovou dopravou, tak je veľmi vhodné aby to bolo aj s chodcami, všetky skupiny sa tak navzájom rešpektujú a koexistujú – to je podľa mňa mestotvornejšie ako mŕtve námestia a Autoslava – pretože tak si ju (Bratislavu) staviame. Skúsme robiť mesto pre ľudí.

Milan Raus

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo) - finálny draft
Odpowiedź
26.03.13 11:03 jako odpowiedź na Michal Feik.
Michal, a tie pripomienky KDI o zobojsmerneni celeho useku a zmeny sikmeho parkovania na pozdlzne tam nebudu zapracovane?
Dobry komentar Milan!

Ja by som doplnil upravit vodorovne dopravne znacenie na krizovatke Most Apollo-Kosicka-Pribinova tak aby vyjadrovali moznosti odboceni. Vid nakres: http://i49.tinypic.com/29uuhdc.jpg. Vo finalnom drafte je napr. z mosta Apollo len lave odbocenie na Pribinovu, pritom moze byt aj prave na Kosicku (je to len trochu farby), podobne od Pribinovej chyba primay smer (zase len trochu farby)