| Všeobecné Vedenie cyklistov a chodcov súbežne na dlhých úsekoch v širšom centre mesta (Trnavské mýto až vlakový nadjazd nad Rožňavskou) by malo byť oddelené, nielen značením, ale aj stavebne, osvedčený postup zo zahraničia je zvýšenie povrchu pre chodcov o 2 cm voči cyklistom, čo zároveň slúži ako jemný obrubník a zvyšuje bezpečnosť a viditeľnosť oddelenia pre obe skupiny. Výjazdy z vedľajších ulíc cez hlavnú mestskú cyklotrasu by mali mať inštalované spomaľovače, resp. zvýšenie vozovky na úroveň cyklotrasy ako prirodzené spomalenie vodičov a zvýšenie bezpečnosti cyklistov.Štúdia nerieši väčšinu pripojení na ostatné cyklisticky významné ťahy (uvádzame aj nižšie). Taktiež nie je riešené križovanie väčšiny komunikácií, najmä motorových.Križovatka Trnavské mýto Overovacia štúdia nerieši prejazd križovatkou Trnavské mýto, predpokladá sa prechod podchodom popod križovatkou. To je obtiažne prípadne až nemožné pre určité skupiny cyklistov (starší ľudia, prívesné vozíky pre deti, nákladné bicykle), navrhujeme preto preveriť aj vedenie po povrchu vytvorením priechodu pre cyklistov riadeného svetelnou signalizáciou ako je znázornené na nasledujúcom obrázku:- Dva
pruhy pre vozidlá idúce z Krížnej rovno na Vajnorskú posunúť vľavo tak, aby bolo možné zväčšiť trojuholníkový ostrovček oddeľujúci pravé odbočenie z Trnavskej cesty na Vajnorskú. Trojuholníkový ostrovček musí byť dostatočne veľký na to, aby sa tam zmestilo viacero cyklistov naraz v oboch smeroch.
- Vytvoriť nový, svetelne riadený priechod pre cyklistov na severnej strane križovatky.
- Na
pravé odbočenie z Trnavskej cesty na Vajnorskú umiestniť S 11c Doplnkový signál s prerušovaným žltým svetlom v tvare cyklistu, s vyznačením prednosti jazdy pre cyklistov (P 1 Daj prednosť v jazde! + E 16d Priečna jazda cyklistov). Prednosť pre cyklistov je nutná kvôli cyklistom prichádzajúcim od Istropolisu, aby po prejdení prvej časti križovatky neblokovali túto prípadným dávaním prednosti na druhom priechode.
Trnavské mýto-Zimný štadión- Vzhľadom
na minimálne vyťaženú cestu navrhujeme riešiť povolenie vjazdy cyklistov v protismere, čo je len zmena dopravnej situácie
- Projekt nerieši napojenie od Miletičovej, odporúčame doplniť cyklopriechod k existujúcemu priechodu pre chodcov
- Rovnako
nie je riešené napojenie na Jégého, odporúčame doplniť cyklopriechody k existujúcim priechodom pre chodcov, resp. realizovať prevedenie cyklistov stredom križovatky
- chýbajúce
vyznačenie pruhu pre cyklistov pri Zimnom štadióne alebo piktogramov, upozornenie že cyklisti majú spomaliť (pozor chodci)
- riešenie napojenia na Vajnorskú ulicu cez Odbojárov a Bajkalskú cez Kalinčiakovu
Zimný štadión-Hala Pasienky- vytvorenie cyklopriechodov popri oboch priechodoch pre chodcov na križovatke s Bajkalskou
- od
Haly Pasienky smerom k Zimnému štadiónu chýba prechod pre cyklistov (signál zelená spolu s autami z rovnakého smeru + upozornenie vodičov na cyklistov)
- riešenie napojenia na budúce cyklochodníky na Bajkalskej ulici
Hala Pasienky-Stará Ikea- navrhujeme odddeliť cyklistov chodcov zvýšením povrchu pre chodcov o 2 cm
- vytvorenie cyklopriechodov popri oboch priechodoch pre chodcov na križovatke s Tomášikovou
- riešenie napojenia na budúce cyklochodníky na Tomášikovej ulici
Stará Ikea-Slovinská- ako je riešený prejazd popod železničným nadjazdom? nie je z výkresu jasné, malo by pokračovať oddelenie chodcov a cyklistov
- na
križovatke Slovinská nie sú dve križovania cesty vhodné ani bezpečné, odporúčame jeden realizovať priechod pre cyklistov krížom na jedenkrát koordinovaný so signálom zelená autám odbočujúcim doľava zo Slovinskej na Rožňavskú
Za križovatkou Slovinská- nie
je logické odvedenie cyklistu do vedľajších ulíc, ale pokračovanie v priamom smerena Rožňavskej po širokom chodníku na východnej strane
- riešenie napojenia na Slovinskú ulicu
09- nelogické
vedenie popred Tesco, radikálne menej dopravy poza Tesco a parkoviská a napojenie na kruhovom objazde smer Zlaté Piesky
Senecká-Vajnorské jazero- nevyriešený
priechod cyklistu ponad trať, nadchod nemá lávky, koľajničky ani výťahy, minimum je inštalácia koľajničiek na pohodlnné vytlačenie bicykla
Rendez, Cesta na senec, Vajnorské jazero- v tejto fáze sa nevieme vyjadriť
- tu
je to riešené ideálne, najmä spojnica medzi starou vajnorskou a rendezom krížom cez areál železníc, kde sa dá aj teras pohodlne ísť akurát je tam zákaz viazdu mimo ZSR je tam aj krásny podchod popod kolaje,
|