Diskusné fórum Diskusné fórum

Trnavská - Vajnorská

Trnavská - Vajnorská (overovacia štúdia)

Diskusie [ Predchádzajúci | Ďalej ]
Prepínač

RE: Trnavská - Vajnorská (overovacia štúdia)
Odpoveď
3.10.2012 16:33 ako reakcia na Michal Feik.

Všeobecné
Vedenie
cyklistov a chodcov súbežne na dlhých úsekoch v širšom centre mesta
(Trnavské mýto až vlakový nadjazd nad Rožňavskou) by malo byť oddelené,
nielen značením, ale aj stavebne, osvedčený postup zo zahraničia je
zvýšenie povrchu pre chodcov o 2 cm voči cyklistom, čo zároveň slúži ako
jemný obrubník a zvyšuje bezpečnosť a viditeľnosť oddelenia pre obe
skupiny. Výjazdy z vedľajších ulíc cez hlavnú mestskú cyklotrasu by mali
mať inštalované spomaľovače, resp. zvýšenie vozovky na úroveň
cyklotrasy ako prirodzené spomalenie vodičov a zvýšenie bezpečnosti
cyklistov.

Štúdia
nerieši väčšinu pripojení na ostatné cyklisticky významné ťahy
(uvádzame aj nižšie). Taktiež nie je riešené križovanie väčšiny
komunikácií, najmä motorových.

Križovatka Trnavské mýto
Overovacia
štúdia nerieši prejazd križovatkou Trnavské mýto, predpokladá sa
prechod podchodom popod križovatkou. To je obtiažne prípadne až nemožné
pre určité skupiny cyklistov (starší ľudia, prívesné vozíky pre deti,
nákladné bicykle), navrhujeme preto preveriť aj vedenie po povrchu
vytvorením priechodu pre cyklistov riadeného svetelnou signalizáciou ako
je znázornené na nasledujúcom obrázku:

  • Dva
    pruhy pre vozidlá idúce z Krížnej rovno na Vajnorskú posunúť vľavo tak,
    aby bolo možné zväčšiť trojuholníkový ostrovček oddeľujúci pravé
    odbočenie z Trnavskej cesty na Vajnorskú. Trojuholníkový ostrovček musí
    byť dostatočne veľký na to, aby sa tam zmestilo viacero cyklistov naraz v
    oboch smeroch.

  • Vytvoriť nový, svetelne riadený priechod pre cyklistov na severnej strane križovatky.
  • Na
    pravé odbočenie z Trnavskej cesty na Vajnorskú umiestniť S 11c
    Doplnkový signál s prerušovaným žltým svetlom v tvare cyklistu, s
    vyznačením prednosti jazdy pre cyklistov (P 1 Daj prednosť v jazde! + E
    16d Priečna jazda cyklistov). Prednosť pre cyklistov je nutná kvôli
    cyklistom prichádzajúcim od Istropolisu, aby po prejdení prvej časti
    križovatky neblokovali túto prípadným dávaním prednosti na druhom
    priechode.


Trnavské mýto-Zimný štadión
  • Vzhľadom
    na minimálne vyťaženú cestu navrhujeme riešiť povolenie vjazdy
    cyklistov v protismere, čo je len zmena dopravnej situácie

  • Projekt nerieši napojenie od Miletičovej, odporúčame doplniť cyklopriechod  k existujúcemu priechodu pre chodcov
  • Rovnako
    nie je riešené napojenie na Jégého, odporúčame doplniť cyklopriechody
     k existujúcim priechodom pre chodcov, resp. realizovať prevedenie
    cyklistov stredom križovatky

  • chýbajúce
    vyznačenie pruhu pre cyklistov pri Zimnom štadióne alebo piktogramov,
    upozornenie že cyklisti majú spomaliť (pozor chodci)

  • riešenie napojenia na Vajnorskú ulicu cez Odbojárov a Bajkalskú cez Kalinčiakovu

Zimný štadión-Hala Pasienky
  • vytvorenie cyklopriechodov popri oboch priechodoch pre chodcov na križovatke s Bajkalskou
  • od
    Haly Pasienky smerom k Zimnému štadiónu chýba prechod pre cyklistov
    (signál zelená spolu s autami z rovnakého smeru + upozornenie vodičov na
    cyklistov)

  • riešenie napojenia na budúce cyklochodníky na Bajkalskej ulici
Hala Pasienky-Stará Ikea
  • navrhujeme odddeliť cyklistov chodcov zvýšením povrchu pre chodcov o 2 cm
  • vytvorenie cyklopriechodov popri oboch priechodoch pre chodcov na križovatke s Tomášikovou
  • riešenie napojenia na budúce cyklochodníky na Tomášikovej ulici
Stará Ikea-Slovinská
  • ako je riešený prejazd popod železničným nadjazdom? nie je z výkresu jasné, malo by pokračovať oddelenie chodcov a cyklistov
  • na
    križovatke Slovinská nie sú dve križovania cesty vhodné ani bezpečné,
    odporúčame jeden realizovať priechod pre cyklistov krížom na jedenkrát
    koordinovaný so signálom zelená autám odbočujúcim doľava zo Slovinskej
    na Rožňavskú


Za križovatkou Slovinská
  • nie
    je logické odvedenie cyklistu do vedľajších ulíc, ale pokračovanie v
    priamom smerena Rožňavskej po širokom chodníku na východnej strane

  • riešenie napojenia na Slovinskú ulicu

09
  • nelogické
    vedenie popred Tesco, radikálne menej dopravy poza Tesco a parkoviská a
    napojenie na kruhovom objazde smer Zlaté Piesky


Senecká-Vajnorské jazero
  • nevyriešený
    priechod cyklistu ponad trať, nadchod nemá lávky, koľajničky ani
    výťahy, minimum je inštalácia koľajničiek na pohodlnné vytlačenie
    bicykla


Rendez, Cesta na senec, Vajnorské jazero
  • v tejto fáze sa nevieme vyjadriť
  • tu
    je to riešené ideálne, najmä spojnica medzi starou vajnorskou a
    rendezom krížom cez areál železníc, kde sa dá aj teras pohodlne ísť
    akurát je tam zákaz viazdu mimo ZSR je tam aj krásny podchod popod
    kolaje,


RE: Trnavská - Vajnorská (overovacia štúdia)
Odpoveď
20.4.2013 10:43 ako reakcia na Michal Feik.
zasa prístup k súborom zmizol takže nieje čo pripomienkovať, ale keď si dobre spomínam keď link ešte fungoval tak ta trasa nesmerovala nikam zle napojenie z Vajnor a z Ivanky pri Dunaji zbytočné zabiehanie popred Tesco (stačí odbočka na Tesco) kľudne môže smerovať popri ceste nevyužívane chodníky dokonca jeden neexistujúci, čiže cyklotrasa môže viesť od zjazdu na Zlaté Piesky popri Ceste na Senec, Rožnavskej na strane ako je Mobelix (pravej), až po križovatku s Galvaniho, tam bezpečný priechod na jednu zelenú a popri ceste prejsť až po slovinsku, pretože tá ulica je chodcami aj tak nevyužívana nič tam nieje iba betónové ploty záhrad domov. Absolutne zbitočné sú v tomto prípade obchádzky cez Trnávku.

nezabudnite znova pripojiť projekt ďakujem

RE: Trnavská - Vajnorská (overovacia štúdia)
Odpoveď
21.4.2013 15:43 ako reakcia na Anonym.