Napriek našim opakovaným upozorneniam na neriešenie cyklistickej dopravy v okolí projektu Twin City, kde sa namiesto podpory verejnej a nemotorovej dopravy rozširujú cesty na úkor chodcov, aby bolo možné do lokality priviesť viac áut, bolo vydané územné rozhodnutie (
http://www.staremesto.sk/sk/govis/subor/id:5136) s pôvodným stavom (bez cyklotrás).
Jediné pripomienky k cyklistickej (a pešej) doprave zazneli od Ministerstva životného prostredia SR:
- v ďalšom stupni PD sa zaoberať riešením cyklistickej dopravy v riešenom území
- rešpektovať cyklotrasy v platných územnoplánovacích dokumentáciách;
- v rámci križovaníkomunikácií aplikovať moderné prvky, zvyšujúce bezpečnosť a komfort
- v rámci spevnených plôch, alebo v budovách zabezpečiť stojany pre bicykle
- pešie trasy riešiť hezbariérovo
Hlavné mesto SR Bratislava nežiadalo ani vybudovanie tých cyklistických trás, ktoré sú zakotvené v územnom pláne! Jeho pripomienky v oblasti dopravy sa týkali len automobilovej dopravy.
Neriešenie cyklistických trás od prvých stupňov PD spôsobuje, že v ďalších stupňoch sa častokrát nedajú urobiť plnohodnotné a funkčné riešenia, ale len nefungujúce kompromisy.
Radi by sme sa preto na zasadnutí komisie dozvedeli:
- Prečo mesto nežiadalo naplnenie územného plánu?
- Aké budú ďalšie kroky mesta? (Napr. vypracovanie štúdie riešenia cyklistickej dopravy v lokalite, ktorú bude možné premietnuť do ďalších stupňov PD.)
Neriešenie cyklodopravy je o to závažnejšie, že sa na autobusovej stanici uvažuje so stanoviskom bikesharing systému, čo bude mať za následok zvýšený pohyb aj menej skúsených cyklistov, ktorí budú jazdiť buď spoločne s motorovými vozidlami (nebezpečné pre cyklistov) alebo po chodníkoch (nelegálne a nebezpečné aj pre chodcov aj pre cyklistov). Pevne
veríme, že sa nepredpokladá, že bikesharing bude fungovať ako systém tlačenia bicyklov.