Diskusné fórum Diskusné fórum

2014-01-16-Zasadnutie

Analýza križovatky Mostová

Prepínač
Analýza križovatky Mostová
Odpoveď
16.1.2014 12:37
Na http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=700000&id_dokumenty=11040149 sa nachádza analýza križovatky Mostová. Posudzujú sa tam viaceré scenáre. Výsledkom materiálu je "Z hľadiska dopravnej obsluhy vyhodnocujeme ako najvhodnejší SCENÁR 8: Pridanie nového jazdného pruhu na Rázusovom nábreží."

Upozorňujem, že materiál v scenári 8 nedostatočne posudzuje voľný priestor pred budovou Propeleru. Podľa grafického znázornenia je voľný priestor po rozšírení o tretí jazdný pruh 9,2 m. To síce môže vyzerať dostatočné, ale
  • cca jeden meter zaberajú stĺpy TV a VO spolu s priestorom okolo nich,
  • cca 3-4 metre zaberá letná terasa Propeleru (http://binged.it/1eMqRY4)
  • 2,5 m je minimálna šírka cyklocestičky, ktorá by v úseku s takýmto vysokým počtom chodcov a cyklistov rozhodne nemala byť zmiešaná s chodcami.
V najhoršom prípade zostane cca 1,5 m voľného priestoru pre chodcov, čo je neakceptovateľné. Bez zriadenia tretieho jazdného pruhy by bol priestor pre nich aspoň 4,5 metra.

Taktiež materiál neposudzuje, čo sa stane s priepustnosťou Šafárikovho námestia. Momentálne sa lievik tvorí pred SNG, čo odradzuje od tranzitu cez centrum po nábreží. Po pridaní jazdného pruhu sa môže ako nedostatočná ukázať priepustnosť Šafárikovho námestia (cez Nám. Ľ. Štúra bude môcť prejsť dvojnásobok vozidiel) a v horšom prípade aj presunutie kolón na Vajanského nábrežie. Odstránenie lievika na Nám. Ľ. Štúra môže tiež pritiahnuť novú dopravu, ktorá by inak centrum obchádzala.

RE: Analýza križovatky Mostová
Odpoveď
16.1.2014 13:28 ako reakcia na Jožo Schwarz.
A pritom v analýze chýbajú relevantné čísla o "potrebnosti" ľavého odbočenia na mostovú, ktoré práve v súvislosti so skutočnou využiteľnosťou verejného priestranstva (promenády) je úplne zanedbateľné a riešiteľné aj inak. Odporúčam prestať riešiť ulicu od „stredu“, ale začať od kraja. Dúfam, že obrázky nepotrebujú komentár. Percentá sú pochopiteľne orientačné a je nevyhnutné zohľadniť funkciu promenády, verím, že aj MČ Staré mesto zastáva názor podpory turizmu a podporu pešej funkcie tohto priestranstva.
 
A len poznámka na zamyslenie: dopravno-inžinierska štúdia by sa mala zaoberať všetkými druhmi dopravy, inak by som navrhoval premenovanie tejto štúdie na automobilovú štúdiu.