Rozšírenie priechodu pre chodcov
Dnešný priechod pre chodcov má nedostatočnú šírku. Často ním prechádzajú veľké skupiny turistov z nábrežia z turistických autobusov ale aj množstvo obyvateľov Bratislavy, keďže ide o významný prestupný uzol. Signálny plán križovatky však nie vždy umožňuje plynulý prechod cez všetky tri časti a je nutné vyčkávať na dvoch ostrovčekoch, ktoré sú veľmi malé.Navrhujeme preto rozšíriť aj priechod pre chodcov (o 2-3 metre) a navrhutý cyklopriechod adekvátne posunúť (pri ponechaní zeleného pásu medzi nimi).
Využívaný peší priechod na Rybnom námestí.
Priechodom prechádza najmä v letných mesiacoch omoho viac ľudí, ako sa zmestí na úzke ostrovčeky.
Pokračovanie k Starému mostu
Navrhuté dopravné značenie v prechádzajúcom odseku predpokladá, že cyklisti budú v úseku Most SNP – Propeler jazdiť po nábrežnej promenáde (čo sa dnes aj reálne deje). Táto jazda je však pololegálna (pololegálna preto, že nie je explicitne vyznačená pre cyklistov, ale zároveň ani predchádzajúca cyklotrasa od PKO nie je ukončená. Do výstavby cestičky pre cyklistov v tejto časti by preto bolo vhodné dočasne povoliť zmiešaný pohyb cyklistov a chodcov.Posun cestičky pre cyklistovPás pre cyklistov na nábreží je navrhnutý v súčasnej polohe, teda asi meter od severného okraja chodníka. Tomu zodpovedá aj navrhnutý pás pre nevidiacich na oddelenie pešej a cyklistickej časti.Takéto vedenie cyklotrasy však fragmentuje časť promenády pre chodcov na dve časti, s tým, že v jej severnej časti – pri ceste – zostáva pomerne úzky pás pre chodcov. Navrhujeme preto posunúť cyklistickú časť tesne k severnej strane chodníka a sceliť tak priestor pre chodcov.Taktiež navrhujeme zvážiť výmenu zámkovej dlažby za vhodnejší (napr. asfaltový) povrch.
Priestor pre chodcov je rozdelený cyklotrasou na dve časti. Navrhujeme posun cyklotrasy vpravo, ku trávnatému pásu. Vhodná by bola aj náhrada zámkovej dlažby na cyklotrase hladším povrchom.
Smerové tabule pre cyklistov
Použitie smerových tabúľ pre cyklistov, konkrétne IS 40e: Návesť pred križovatkou pre cyklistov je výborné. Navrhujeme však doplniť cieľ Petržalka a čísla trás podľa materiálu Návrh značenia a číslovania mestských cyklotrás v Bratislave, ktorý bol prerokovaný Cyklokomisiou. Konktrétne texty na tabuliach by mali byť nasledovné:
- zo strany PKO:
- <- O1 Centrum
- <- R19 Petržalka
- ^ O2 Ružinov
- zo strany propeleru
- -> O1 Centrum
- -> R19 Petržalka
- ^ R11 Karlova Ves
- ^ R11 Devín
- zo strany centra
- <- O2 Ružinov
- -> R11 Karlova Ves
- -> R11 Devín
Križovanie cyklotrasy s vozovkou
Pri križovaní cestičky pre cyklistov s vozovkou (v mieste priechodu pre cyklistov) žiadame, aby bol povrch realizovaný bez nerovností ako napr. zapustené alebo šikmé obrubníky a pod. (Ako príklad vhodného technického riešenia prikladáme fotografiu z Dúbravky nižšie.)
Priechod pre chodcov v Dúbravke. Stredovým ostrovčekom sa prechádza bez zapustených obrubníkov, či akýchkoľvek iných nerovností. Ide o súvislý asfaltový povrch. Podobne by mali byť riešené všetky križovania cestičiek pre cyklistov s vozovkou.
Taktiež navrhujeme, aby sa všetky nové povrchy cyklotrás realizovali buď ako asfalt alebo betón, nie ako zámková dlažba.
Podľa výkresu bude bezbariérový nájazd lichobežníkového tvaru, to však okrem zbytočného záberu zelene umožní nelegálny vjazd motorových vozidiel na cyklocestičku. Navrhujeme zmeniť tvar nájazdu na obdĺžnikový.
Bezbariérový nájazd je lichobežníkového tvaru, to však okrem zbytočného záberu zelene umožní nelegálny vjazd motorových vozidiel na cyklocestičku. Navrhujeme zmeniť tvar rampy na obdĺžnikovú.