Zodpovednosť za čerpanieObstarávanie, objednávanie ako aj úhradu položiek v rámci participatívneho rozpočtu realizuje výlučne hlavné mesto SR Bratislavy,
pričom o stave a priebehu obstarávania (nákup, cena, dodávateľ)priebežne informuje koordinatorov projektu. Participatívny rozpočet nie je grantová schéma, participatívne komunity preto nedostávajú transfery na realizáciu projektov (s výnimkou ak ide o platby za dohody o vykonaní práce) a teda nie sú ani povinné zdokladovávať ich použitie
. Členovia participatívnych komunít rozhodujú o alokáciách
(akým spôsobom?) a
podľa možností, resp. potreby spolupracujú na realizácii projektov.
Obsahové zabezpečenie projektuKaždý participatívny projekt má na začiatku realizácie pridelené zodpovedné oddelenie magistrátu, resp. zodpovedná osoba, ktorí sú zodpovední za
obsahovú a odbornú prípravu, koordináciu a realizáciu projektov. Toto oddelenie magistrátu zároveň pripravuje podklady pre obstaranie tovarov
a služieb,
pričom sa snaží rešpektovať požiadavky kordinátorov projektu a zabezpečiť obstarávanie včas. O pridelení zodpovednosti za konkrétny projekt rozhoduje primátor, primátorom poverený zamestnanec, resp. riaditeľ magistrátu
(tak kto teda?,mal by to byt jeden človek, za ktorým by som mala ísť, keď pôjdem vybavovať projekt... toto dava priestor na vyhováračky a zdržovanie realizácie projektu).
NAVRHUJEM PRIMATORA, NECH ASPON NIECO ROBI...Verejné obstarávanieObstarávanie tovarov a služieb sa riadi pravidlami zákona o verejnom obstarávaní a vnútornými pravidlami o hospodárení. Pokiaľ ide o obstaranie tovaru alebo služby v hodnote do 10 tisíc eur, je potrebné, aby bol uskutočnený prieskum trhu s minimálne tromi cenovými ponukami. To neplatí v prípade, že má hlavné mesto vysúťaženého dodávateľa na zodpovedajúce tovary a služby(
čo ak nájdem ešte lacnejšieho, resp. služby vysúťaženého dodávateľa budú príliš drahé?) Pri sume nad 10 tisíc eur je potrebné verejné obstarávanie uverejniť v obchodnom vestníku. Podklady k obstarávaniu tovarov a služieb pripravuje zodpovedné oddelenie magistrátu
, pričom rešpektuje požiadavky koordinatorov projektu, resp. PK., ktoré ich zároveň zadáva do objednávkového systému NORIS. Schvaľovanie a vystavovanie objednávok, ako aj príprava podkladov na úhradu má v
kompetencii poverený pracovník Kancelárie primátora,
ktorý o priebežnom stave obstarávania informuje PK. Kancelária primátora je zároveň jedinou organizačnou zložkou, ktorá spravuje kapitolu 12.5 – Participatívny rozpočet.
Zverejňovanie objednávok a faktúrZverejňovanie objednávok a faktúr súvisiacich s participatívnym rozpočtom sa
priebežne zverejňuje štandardne na internetovej stránke
http://register.bratislava.sk a pre lepšiu prehľadnosť zároveň aj na internetovej stránke participatívneho rozpočtu
http://pr.bratislava.sk. Zodpovedný za zverejňovanie je poverený pracovník Kancelárie primátora.
Súhrnný prehľad kompetencií (vedia kompetentní už o tom?, aby boli pripravení na nové povinnosti)