OZNAM OZNAM

My, občania mesta Banská Bystrica, starší ako 15 rokov (s trvalým aj prechodným bydliskom v Banskej Bystrici), máme každoročne možnosť navrhnúť a rozhodnúť, na čo sa využije čiastka, vyčlenená na tento účel z rozpočtu nášho mesta.

Cieľom je, aby sme mohli prostredníctvom mechanizmu zvaného "participatívny rozpočet" demokraticky, otvorene a spoločne využívať verejné zdroje na tvorbu a realizáciu vlastných nápadov pre zlepšenie nášho mesta, samosprávy a komunity.

Budeme tak v rámci nášho mesta môcť:

1. iniciovať inovatívne občianske projekty a služby a

2. rozhodovať o tom, ktoré z nich budú v spolupráci s Mestom zrealizované.

Zámerom je nielen to, aby sme my, ako verejnosť, boli účastní na tvorbe rozpočtu, ale tiež aby sme sa zaujímali a porozumeli mestským mechanizmom a aby nám na investíciách a projektoch, ktoré vyberieme, skutočne záležalo.

Novinky Novinky

Späť

Diskusné fórum 2019

Dňa 13. 12. 2018 sa konalo Diskusné fórum participatívneho rozpočtu pre rok 2019. Jeho účastníci schválili pre rok 2019 4 tematické oblasti, v rámci ktorých bude možné podávať projektové návrhy:

  • Aktívne občianstvo a komunitný rozvoj
  • Zeleň v meste a verejné priestory
  • Kultúra a umenie (zahŕňa aj projektové návrhy, súvisiace s históriou mesta)
  • Šport a vzdelávanie

Diskusné fórum zvolilo 5 členov novej Koordinačnej rady pre rok 2019:

Lucia Rossová
Katarína Kováčová
Juraj Droppa
Milan Cerovský
Miroslav Šimkovič

Suma, ktorú Mesto Banská Bystrica alokuje pre účely participatívneho rozpočtu v r. 2019 ostane vo výške €40 000; účastníci fóra po diskusii schválili výšku sumy, o ktorú sa môže 1 projektový návrh uchádzať pre pokrytie svojich nákladov: v r. 2019 to bude suma €10 000,-.

Člen Koordinačnej rady PR BB Miroslav Šimkovič informoval účastníkov fóra o tom, že uznesením zo dňa 26. júna 2018 Mestské zastupiteľstvo schválilo zmenu v Štatúte:
V § 9 sa dopĺňa nový odsek, ktorý znie: "V prípade, že v danom rozpočtovom roku nie sú v rámci druhého diskusného fóra vyčerpané všetky finančné prostriedky vyčlenené z rozpočtu Mesta, je Koordinačná rada oprávnená rozhodnúť o prerozdelení týchto zvyšných financií, avšak výhradne v prospech úspešných návrhov."

Ďalej Miroslav Šimkovič informoval prítomných o plánoch KooR PRBB do budúcnosti, medzi ktoré patrí snaha o zavedenie prvku verejného zvažovania o podaných projektoch ešte pred verejným hlasovaním o nich a o zámere zmeniť proces participatívneho rozpočtu v Banskej Bystrici tak, aby realizácia projektov mohla prebiehať po celý rok. Súčasne by prebiehal zber podnetov a nápadov pre nové projektové návrhy a ich vypracovávanie. Viac informácií o priparvovaných zmenách zverejní KooR PRBB priebežne.

Počas konania diskusného fóra pre r. 2019 prebehla aj krátka diskusia o návrhu Juraja Droppu, aby projektové návrhy nemali limit na realizačné náklady (ten by tvorila len celková suma, vyhradená na účely PR BB); pre r. 2019 účastníci ešte schválili uvedený limit €10 000,- s tým, že návrh J. Droppu môže byť opäť prediskutovaný a po schválení implementovaný ako súčasť plánovaných zmien v procese PR BB.

 

Dôležité termíny:

11. 02. 2019 - Deadline pre podávanie projektových návrhov
Kontrola projektov (KooR, ekonomické oddelenie), stanoviská ÚHA, KPÚ a pod.
11. 03. 2019 - Zverejnenie projektov
28. 03. 2019 - Druhé diskusné fórum

 

Priemerne (0 Hlasy)


Počet návštev Počet návštev

Dôležité termíny Dôležité termíny

Koordinačná rada participatívneho rozpočtu pre Banskú Bystricu vyhlasuje termíny pre nové rozpočtové obdobie PRBB 2020/2021.

Stretnutia tematických skupín sa budu uskutočňovať na MsÚ v pondelky od 17:00 v týchto dňoch:

10. 8. 2020

24. 8. 2020

7. 9. 2020

21. 9. 2020

5. 10. 2020

12. 10. 2020

 

Na tematických skupinách môžu predkladatelia konzultovať svoje nápady a návrhy pre svoje realizácie a dostanú potrebné informácie a usmernenia.

 

Odovzdanie projektových návrhov bude do 15. 10. 2020

 

Druhé diskusné fórum sa uskutoční 30. 11. 2020 o 17:00 s odprezentovaním projektových návrhov a súčasne bude spustené hlasovanie. Ukončenie hlasovania bude 21. 12. 2020

 

Členovia Koordinačnej rady a tematické skupiny:

Zeleň v meste a verejné priestory – p. Michal Valent, p. Ľudovít Líška;

Kultúra, umenie a vzdelávanie – p. Zuzana Kohútová, p. Bibiána Janšová

Aktívne občianstvo a komunitný rozvoj a iné – p. Miroslav Šimkovič

Šport – p. Vladimír Ivan, p. Vladimír Bállek