OZNAM OZNAM

My, občania mesta Banská Bystrica, starší ako 15 rokov (s trvalým aj prechodným bydliskom v Banskej Bystrici), máme každoročne možnosť navrhnúť a rozhodnúť, na čo sa využije čiastka, vyčlenená na tento účel z rozpočtu nášho mesta.

Cieľom je, aby sme mohli prostredníctvom mechanizmu zvaného "participatívny rozpočet" demokraticky, otvorene a spoločne využívať verejné zdroje na tvorbu a realizáciu vlastných nápadov pre zlepšenie nášho mesta, samosprávy a komunity.

Budeme tak v rámci nášho mesta môcť:

1. iniciovať inovatívne občianske projekty a služby a

2. rozhodovať o tom, ktoré z nich budú v spolupráci s Mestom zrealizované.

Zámerom je nielen to, aby sme my, ako verejnosť, boli účastní na tvorbe rozpočtu, ale tiež aby sme sa zaujímali a porozumeli mestským mechanizmom a aby nám na investíciách a projektoch, ktoré vyberieme, skutočne záležalo.

Novinky Novinky

Späť

Diskusné fórum 2019

Dňa 13. 12. 2018 sa konalo Diskusné fórum participatívneho rozpočtu pre rok 2019. Jeho účastníci schválili pre rok 2019 4 tematické oblasti, v rámci ktorých bude možné podávať projektové návrhy:

  • Aktívne občianstvo a komunitný rozvoj
  • Zeleň v meste a verejné priestory
  • Kultúra a umenie (zahŕňa aj projektové návrhy, súvisiace s históriou mesta)
  • Šport a vzdelávanie

Diskusné fórum zvolilo 5 členov novej Koordinačnej rady pre rok 2019:

Lucia Rossová
Katarína Kováčová
Juraj Droppa
Milan Cerovský
Miroslav Šimkovič

Suma, ktorú Mesto Banská Bystrica alokuje pre účely participatívneho rozpočtu v r. 2019 ostane vo výške €40 000; účastníci fóra po diskusii schválili výšku sumy, o ktorú sa môže 1 projektový návrh uchádzať pre pokrytie svojich nákladov: v r. 2019 to bude suma €10 000,-.

Člen Koordinačnej rady PR BB Miroslav Šimkovič informoval účastníkov fóra o tom, že uznesením zo dňa 26. júna 2018 Mestské zastupiteľstvo schválilo zmenu v Štatúte:
V § 9 sa dopĺňa nový odsek, ktorý znie: "V prípade, že v danom rozpočtovom roku nie sú v rámci druhého diskusného fóra vyčerpané všetky finančné prostriedky vyčlenené z rozpočtu Mesta, je Koordinačná rada oprávnená rozhodnúť o prerozdelení týchto zvyšných financií, avšak výhradne v prospech úspešných návrhov."

Ďalej Miroslav Šimkovič informoval prítomných o plánoch KooR PRBB do budúcnosti, medzi ktoré patrí snaha o zavedenie prvku verejného zvažovania o podaných projektoch ešte pred verejným hlasovaním o nich a o zámere zmeniť proces participatívneho rozpočtu v Banskej Bystrici tak, aby realizácia projektov mohla prebiehať po celý rok. Súčasne by prebiehal zber podnetov a nápadov pre nové projektové návrhy a ich vypracovávanie. Viac informácií o priparvovaných zmenách zverejní KooR PRBB priebežne.

Počas konania diskusného fóra pre r. 2019 prebehla aj krátka diskusia o návrhu Juraja Droppu, aby projektové návrhy nemali limit na realizačné náklady (ten by tvorila len celková suma, vyhradená na účely PR BB); pre r. 2019 účastníci ešte schválili uvedený limit €10 000,- s tým, že návrh J. Droppu môže byť opäť prediskutovaný a po schválení implementovaný ako súčasť plánovaných zmien v procese PR BB.

 

Dôležité termíny:

11. 02. 2019 - Deadline pre podávanie projektových návrhov
Kontrola projektov (KooR, ekonomické oddelenie), stanoviská ÚHA, KPÚ a pod.
11. 03. 2019 - Zverejnenie projektov
28. 03. 2019 - Druhé diskusné fórum

 

Priemerne (0 Hlasy)


Počet návštev Počet návštev

PR BB 2020/2021 PR BB 2020/2021

Vyhlásenie nového cyklu participatívneho rozpočtu 2020/2021



Dňa 19. 2. 2020 sa konalo prvé diskusné fórum nového cyklu participatívneho rozpočtu pre roky 2020/2021. Vladimír Bállek z Koordinačnej rady participatívneho rozpočtu zhrnul predchádzajúce - prechodné - obdobie, v ktorom občania mesta Banská Bystrica rozhodovali o 9 projektoch, ktoré postúpili do hlasovania. 4 z projektov získali dostatočný počet hlasov, aby mohli byť realizované.

Účastníci diskusného fóra určili tematické skupiny nového cyklu po diskusii nasledovne:

1. Zeleň v Meste  
2. Šport
3. Aktívne občianstvo, komunitný rozvoj a iné
4. Kultúra, umenie a vzdelávanie

Členovia KooR navrhli tieto termíny stretnutí tematických skupín: 12. 3. 2020, 26. 3. 2020, 16. 4. 2020, 30. 4. 2020, 14. 5. 2020, 28. 5. 2020 a 11. 6. 2020.

Ďalšie dôležité termíny

Termín odovzdania projektových návrhov: 15. 6. 2020.
Druhé diskusné fórum: 16. 9. 2020
Hlasovanie bude prebiehať od 16. 9. do 18. 11. 2020.

Účastníci Prvého diskusného fóra sa uzniesli, že výška finančných prostriedkov na 1 projekt financovaný z Participatívneho rozpočtu ostáva vo výške 10 000,- eur, pričom suma alokovaná mestom pre participatívny rozpočet bude aj v r. 2021 zachovaná na úrovni 40 000,- eur.

V závere diskusného fóra prebehla voľba novej Koordinačnej rady, ktorej členmi sa stali: Vladimír Bállek, Michal Valent, Ľudovít Liška, Miroslav Šimkovič, Bibiana Janšová, Zuzana Kohútová a Vladimír Ivan.