OZNAM OZNAM

My, občania mesta Banská Bystrica, starší ako 15 rokov (s trvalým aj prechodným bydliskom v Banskej Bystrici), máme každoročne možnosť navrhnúť a rozhodnúť, na čo sa využije čiastka, vyčlenená na tento účel z rozpočtu nášho mesta.

Cieľom je, aby sme mohli prostredníctvom mechanizmu zvaného "participatívny rozpočet" demokraticky, otvorene a spoločne využívať verejné zdroje na tvorbu a realizáciu vlastných nápadov pre zlepšenie nášho mesta, samosprávy a komunity.

Budeme tak v rámci nášho mesta môcť:

1. iniciovať inovatívne občianske projekty a služby a

2. rozhodovať o tom, ktoré z nich budú v spolupráci s Mestom zrealizované.

Zámerom je nielen to, aby sme my, ako verejnosť, boli účastní na tvorbe rozpočtu, ale tiež aby sme sa zaujímali a porozumeli mestským mechanizmom a aby nám na investíciách a projektoch, ktoré vyberieme, skutočne záležalo.

Novinky Novinky

Späť

Štatút PR BB

Po kliknutí na odkaz, uvedený nižšie, sa vám v novom okne otvorí pdf dokument aktuálnej verzie Štatútu participatívneho rozpočtu Mesta Banská Bystrica:

Štatút participatívneho rozpočtu

Priemerne (0 Hlasy)


Počet návštev Počet návštev

Zobrazenie webového obsahu Zobrazenie webového obsahu

OZNAM

 

Ako preventívne opatrenie proti šíreniu nového Corona vírusu sú stretnutia tematických skupín zrušené do odvolania. Nové termíny stretnutí Koordinačná rada včas oznámi.

PR BB 2020/2021 PR BB 2020/2021

Vyhlásenie nového cyklu participatívneho rozpočtu 2020/2021



Dňa 19. 2. 2020 sa konalo prvé diskusné fórum nového cyklu participatívneho rozpočtu pre roky 2020/2021. Vladimír Bállek z Koordinačnej rady participatívneho rozpočtu zhrnul predchádzajúce - prechodné - obdobie, v ktorom občania mesta Banská Bystrica rozhodovali o 9 projektoch, ktoré postúpili do hlasovania. 4 z projektov získali dostatočný počet hlasov, aby mohli byť realizované.

Účastníci diskusného fóra určili tematické skupiny nového cyklu po diskusii nasledovne:

1. Zeleň v Meste  
2. Šport
3. Aktívne občianstvo, komunitný rozvoj a iné
4. Kultúra, umenie a vzdelávanie

Členovia KooR navrhli tieto termíny stretnutí tematických skupín: 12. 3. 2020, 26. 3. 2020, 16. 4. 2020, 30. 4. 2020, 14. 5. 2020, 28. 5. 2020 a 11. 6. 2020.

Ďalšie dôležité termíny

Termín odovzdania projektových návrhov: 15. 6. 2020.
Druhé diskusné fórum: 16. 9. 2020
Hlasovanie bude prebiehať od 16. 9. do 18. 11. 2020.

Účastníci Prvého diskusného fóra sa uzniesli, že výška finančných prostriedkov na 1 projekt financovaný z Participatívneho rozpočtu ostáva vo výške 10 000,- eur, pričom suma alokovaná mestom pre participatívny rozpočet bude aj v r. 2021 zachovaná na úrovni 40 000,- eur.

V závere diskusného fóra prebehla voľba novej Koordinačnej rady, ktorej členmi sa stali: Vladimír Bállek, Michal Valent, Ľudovít Liška, Miroslav Šimkovič, Bibiana Janšová, Zuzana Kohútová a Vladimír Ivan.