OZNAM OZNAM

My, občania mesta Banská Bystrica, starší ako 15 rokov (s trvalým aj prechodným bydliskom v Banskej Bystrici), máme každoročne možnosť navrhnúť a rozhodnúť, na čo sa využije čiastka, vyčlenená na tento účel z rozpočtu nášho mesta.

Cieľom je, aby sme mohli prostredníctvom mechanizmu zvaného "participatívny rozpočet" demokraticky, otvorene a spoločne využívať verejné zdroje na tvorbu a realizáciu vlastných nápadov pre zlepšenie nášho mesta, samosprávy a komunity.

Budeme tak v rámci nášho mesta môcť:

1. iniciovať inovatívne občianske projekty a služby a

2. rozhodovať o tom, ktoré z nich budú v spolupráci s Mestom zrealizované.

Zámerom je nielen to, aby sme my, ako verejnosť, boli účastní na tvorbe rozpočtu, ale tiež aby sme sa zaujímali a porozumeli mestským mechanizmom a aby nám na investíciách a projektoch, ktoré vyberieme, skutočne záležalo.

Novinky Novinky

Späť

Výzva kritériá 2019

Vážení predkladatelia projektov pre Participatívny rozpočet, priatelia, aktivisti, dobrovoľníci, Banskobystričania,

touto cestou vás chceme požiadať o vaše hodnotenie a výber kritérií pre podané projekty, ktoré budú aplikované pri verejnom zvažovaní po odprezentovaní jednotlivých projektov na verejnom stretnutí, ktoré sa bude konať 27. 11. 2019.

Pre účely výberu kritérií si stiahnite tabuľku s navrhovanými kritériami, z nich budú následne vybrané prvé štyri podľa vašich odovzdaných hlasov.

Vyberte vaše preferované poradie kritérií od 1 do 8 (pričom 1. je najlepšie kritérium, presne ako v škole) a odošlite vyplnenú tabuľku v termíne do 4. 11. 2019 na mail participantbb2019@gmail.com

Ďakujeme.

Váš Tím KooR PR BB

Priemerne (0 Hlasy)


Počet návštev Počet návštev

PR BB 2020/2021 PR BB 2020/2021

Vyhlásenie nového cyklu participatívneho rozpočtu 2020/2021



Dňa 19. 2. 2020 sa konalo prvé diskusné fórum nového cyklu participatívneho rozpočtu pre roky 2020/2021. Vladimír Bállek z Koordinačnej rady participatívneho rozpočtu zhrnul predchádzajúce - prechodné - obdobie, v ktorom občania mesta Banská Bystrica rozhodovali o 9 projektoch, ktoré postúpili do hlasovania. 4 z projektov získali dostatočný počet hlasov, aby mohli byť realizované.

Účastníci diskusného fóra určili tematické skupiny nového cyklu po diskusii nasledovne:

1. Zeleň v Meste  
2. Šport
3. Aktívne občianstvo, komunitný rozvoj a iné
4. Kultúra, umenie a vzdelávanie

Členovia KooR navrhli tieto termíny stretnutí tematických skupín: 12. 3. 2020, 26. 3. 2020, 16. 4. 2020, 30. 4. 2020, 14. 5. 2020, 28. 5. 2020 a 11. 6. 2020.

Ďalšie dôležité termíny

Termín odovzdania projektových návrhov: 15. 6. 2020.
Druhé diskusné fórum: 16. 9. 2020
Hlasovanie bude prebiehať od 16. 9. do 18. 11. 2020.

Účastníci Prvého diskusného fóra sa uzniesli, že výška finančných prostriedkov na 1 projekt financovaný z Participatívneho rozpočtu ostáva vo výške 10 000,- eur, pričom suma alokovaná mestom pre participatívny rozpočet bude aj v r. 2021 zachovaná na úrovni 40 000,- eur.

V závere diskusného fóra prebehla voľba novej Koordinačnej rady, ktorej členmi sa stali: Vladimír Bállek, Michal Valent, Ľudovít Liška, Miroslav Šimkovič, Bibiana Janšová, Zuzana Kohútová a Vladimír Ivan.