Projekt má ambíciu koncentrovať informácie z rôznych zdrojov o občianskej participácii v stredoeurópsom regióne.

Súčasťou projektu je technologická a metodická podpora aktívnych občanov, komunít, samospráv a iných inštitúcií zavádzajúcich prvky občianskej a zamestnaneckej participácie.

Téme Participatívnych rozpočtov ako jednej z aplikácie občianskej participácie na úrovni samospráv sa venuje aj projekt Porto Alegre.

Novinky z komunít Novinky z komunít

Späť

Pomôžeme deťom rozvíjať zručnosti

Názov projektu

Pomôžeme deťom rozvíjať zručnosti.

 

Suma, ktorú žiadate na uskutočnenie projektu v €

5000

 

Anotácia (krátky opis projektu, cca 1000 znakov)

Cieľom projektu je pomôcť deťom, navštevujúcim MŠ Šuňavcova, rozvíjať ich sociálne zručnosti, podnecovať fantáziu a kreatívny prístup, rozvíjať priestorové videnie. Pomôcť im pri skúmaní prvých fyzikálnych pravidiel. Rozvíjať ich fyzickú zručnosť a stabilitu. Realizácia projektu zahŕňa zmenu detského ihriska s nepoužiteľnými preliezkami a nedostatkom priestoru pre zdravý rozvoj detí, na ihrisko, ktoré rozvíja zručnosti, podnecuje fantáziu a napomáha zdravému duševnému a fyzickému rozvoju detí.

V rámci projektu zrealizujeme výmenu nepoužiteľných preliezok za nové domčeky. Premiestnime použiteľné preliezky na bezpečné dopadové plochy. Vymeníme piesok v pieskovisku. Osadíme pružinové hojdačky a nakoniec vykonáme celkovú úpravu dvora zatrávnením.

Celý projekt bude realizovaný najmä dobrovoľníkmi z radov rodičov.

 

Popis súčasnej situácie (popíšte súčasný stav, prípadne problém, ktorý chcete riešiť)

Deti navštevujúce MŠ Šuňavcová sa nemajú kde hrať a hrou rozvíjať svoje zručnosti. Mobiliár na dvore MŠ pozostáva väčšinou z preliezok, ktoré sú z hľadiska bezpečnosti už nevyhovujúce. Preliezky, ktoré sú vyhovujúce sú osadené spôsobom, ktorý nevyhovuje dnešným bezpečnostným normám. Preto sa na nich nemôžu hrať.

 

Riešenie (opíšte riešenie problému a akým spôsobom ho napĺňa predkladaný projekt)

Našimi aktivitami odstránime nevyhovujúci stav a to nasledovne. Odstránime nepoužiteľné preliezky a na ich miestach osadíme hracie domčeky, ktoré v deťoch hravou formou podnecujú fantáziu a kreatívny prístup. Vymeníme piesok v pieskovisku, aby hrou v pieskovisku mohli rozvíjať svoje priestorové videnie a začali skúmať prvé fyzikálne pravidlá. Premiestnime šmykľavku na bezpečnú dopadovú plochu, aby sa mohli bezpečne venovať hrám, pri ktorých rozvíjajú svoju obratnosť a stabilitu. Osadíme pružinové hojdačky, ktoré budú nápomocné pri zdravom fyzickom vývine detí.

 

Predkladateľ a realizátori projektu (Opíšte konkrétne personálne obsadenie pri projektových aktivitách, skúsenosti, know – how jednotlivých participantov, určte projektových koordinátorov)

Mgr. Ivan Palovčík – koordinátor, dlhoročný koordinátor projektov v rámci práce s deťmi a mládežou.

Mgr. Renáta Korytárová - zástupkyňa riaditeľky školy pre MŠ, Šuňavcová 13

Dobrovoľníci z radov rodičov.

 

Aktivity (Podrobne opíšte jednotlivé aktivity, ich časový rámec a konkrétny spôsob realizácie)

  1. Odstránenie starých železných preliezok, ktoré z hľadiska bezpečnosti už nespĺňajú štandardy. Úprava povrchu – odstránenie betónových pätiek, v ktorých boli preliezky osadené, odvoz preliezok. Táto časť bude realizovaná dobrovoľníkmi. (týždeň 1)

  2. Premiestnenie existujúcej šmykľavky s dopadovou plochou v pieskovisku na nové miesto. (týždeň 2)

  3. Odvoz starého piesku z pieskoviska v spolupráci s EKO podnikom. Dovoz nového piesku.(týždeň 3)

  4. Montáž drevených hracích domčekov realizovaná dobrovoľníkmi na mieste, kde sa predtým nachádzali železné preliezky.(týždeň 3)

  5. Osadenie pružinových hojdačiek, dobrovoľníkmi. (týždeň 3)

  6. Odstránenie nevhodne umiestneného štrku v zatrávňovacích tvárniciach a následné zatrávnenie tejto plochy.(týždeň 4)

Časový rámec, znázornený prvým až štvrtým týždňom je orientačný a znázorňuje postupnosť jednotlivých aktivít. Spustenie projektu záleží od získania peňažných prostriedkov a od poveternostných podmienok.

 

Cieľ a výstupy projektu (zadefinujte zmeny, ktoré sa projektom dosiahnu, aké výsledky a výstupy očakávate)

Cieľom nášho projektu je vytvoriť miesto, na ktorom môžu zdravo, príjemne a bezpečne tráviť svoj čas deti navštevujúce MŠ Šuňavcova.

 

Cieľová skupina (Definujte pre aké skupiny občanov je projekt prioritne určený, kto a akým spôsobom bude môcť výsledky projektu využívať)

Projekt prinesie osoh deťom z mestskej časti Bratislava – Nové Mesto, ktoré navštevujú alebo v budúcnosti budú navštevovať MŠ Šuňavcova.

 

Pokračovanie projektu (Opíšte ako sa výsledky projektu budú udržiavať a ďalej rozvíjať v budúcnosti.)

V prípade získania ďalších prostriedkov by sme v budúcnosti radi dokupovali ďalšie herné zariadenia. Zariadenia budú udržiavané zamestnancami MŠ a rodičmi detí navštevujúcich MŠ.

 

Rozpočet (Podrobne rozpíšte jednotlivé položky a spôsob využitia finančných prostriedkov)

Názov výrobku

dodávateľ

Cena v € s DPH

Poznámka

číslo prílohy

Detský domček SAM

BPP s.r.o.

569,93

Cena s farbou a šindľom

1

Axi Hrací domček ALICE

svet-trampolin.sk

519

 

2

Axi Hrací domček ALEX

svet-trampolin.sk

750

 

3

detská pružinová hojdačka žaba quartet

BPP s.r.o.

609

 

4

detská pružinová hojdačka somárik

BPP s.r.o.

290

 

5

detská pružinová hojdačka skúter

BPP s.r.o.

260

 

6

Revízia detského ihriska

Agger s.r.o.

360

 

 

piesok v pieskovisku odvoz starého

Ekopodnik

500

 

 

Trávny koberec – dopadová plocha

Agreal, s.r.o.

900

 

 

Trávna zmes dosievacia

Hoby market

50

podľa aktuálne najnižšej ceny

 

odvoz a likvidácia štrku

Ekopodnik

300

 

 

oporné pätky pod domčeky

Hoby market

50

podľa aktuálne najnižšej ceny

 

Spolu

 

5097,93

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt (email, tel.č.):

 

Ivan.palovcik@gmail.com 

 

Priemerne (0 Hlasy)


Novinky Novinky

utopia.sk

Právo na mesto a distribúcia priestoru

Myšlienka na právo na mesto je úzko spätá s francúzskym filozofom Henrym Lefebvreom. Jeho práca je reakciou na spoločenské vzťahy v liberálnom kapitalizme, ktoré tvarujú podobu dnešných miest. Lefebre vyzýva k radikálnej reštrukturalizácii spoločenských, politických a ekonomických vzťahov v meste a k prepracovaniu aktuálnej štruktúry liberálno-demokratického občianstva. Jeho koncept práva na mesto prepracováva rozhodovací proces v meste: preorientováva našu pozornosť od rozhodovania štátu smerom k produkcii mestského priestoru.

utopia.sk

Participatívny rozpočet pre Lisabon

Medzi európske mestá, ktoré hľadajú riešenie starých problémov ako aj rôznych novodobých komplikovaných fenoménov urbanistického, demografického a sociálneho rozvoja, už patrí aj hlavné mesto Portugalska Lisabon. Participatívny rozpočet sa ukazuje ako efektívne inovatívne riešenie najmä pre veľké mestá, ktoré bývajú (v niektorých súvislostiach paradoxne) veľmi často najväčšmi postihnuté hospodárskou krízou ako aj odcudzením jeho vlastných a novoprichádzajúcich obyvateľov.

utopia.sk

Ako hľadať spôsoby ochrany kultúrneho dedičstva

Medzi projekty v Latinskej Amerike, ktoré môžu poslúžiť ako dobrá inšpirácia aj pre Slovensko, určite patria prípady úspešnej rekonštrukcie historických objektov zdanlivo beznádejne odsúdených na zánik, a to nielen pre nedostatok financií, čo sa najčastejšie uvádza len ako vhodné a údajne neprekonateľné alibi, ale predovšetkým pre vytrvalý nezáujem obyvateľov, vedenia mesta či dediny alebo, ako je to často aj v prípade Slovenska – všeobecnej apatie, ktorá predpokladá, že daný stav je síce smutný, ale nedá sa zmeniť, lebo ľudia jednoducho nemajú žiadny vplyv.

utopia.sk

Participatívny rozpočet v Porto Alegre

Pri hľadaní spôsobov riešenia situácie sa o alternatívnom lokálnom  rozvoji začalo v Brazílii nanovo hovoriť až s vypuknutím krízy v 80.tych rokoch 20. storočia. Vzhľadom na sociálno-historický kontext a urbanistickú politiku príznačnú pre krajiny tretieho sveta, pri ktorej dochádza k čoraz hlbšiemu vylučovaniu celých skupín obyvateľstva a následne k ich právnej kriminalizácii neprekvapuje, že doposiaľ najznámejší medzinárodný model spravovania mesta sa začal práve v Latinskej Amerike.

utopia.sk

Participatívne rozpočty – nástroje participatívnej demokracie

Od definície k úsiliu

Participatívny rozpočet je proces priamej, dobrovoľnej a všeobecnej demokracie zabezpečujúcej ľuďom možnosť diskutovať o všetkom, čo sa týka verejného rozpočtu a politiky a zároveň prijímať relevantné rozhodnutia. Občan tak nielen že volí, ale je priamo vtiahnutý do procesu... Uribatam de Souza

utopia.sk

Realizovať utópie

V jednom rozhovore týkajúcom sa sčasti narastajúcemu významu Latinskej Ameriky v súčasnej geopolitike odpovedal slovinský filozof a psychoanalytik Slavoj Žižek, že ani tak nie je zaujímavé sledovať kroky, ktoré podstupujú krajiny takzvaného centra, ale tie postupy, ktoré uskutočňujú krajiny takzvanej periférie. Prirodzene, centrum a periféria majú vždy viaceré ťažiská.

utopia.sk

Veselý prístav Bratislava

Stop urbicíde – genocíde mesta!