Projekt má ambíciu koncentrovať informácie z rôznych zdrojov o občianskej participácii v stredoeurópsom regióne.

Súčasťou projektu je technologická a metodická podpora aktívnych občanov, komunít, samospráv a iných inštitúcií zavádzajúcich prvky občianskej a zamestnaneckej participácie.

Téme Participatívnych rozpočtov ako jednej z aplikácie občianskej participácie na úrovni samospráv sa venuje aj projekt Porto Alegre.

Novinky z komunít Novinky z komunít

Späť

RE: Projekt Viedenská cesta - etapa 1 (schválený), úsek Auspitz - Nový Most

RE: Projekt Viedenská cesta - etapa 1 (schválený), úsek Auspitz - Nový Most
Odpoveď
26.10.2011 9:07 ako reakcia na Michal Feik.
Ahoj Michal,
pozrel som si linky, ktore si poslal:
K cykloprojektu :

1. Viedenská cesta (úsek Auspitz - Nový Most) mam urcite vyhrady:


1. znacenie cyklotras nie je podla STN 01 8028 - Cykloturisticke znacenie. Neakceptujem uz toto znacenie STaRZu na ziadnej novej, ci obnovovanej cyklotrase ! - viď bod 2.

2. V ramci vyriesenia tohto useku treba riesit cely priestor s ohladom na medzinarodne cyklotrasy EuroVelo 6 a 13. To znamena osadit na celom useku cykloznacenie i medzinarodne. Dohoda v Europskej cyklistickej federacii je, ze sa na EuroVelo 6 a 13 pouziva SCHVALENE medzinarodne a narodne znacenie cyklotras. Na Slovensku je narodne znacenie podla STN 01 8028, ziadne ine nemoze byt riesene.... BSK a Slovensky cykloklub sa zaviazalo pouzivat na medzinarodnych trasach znacenie, ktore bolo odsuhlasene europskou cyklistickou federaciou !
3. Zaujimalo by, ako bude riesene dalsie smerovanie cyklotrasy - i docasne, smerom k Staremu mostu... Toto by sa malo riesit tiez v tomto projekte a zaroven by malo byt odsuhlasene policajtami.

4. Nebolo by od veci, ak by v uvedenom useku bola obmedzena rychlost vozidiel na 40 km/h, nakolko je to frekventovany usek, nielen pre cyklistov, pesich, ale pocas vystav v Inchebe i pre auta....

5. V ramci tohto cykloprojektu by sa ziadalo i vymenit poskodene cykloznacenie na celej EuroVelo 6, a to v zmysle STN 01 8028 - Cykloturisticke znacenie, tak ako je to medzinarodne dohodnute,, ako to riesil i Bratislavsky samospravny kraj na EuroVelo 13. Inak cykloturisti budu mat poriadne zmatky ohladom znacenia cyklotras v okoli Bratislavy a v Bratislave samotnej.

6. Pod Novym mostom by mala byt i osadena informacna tabula s mapou cyklotras, tak ako to STaRZ riesil pred rokom na Dunajskej cyklistickej ceste (EuroVelo 6).

Myslim, ze k ostatnemu sa vyjadri i Cyklokoalicia, ked tak este doplnim svoje postrehy, ci pripomienky

Pekny den

Laco Findl

Novinky Novinky

utopia.sk

Právo na mesto a distribúcia priestoru

Myšlienka na právo na mesto je úzko spätá s francúzskym filozofom Henrym Lefebvreom. Jeho práca je reakciou na spoločenské vzťahy v liberálnom kapitalizme, ktoré tvarujú podobu dnešných miest. Lefebre vyzýva k radikálnej reštrukturalizácii spoločenských, politických a ekonomických vzťahov v meste a k prepracovaniu aktuálnej štruktúry liberálno-demokratického občianstva. Jeho koncept práva na mesto prepracováva rozhodovací proces v meste: preorientováva našu pozornosť od rozhodovania štátu smerom k produkcii mestského priestoru.

utopia.sk

Participatívny rozpočet pre Lisabon

Medzi európske mestá, ktoré hľadajú riešenie starých problémov ako aj rôznych novodobých komplikovaných fenoménov urbanistického, demografického a sociálneho rozvoja, už patrí aj hlavné mesto Portugalska Lisabon. Participatívny rozpočet sa ukazuje ako efektívne inovatívne riešenie najmä pre veľké mestá, ktoré bývajú (v niektorých súvislostiach paradoxne) veľmi často najväčšmi postihnuté hospodárskou krízou ako aj odcudzením jeho vlastných a novoprichádzajúcich obyvateľov.

utopia.sk

Ako hľadať spôsoby ochrany kultúrneho dedičstva

Medzi projekty v Latinskej Amerike, ktoré môžu poslúžiť ako dobrá inšpirácia aj pre Slovensko, určite patria prípady úspešnej rekonštrukcie historických objektov zdanlivo beznádejne odsúdených na zánik, a to nielen pre nedostatok financií, čo sa najčastejšie uvádza len ako vhodné a údajne neprekonateľné alibi, ale predovšetkým pre vytrvalý nezáujem obyvateľov, vedenia mesta či dediny alebo, ako je to často aj v prípade Slovenska – všeobecnej apatie, ktorá predpokladá, že daný stav je síce smutný, ale nedá sa zmeniť, lebo ľudia jednoducho nemajú žiadny vplyv.

utopia.sk

Participatívny rozpočet v Porto Alegre

Pri hľadaní spôsobov riešenia situácie sa o alternatívnom lokálnom  rozvoji začalo v Brazílii nanovo hovoriť až s vypuknutím krízy v 80.tych rokoch 20. storočia. Vzhľadom na sociálno-historický kontext a urbanistickú politiku príznačnú pre krajiny tretieho sveta, pri ktorej dochádza k čoraz hlbšiemu vylučovaniu celých skupín obyvateľstva a následne k ich právnej kriminalizácii neprekvapuje, že doposiaľ najznámejší medzinárodný model spravovania mesta sa začal práve v Latinskej Amerike.

utopia.sk

Participatívne rozpočty – nástroje participatívnej demokracie

Od definície k úsiliu

Participatívny rozpočet je proces priamej, dobrovoľnej a všeobecnej demokracie zabezpečujúcej ľuďom možnosť diskutovať o všetkom, čo sa týka verejného rozpočtu a politiky a zároveň prijímať relevantné rozhodnutia. Občan tak nielen že volí, ale je priamo vtiahnutý do procesu... Uribatam de Souza

utopia.sk

Realizovať utópie

V jednom rozhovore týkajúcom sa sčasti narastajúcemu významu Latinskej Ameriky v súčasnej geopolitike odpovedal slovinský filozof a psychoanalytik Slavoj Žižek, že ani tak nie je zaujímavé sledovať kroky, ktoré podstupujú krajiny takzvaného centra, ale tie postupy, ktoré uskutočňujú krajiny takzvanej periférie. Prirodzene, centrum a periféria majú vždy viaceré ťažiská.

utopia.sk

Veselý prístav Bratislava

Stop urbicíde – genocíde mesta!