Deti píšu deťom (príbehy)
Koordinátor: Pavol Vančo
Participatívna komunita Kultúra
PROJEKTOVÁ DOKUMENTÁCIA
[Dokument si môžete stiahnuť vo formáte PDF.]
Názov
Deti píšu deťom (príbehy) |
Anotácia (Krátky opis projektu, cca 1000 znakov)
Ide o prípravu pásma večerníčkov, ktoré budú odvysielané v internetovom Rádiu Bunker pravidelne počas jedného mesiaca vždy vo večerných hodinách. Naše pásmo večerníčkov chce byť sériou príbehov, ktoré od základu vytvoria samotné deti. Veríme, že detský svet, jeho fantáziu a čaro totiž dokážu zachytiť najlepšie práve deti. Tiež veríme, že z týchto príbehov napísaných talentovanými detskými autormi sa v mnohom dokáže poučiť i nejeden dospelý poslucháč, ktorému sa jeho neochvejnou snahou po dospelom a zodpovednom jednaní denne darí robiť množstvo kompromisov a výhodných rozhodnutí. Jedným z posledných dôvodov, prečo sme sa rozhodli investovať množstvo energie a času do tejto vízie 9 ročnej Peťky je najmä viera v silu detského hlasu a posolstva v tomto svete, ktorý chceme svojim konaním meniť, prispôsobovať, kritizovať, prekombinovávať, občas z neho utekať a prikrášľovať ho, ale len máloktorí z nás v ňom vedia a chcú skutočne žiť ... Viac informácií o projekte, ktorý je veľmi ťažko zhrnúť do pár viet sa v prípade záujmu dozviete na www.godot.sk. |
Problém (Opíšte súčasnú situáciu.)
V rámci diskurzu a tiež v rámci odborných komunikácií sa často stretávame s kritikou toho, že v súčasnej dobe deti trávia príliš málo času s rodinou (rodičmi, starými rodičmi, súrodencami...). Tento fakt je vraj spôsobený najmä informatizáciou spoločnosti (deti s mobilnými telefónmi, iPodmi, za počítačom ...), ale aj zvyšujúcimi sa nárokmi na rodičov detí (pracovná doba, homeoffice, rodičia s mobilnými telefónmi, iPodmi, za počítačom ...) |
Riešenie (Opíšte riešenie problému, a akým spôsobom ho napĺňa predkladaný projekt.)
Prispieť k riešeniu opísanej problematiky máme v úmysle hlavne poskytnutím príležitosti pre rozvoj talentu (literárna tvorba) deťom v priamej interakcii s rodinnými príslušníkmi. Projekt Deti píšu deťom (príbehy) vytvára podmienky pre takýto rozvoj a interakciu ponúknutím možnosti deťom, ktoré budú mať záujem zapojiť sa do projektu. Medzi ponúkané možnosti patrí hlavne priestor v komunitnom internetovom RB, kde môžu byť uverejnené audio-nahrávky deťmi tvorených literárnych diel s pridaním hudobného "podmazu" tvoreného nadanými, najmä trnavskými hudobníkmi. Tieto audionahrávky budú po odvysielaní uložené v archíve RB na webe – podobne riešenom ako archív relácií TU. Nadstavbou je vydanie CD nosiča s kolekciou príbehov viacerých autorov, ktoré bude obsahovať aj video-zostrih dokumentujúci tvorbu projektu. Ďalšou nadstavbou, realizovanou v prípade záujmu o projekt v budúcom, alebo inom následnom roku bude vydanie printovej a online ilustrovanej knižky so súborom príbehov viacerých detských autorov, ktorá bude obsahovať CD nosič a môže byť ako motivácia, ale aj ako produkt ponúknutá v printovej verzii základným školám, knižniciam, detským domovom, reedukačným strediskám a podobne. |
Predkladateľ a realizátori projektu (Opíšte konkrétne personálne obsadenie pri projektových
aktivitách, skúsenosti, know-how jednotlivých participantov, určte projektových koordinátorov.)
Hlavný koordinátor projektu: Palo Vančo Autor projektu, skúsenosti s prácou v tíme (4 roky práce v OZ Godot Projekt) │ spolu-koordinácia a verejná prezentácia projektov Experiment Orbis │ Projekt Orbis │ tvorba, koordinácia a realizácia projektu Stready v Rádiu Bunker │ spolu-koordinácia a verejná prezentácia projektu Umenie bez Bariér │ koordinácia tímu moderátorov a moderovanie Nedeľných relácií Rádia Bunker │ manažment o.z. Godot Projekt │ administrácia webstránky o.z. Godot Projekt │ prevádzkovanie, publikovanie a využívanie fanPage-í o.z. Godot Projekt │ grafické práce pre o.z. Godot Projekt a podobne Koordinátor projektu: Ján Sivák Spolu-koordinátor projektu, skúsenosti s prácou v tíme (4 roky práce v OZ Godot Projekt) │ spolu-koordinácia a verejná prezentácia projektov Experiment Orbis │ Projekt Orbis │ spolu-koordinácia a verejná prezentácia projektu Umenie bez Bariér │ koordinácia a komunikácia s hosťami Nedeľných relácií Rádia Bunker │ manažment podujatí a koncertov Rádia Bunker │ manažment o.z. Godot Projekt │ prevádzkovanie, publikovanie a využívanie fanPage-í o.z. Godot Projekt a podobne Koordinátor projektu: Jozef Lužák Spolu-koordinátor projektu, skúsenosti s prácou v tíme (4 roky práce v OZ Godot Projekt) │ spolu-koordinácia a verejná prezentácia projektov Experiment Orbis │ Projekt Orbis │ spolu-koordinácia a verejná prezentácia projektu Umenie bez Bariér │ koordinácia a komunikácia s hosťami Nedeľných relácií Rádia Bunker │ manažment podujatí a koncertov Rádia Bunker │ manažment o.z. Godot Projekt │ administrácia webstránky o.z. Godot Projekt │ prevádzkovanie, publikovanie a využívanie fanPage-í o.z. Godot Projekt a podobne Zvukový technik projektu: Mário Gajarský Skúsenosti s prácou v tíme (4 roky práce v OZ Godot Projekt)│manažment nahrávacieho štúdia Bunker (10 rokov) │ nahrávanie, mastering a produkcia zvukových nosičov │ komunikácia a spolupráca s muzikantmi nie len z Trnavy │ zvučenie podujatí v interiéroch a exteriéroch (10 rokov) │ zvučenie Nedeľných relácií Rádia Bunker a produkcia nahrávok z relácií pre účely archívu │spolu-koordinácia projektov, akcií a koncertov o.z. Godot Projekt a podobne Zvukový technik projektu: Marek Vančo Skúsenosti s prácou v tíme (4 roky práce v OZ Godot Projekt)│manažment nahrávacieho štúdia Bunker (10 rokov) │ nahrávanie, mastering a produkcia zvukových nosičov │ komunikácia a spolupráca s muzikantmi nie len z Trnavy │ zvučenie podujatí v interiéroch a exteriéroch (10 rokov) │ zvučenie Nedeľných relácií Rádia Bunker a produkcia nahrávok z relácií pre účely archívu │spolu-koordinácia projektov, akcií a koncertov o.z. Godot Projekt a podobne Komunikácia a administratíva: Eva Belánová Skúsenosti s prácou v tíme (2 roky práce v OZ Godot Projekt)│spolu-koordinácia a verejná prezentácia projektov Experiment Orbis │ moderovanie Nedeľných relácií Rádia Bunker │ukončené magisterské vzdelanie - masmediálna komunikácia na UCM a podobne Odborné posudzovanie autorských diel: Roman Beňo Dlhodobo literárne činný │ autor básnickej zbierky Vrstvenie │ , laureát viacerých celoslovenských literárnych súťaží │ skúsenosti s prácou v tíme (BRAK - literárny klub) │ komunikácia s detským divákom v rámci divadelných predstavení divadelného združenia Na Strnisku a podobne Rozpis činností: Rozpis jednotlivých činností je súčasťou rozpočtu v prílohe |
Aktivity (Podrobne opíšte jednotlivé aktivity, ich časový rámec a konkrétny spôsob realizácie.)
Postupné rozfázovanie jednotlivých krokov zhrnuté do čiastkových cieľov, ktoré sú nutné pre dosiahnutie výsledku projektu, ktorým je udržateľný a samofinancovateľný plán podpory detskej kreativity. Časový plán je v tomto momente ťažko odhadnúť, nakoľko závisí hlavne od počtu a energie participujúcich a tiež od vhodne zvolenej stratégie medializácie a promovania projektu. PRÍPRAVA - ČASŤ 1 vytvorenie databázy kontaktov prípadných záujemcov o zapojenie sa do projektu: vytvorenie databázy kontaktov prípadných záujemcov o odber diela a prezentovanie projektu: vytvorenie databázy kontaktov podporných médií: vytvorenie databázy kontaktov prípadných sponzorov: vytvorenie databázy kontaktov realizátorov (dodávateľské služby) + vytvorenie predbežného rozpočtu: príprava vzorového autorského diela: doba realizácie prvej fázy cca 1 mesiac - už v realizácii PRÍPRAVA - ČASŤ 2 prezentácia finálneho projektu na webe Rádia Bunker oslovenie potencionálnych záujemcov o projekt z pripravenej databázy príprava a spracovanie dát večerníčky v streame Rádia Bunker oslovenie potencionálnych záujemcov o prezentáciu projektu: príprava CDs: príprava podujatia: podujatie (možnosti konzultovať s organizátorom podujatia): ďalší postup: • iné možnosti – prepadák, celé zle – prečo?, poučenie, brainstorming, prijatie záverov |
Cieľ a výstupy projektu (definujte zmeny, ktoré sa projektom dosiahnu, aké výsledky a výstupy očakávate.)
Očakávanou zmenou je hlavne zmena vo vnímaní detskej tvorby ich najbližšími. Verejným ocenením a všetkými spätnými väzbami, ktoré sa podľa predpokladu udejú pri prezentáciách na verejnosti, ako aj prezentáciou diel v streame Rádia Bunker, či ostatnými formami projekt prispeje k budovaniu zdravého sebavedomia detských autorov, prehĺbi interakcie v rámci rodín, prispeje k rozvoju gramatických zručností, pomôže rozvíjať fantáziu detských autorov, ponúkne priestor pre zmysluplnú zábavu .... Priamymi výsledkami a výstupmi projektu v prípade jeho úspechu budú: pásmo "večerníčkov" v internetovom Rádiu Bunker = autorské dielo príbeh/hudba, CD nosič s kolekciou príbehov a v budúcnosti možno printová a online kniha + príbehy umiestnené na StoryWeaver – platforme detských rozprávok. |
Cieľová skupina (Definujte, pre aké skupiny občanov je projekt prioritne určený, kto a akým spôsobom bude môcť výsledky projektu využívať.)
Projekt Deti píšu deťom (príbehy) je určený pre deti od 8 – 13 rokov, ktoré majú talent pre literárnu tvorbu, fantáziu a dostatočnú gramatickú zručnosť na to, aby dokázali samostatne, prípadne s asistenciou rodiča, príbuzného alebo iného dospelého vytvoriť rozprávkové príbehy. Projekt bude možné využívať ako každé iné podobné autorské dielo. |
Pokračovanie projektu (Opíšte, ako sa výsledky projektu budú udržiavať a ďalej rozvíjať v budúcnosti.)
V prípade, ak projekt uspeje a ak sa ho podarí realizovať v nami načrtnutých fázach, predpokladáme následné pokračovanie: hlboký výdych a týždeň vypnúť, potom - nastavenie postupu práce – ďalšie kroky:
Príprava tlačenej a online knižky s vloženými CDs: stanovujeme finálny počet príbehov do jednej knižky. Od počtu (minimum 30) sa odvíja intenzita ďalšej činnosti sumarizujeme všetky do tejto doby nazbierané texty tak, aby sme naplnili plánovaný počet príbehov do knižky (najprv BRAK, potom participujúci team – môžeme vybrať aj také, čo BRAK neodporučí), riešime na základe možností posúvame na gramatickú korekciu prezentujeme to, čo máme v streame a na webe – v tomto stále pokračujeme, ak máme nové veci oslovujeme ilustrátora – jeden príbeh 1-2 ilustrácie – podľa rozsahu príbehu oslovujeme grafika, zalamujeme knižku (nezabudnúť na sponzorov, prispievateľov a podobne – všetko sa musí objaviť v časti Poďakovanie) – grafika dávame do komunikácie s ilustrátorom (sme v kópiách emailu, priebežne si voláme) PRIEBEŽNE:
final PDF dávame do tlače + napaľujeme CD a finalizujeme obal finalizujeme web - nezabudnúť na sponzorov a prispievateľov a podobne – všetko sa musí objaviť v časti Poďakovanie riešime pozvánky pre hostí (diskutujeme o tom koho pozvať) na premiérové prezentačné podujatie (musia odísť najneskôr 2 týždne pred akciou) dobieha FB kampaň máme vytlačené, napálené, odkomunikované, dohodnuté na všetky strany (miesta, autori, hudobníci, zvukári, moderátor, prezentátor projektu, zvyšok teamu, hostia – ilustrátor, grafik, BRAK, sponzori (vrátane proma), iní pomocníci)
príprava podujatia: celé podujatie je točené Martinom Sekerom, ak nebude môcť dohodnúť alternatívu zvuk z mikrofónov a muzika cez náš mix = zvuk do videa a do archívu pozvánky: pozvať všetkých s ktorými prebehla nejaká komunikácia ohľadom projektu menovite na mail (nie hostia – len pozvaný) uverejniť pozvánku v médiách a MTT tvorba pozývacieho videospotu – rieši kameraman a team pomáha so scenárom – zapojiť autorov, muzikantov, technikov v akcii – ideál točiť na kúsky počas celého projektu v procese a potom urobiť prestrihy s muzikou a nahovorenou pozvánkou – využiť potom do kultúrneho bloku MTT a zdieľať cez siete pozvať MTT a médiá Hostia: hlavne autori + spolupracujúci (Utopia, tí, čo na projekte pracovali), ďalej návrh - komisia pre kultúru, priatelia a OZ ktorí riešia kultúru, primátor, zástupcovia VÚC, riaditelia škôl a škôlok, majitelia a manažéri kníhkupectiev (kde sa predávajú detské knižky), manažéri vydavateľstiev, ktoré vydávajú detské knižky, podnikatelia, prípadne niekto za kultúru z VÚC – všetko na zváženie - zástupca ministerstva kultúry a školstva dohodnúť občerstvenie, aparatúra (dovoz, odvoz, inštalácia, ozvučenie)
podujatie: úvodné slovo 2 – 3 príbehy (autorské čítanie) + muzika prezentácia projektu – minulosť, realita, cieľ, vízia (poďakovanie všetkým), výzva k participácii 2 – 3 príbehy (autorské čítanie) + muzika moderovaný rozhovor s autormi (vopred dohodnutý) v rámci možností – myslím dĺžku – radšej dohodnúť viacerých autorov vekovo rôzne – otázky na autorov – ako sa dostali k projektu, ako sa im páči knižka, čo im projekt dal a podobne 2 – 3 príbehy (autorské čítanie) + muzika poďakovanie, občerstvenie, voľná diskusia s autormi, predaj knižiek (CD súčasťou limitovanej edície, reedícia avizovaná bez CD vopred) voľný prechod k záveru
ďalší postup: finalizovať video z akcie – možnosť využiť na komunikáciu analyzovať reakcie hostí, podniknúť kroky na základe analýzy – možnosti:
|
Rozpočet (Podrobne rozpíšte jednotlivé položky a spôsob využitia finančných prostriedkov.)
Pripájame návrh – odhad – rozpočtu (na stiahnutie vo formáte XLS), v ktorom sa zrkadlí výška výdavkov na základe odhadu po skúsenostiach s podobných aktivít. |