Diskusní fórum Diskusní fórum

Plánované cyklotrasy

Koncepcia budovania cyklistických trás v Bratislave

Toggle
Dokumenty a návrhy na realizáciu cyklotrás v Bratislave predložené na rokovaní Komisie mesta pre cyklistickú dopravu.

Za zásadný nedostatok považujem, že do materiálov nebola vôbec zapracovaná jedna z hlavný magistrál - Račianska magistrála od Račianského mýta až do Rače - náväzne pokračujúca projektom JURAVA. Žiadam teda doplniť túto dôležitú a v súčasnosti pre cyklistov krajne nebezpečnú cyklocestu. Pre šírku chodníkov je ju možné vo veľkej miere upraviť cykloznačením na pravom chodníku (smer do Rače)

Návrh cyklokoalície na realizáciu cyklotrás na rok 2012 s výhľadom na ďalšie obdobie.

Chcem sa opýtať ako sa plánuje prepojenie Rače, Nového mesta a Ruzinova, navrhujem trasu ktorá prepojí Cyklotrasu ktorá sa nachádza na Ružinovkej ulici nasledovne:

Ružinovská, Tomášíkova (obsahuje široké chodníky) a následne z Tomášikovej cez Zátišie a Pluhovú ulicu na Račiansku. Tu je približný návrh Mapa

Pre určenie priorít koncepcie budovania cyklotrás v BA je potrebné zadefinovať ktorý účel cyklotrás budeme podporovať ako hlavný. Spájať väčšie sídelné útvary s centrom? s nákupnými strediskami? vytvárať sieť ktorá umožní študentom VŠ, SŠ dochádzať do škôl na bicykli, dochádzanie za prácou do väčších business zón? podpora turizmu (v zmysle vyjsť v ústrety návštevníkom BA a ponúknuť im alternatívny spôsob dopravy k pamiatkam, múzeám).
Je nereálne predstavovať si že všetky mestské časti poriešime naraz a všetky problémy sa vyriešia v jeden rok. Celý proces je potrebné rozdeliť do viacerých krokov.
Aj pri nápade vybrať jednu radiálu a sústrediť sa na ňu a spraviť z nej vzor - chýba odpoveď na otázku, vzor čoho? dobrého spojenia ku kultúrnym zariadeniam? vhodnej možnosti prepravy do práce? Nezanedbateľným hľadiskom je aj finančná náročnosť.
Ako najvhodnejšiu cyklistickú trasu, ktorej by mala byť venovaná prioritná pozornosť, podľa môjho názoru, je cyklistická trasa vedená po Bajkálskej ulici. Táto trasa prostredníctvom MDCC a Prístavného mosta spája mestské časti s najväčším počtom obyvateľov a v jej relatívnej blízkosti sa nachádza najväčší počet potenciálnych cieľov (športové haly, úrady, business zony...). Väčšie zásahy hádam ani nie sú potrebné, stačí preriešiť niektoré bodové závady – teda aj po stránke finančnej nebude úprava tak náročná.

Pri zostavovaní koncepčného materiálu, by bolo vhodné predložiť ho aj na rokovanie na Mestské zastupiteľstvo, tak aby otázka cyklodopravy – ako alternatívneho spôsobu dopravy mala podporu nie len primátora hl. m. SR BA, ale taktiež celej Bratislavy, tak aby to nebolo iba iniciatíva a akcia Komisie hlavného mesta pre cyklistickú dopravu, ale celého mesta. Tak by „tu po nás niečo ostalo“ aby sa ktokoľvek, kedykoľvek mohol spýtať, že prečo v tom ktorom investičnom zámere sa nepostupovalo podľa schválenej koncepcie. Mesto v mnohých prípadoch „ignoruje“ výstavbu ktorá by ho v mnohých prípadoch nestála ani korunu, stačilo by ju investorovi dať do podmienok (o pozadí – rôznych memoránd, dohodách až po korupciu sa nebudem zbytočne rozpisovať) aj za „nič nerobenie“ by mal niekto niesť zodpovednosť.

Taktiež by bolo vhodné do koncepcie zaradiť doriešenie úseku v Petržalke pri Draždiaku od Tematínskej ulice po vjazd do areálu Rehabilitačného a diagnostického strediska vrcholového športu. Výstavbou ktorá tu bola povolená defakto zmizla cyklistická cesta, ktorá v týchto miestach viedla.

Financovanie
V koncepčnom materiáli by mala byť kapitola, ktorá sa bude venovať financovaniu a zadefinovaniu zdrojov finančných prostriedkov na rozvoj cyklistickej dopravy. Rozpočet mesta a aj mestských častí je žiaľ tvorený „zosypaním“ všetkých peňazí na „jednu hromadnu“ a následne sú potom prerozdelované v mnohých prípadoch podľa vplyvov a záujmov či už politických zoskupení, alebo jednotlivcov, bez ohľadu na to odkiaľ prostriedky pochádzajú. Teda prostriedky vybrané za vyhradené parkovanie sa do dopravy vôbec nemusia dostať späť, pokuty za priestupky za porušenie zákona o premávke ostávajú s najväčšou pravdepodobnosťou na krytie chodu MsP.
Ďalším bodom je laxnosť Magistrátu, resp. hlavného mesta pri získavaní finančných prostriedkov. Magistrát by sa mal správať aspoň trochu „protrhovo“ a aj sám vyhľadávať možnosti ako navýšiť príjmové časti. Neustále sa hovorí iba o šetrení, ale kedy sa bude hovoriť o tom ako sa mestu podarilo zvýšiť svoje prijmi (samozrejme nie predajom svojho majetku, ale svojou činnosťou).

Milan Raus

Chcem sa opýtať ako sa plánuje prepojenie Rače, Nového mesta a Ruzinova, navrhujem trasu ktorá prepojí Cyklotrasu ktorá sa nachádza na Ružinovkej ulici nasledovne:

Ružinovská, Tomášíkova (obsahuje široké chodníky) a následne z Tomášikovej cez Zátišie a Pluhovú ulicu na Račiansku. Tu je približný návrh Mapa

Chcem sa opýtať ako sa plánuje prepojenie Rače, Nového mesta a Ruzinova, navrhujem trasu ktorá prepojí Cyklotrasu ktorá sa nachádza na Ružinovkej ulici nasledovne:

Ružinovská, Tomášíkova (obsahuje široké chodníky) a následne z Tomášikovej cez Zátišie a Pluhovú ulicu na Račiansku. Tu je približný návrh Mapa

Za zásadný nedostatok považujem, že do materiálov nebola vôbec zapracovaná jedna z hlavný magistrál - Račianska magistrála od Račianského mýta až do Rače - náväzne pokračujúca projektom JURAVA. Žiadam teda doplniť túto dôležitú a v súčasnosti pre cyklistov krajne nebezpečnú cyklocestu. Pre šírku chodníkov je ju možné vo veľkej miere upraviť cykloznačením na pravom chodníku (smer do Rače)

Za zásadný nedostatok považujem, že do materiálov nebola vôbec zapracovaná jedna z hlavný magistrál - Račianska magistrála od Račianského mýta až do Rače - náväzne pokračujúca projektom JURAVA. Žiadam teda doplniť túto dôležitú a v súčasnosti pre cyklistov krajne nebezpečnú cyklocestu. Pre šírku chodníkov je ju možné vo veľkej miere upraviť cykloznačením na pravom chodníku (smer do Rače)

Dokumenty a návrhy na realizáciu cyklotrás v Bratislave predložené na rokovaní Komisie mesta pre cyklistickú dopravu.