Message Boards Message Boards

2013-04-11 Zasadnutie

Operatívne témy do programu z Plánu realizácie dopravných stavieb na území

Threads [ Previous | Next ]
Toggle
Na zasadnutí je potrebné operatívne sa venovať aj nasledujúcim témam, ktoré vyplývajú z Plánu realizácie dopravných stavieb na území Bratislavy v roku 2013 (http://kdis.open.sk/KDIS%202013-04-10/03%20Pl%C3%A1n%20realiz%C3%A1cie%20dopravn%C3%BDch%20stavieb%202013.pdf), ktorý je predložený na Komisii dopravy a informačných systémov MsZ dňa 10.4.2013. Najmä:

Rekonštrukcia Trenčianskej ulice, MČ Bratislava - Ružinov
Stavba je vyvolanou investíciou (nevyhnutnou podmienkou kolaudácie) stavby Trolejbusová traťTrenčianska, ktorej financovanie má byť zabezpečené z prostriedkov operačného programu Bratislavský kraj, opatrenie 1.2 Regionálna a mestská doprava. Rekonštrukcia Trenčianskej ulice pozostáva z dvoch častí. Prvou je realizácia nových trolejbusových zastávok MHD na Trenčianskej ulici ( nové výstupište a nástupište). Druhá časť stavby pozostáva z rekonštrukcie chodníka na ľavej strane v úseku od Ružovej doliny po novú otočku trolejbusov na Trenčianskej ulici pred obchodným centrom LIDL a rekonštrukcie vozovky po oboch stranách v tomto úseku. GIB zrealizoval v roku 2013 výber zhotoviteľa projektovej dokumentácie. V súčasnom období sú zabezpečované vyjadrenia k PD. Následne v apríli bude požiadané o stavebné povolenia a súčasne sa uskutoční výber zhotoviteľa stavby. Realizácia stavby sa predpokladá v roku 2013. Plánovaný náklad stavby je 130 000 €.
Ako bude v rámci tejto investície zohľadnená existujúca cyklotrasa stredom ulice? Logické by bolo, ak by v rámci jednej rekonštrukcie boli odstránené aj problémy na cyklistickej trase (chýbajúce križovania, nevyhovujúci povrch cyklotrasy a pod.). Taktiež nás zaujíma, ako bude riešené križovanie trolejbusovej trate s cyklotrasou pri Lidli? Veríme, že nie osadením nových zábradlí emoticon Upozorňujeme, že v tohtoročnom pláne projektov cyklodopravy je Štúdia + projekt bezpečného vedenia cyklotrasy na Trenčianskej a bude nehospodárne, ak sa to isté miesto bude prerábať dvakrát.

Križovatka Hodonínska – Vrančovičova, MČ Bratislava - Lamač
Stavba má zabezpečiť realizáciu svetelne riadenej križovatky so samostatnými BUS pruhmi, s čím súvisí rozšírenie jazdných pruhov na Hodonínskej na úkor priľahlej zelene, rekonštrukciu zastávok MHD, odvodnenia a nevyhnutné prekládky dotknutých inžinierskych sietí. Do konca roka 2012 zhotoviteľ dodal dokumentáciu pre územné rozhodnutie a zabezpečil prieskumné práce (hluková štúdia, geodetické zameranie, inžiniersko-dopravné podklady, geologický prieskum a dendrologický prieskum). V súčasnom období je vydané rozhodnutie o výrube stromova v 03/2013 bola podaná žiadosť o vydanie rozhodnutia o umiestnení stavby. Po nadobudnutí jeho právoplatnosti bude zhotoviteľ projektovej dokumentácie vyzvaný na zabezpečenie ďalšieho stupňa – projektu pre stavebné povolenie. Realizácia stavby sa predpokladá v roku 2014. Predpoklad nákladov na realizáciu stavby je 450 000,- Eur. 
Popri Hodonínskej ulici je v územnom pláne zakreslená hlavná mestský cyklistická trasa spájajúca centrum a Patrónku s Lamačom a Záhorskou Bystricou. Túto požiadavku je vzhľadom na intenzity, význam a maximálnu rýchlosť realizovať ako samostatnú cestičku v pridruženom dopravnom priestore. Ako bude v tomto projekte zohľadnená táto trasa? Bude realizovaná v prestavovanom úseku samostatná cestička pre cyklistov, s priechodmi a svetelnou signalizáciou pre cyklistov, bez prekážok (stĺpy VO, CSS) v jazdnej dráhe? Či pôjde len o rozšírenie priestoru pre motorové vozidlá a pre cyklistov nezostane priestor?

CSS Ivanská cesta – Vrakunská – Trnavská, MČ Bratislava - Ružinov
Realizáciou svetelnej signalizácie v tejto križovatke sa zabezpečí zvýšenie bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky vrátane chodcov cez železničné priecestie a zaistenie prejazdu vozidiel vo voľnom smere z Trnavskej cesty do Vrakune počas uzatvorenia železničného priecestia. Projektová dokumentácia obsahuje rozšírenie Trnavskej cesty, novú cestnú signalizáciu, nevyhnutné prekládky inžinierskych sietí a zmeny v zabezpečovacom zariadení železničného priecestia. Projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie bola dodaná už v decembri 2010. V roku 2011 bolo zabezpečené rozhodnutie o výrube stromov a požiadané o vydanie územného rozhodnutia. Dvaja účastníci územného konania (vlastníci pozemkov) podali voči vydanému ÚR odvolanie. Krajský stavebný úrad zamietol odvolanie a potvrdil územné rozhodnutie, ktoré dňa 21.12.2012 nadobudlo právoplatnosť. V roku 2013 GIB zabezpečuje dokumentácie pre stavebné povolenie. Dokumentácia podľa zmluvy s projektantom má byťdodaná do 07/2013. Po majetkovoprávnom usporiadaní stavby (výkup pozemkov hlavným mestom) požiada GIB o stavebné povolenia. Predpoklad nákladov na realizáciu stavby je 1 000 000,- Eur v roku 2014.
Uvedenou križovatkou má viesť hlavná mestská cyklistická trasa po Vrakunskej a Ivánskej ceste, vzhľadom na intenzity a dopravy a povolenú max. rýchlosť je žiaduce uvažovať aj s trasou popri Trnavskej ceste, vo všetkých prípadoch ako segregovanej cestičky pre cyklistov šírky min. 2,5 m. Bude realizovaná v prestavovanom úseku samostatná cestička pre cyklistov, s priechodmi a svetelnou signalizáciou pre cyklistov, bez prekážok (stĺpy VO, CSS) v jazdnej dráhe?

RE: Operatívne témy do programu z Plánu realizácie dopravných stavieb na úz
Answer
4/11/13 10:45 PM as a reply to Cyklo koalícia.
k tomuto sme sa nejako nedostali emoticon