Oproti súčasnosti (nemožný prejazd cyklistov) ide určite o zlepšenie, nemyslím si však, že daný návrh plne využíva všetky možnosti, ktoré priestor dáva.
- V súčasnosti je cyklista, ktorý ide po vozovke (keďže cyklotrasa prejazdná nie je), na križovatke Trenčianska x Ružová dolina na hlavnej ceste. Na cyklotrase bude musieť cyklista naopak dávať prednosť vozidlám a to dokonca idúcim zo štyroch smerov: 2x ľavé odbočenie Trenčianska - Ružová dolina (od Miletičovej aj od Bajkalskej, 2x priamy prejazd Ružovou dolinou (z oboch smerov). Okrem toho je dosť možné, že vozidlá v križovatke budú odbočovať aj vľavo z Ružovej doliny na Trenčiansku (podľa značenia to nie je povolené, ale stavebné riešenie to umožňuje), čím sa zvýši počet križovaných smerov na 6. Riešenie navrhnuté Cyklokoalíciou nemalo v tomto mieste žiadny kolízny bod, križovanie sa realizovalo pred a za križovatkou s prednosťou cyklistov a len s križovaním jedného (max. dvoch) smerov.
- Vozidlá križujúce cyklistický priechod musia dávať prednosť vozidlám idúcim po Trenčianskej. Jediný priestor na vyčkávanie (obzvlášť pri priamom prejazde Ružovou dolinou) je len na priechode pre cyklistov. Tieto vozidlá tak budú cyklopriechod zrejme dosť často blokovať.
Na porovnanie prikladám návrh Cyklokoalície:
http://www.cyklokoalicia.sk/navrh-na-zlepsenie-cyklotrasy-trencianska/