V súčasnej dobe existuje zóna so státím len na vyznačených miestach a plateným parkovaním, ktorá je ohraničená v dotknutej oblasti vyústením Starého mosta, Dostojevského radom a Karadžičovou (spomínané ulice sú už mimo tejto zóny). Foto:
https://maps.google.com/?ll=48.140848,17.115905&spn=0.004475,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.140874,17.116036&panoid=WsDneEVyfLibqP4uEpyP7Q&cbp=12,95.52,,0,4.82
https://maps.google.com/?ll=48.141628,17.118073&spn=0.004475,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.141596,17.117993&panoid=vwhpFWN9AKBEUFda4MZnXg&cbp=12,303.94,,1,0.89
Okrem toho je na Karadžičovej (od Mlynských nív) a Dostojevského rade nedôsledne vyznačená zóna zákazu státia mimo vyznačených miest (prípadné vyznačené miesta nie sú platené). Foto:
https://maps.google.com/?ll=48.146488,17.123894&spn=0.004474,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.146488,17.123894&panoid=u4NZ1ERYqoUjn4ugBV3N0w&cbp=12,208.48,,0,-2.4
https://maps.google.com/?ll=48.141628,17.118073&spn=0.004475,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.141596,17.117993&panoid=vwhpFWN9AKBEUFda4MZnXg&cbp=12,303.94,,1,0.89
Oceňujeme návrh, keďže zlepšuje podmienky nielen pre chodcov (dostatočný priestor pre chodcov na frekventovaných chodníkoch) ale aj pre vodičov (parkujúce autá na chodníkoch tvoria vizuálnu bariéru a zhoršujú rozhľad vodičov, taktiež auto vychádzajúce na obrubník brzdí premávku na hlavnom ťahu). Predostrený návrh má však aj niekoľko nevýhod a nedostatkov:
- Zhoršuje súčasný stav na Dostojevského rade a časti Karadžičovej (medzi Továrenskou a Mlynskými nivami), kde je dnes zakázané státie na chodníkoch (zóna). Ide o vnútorný dopravný okruh a parkujúce vozidlá spôsobujú zdržanie vozidiel idúcich po okruhu, preto to nevnímame ako krok správnym smerom.
- Nesceľuje zónu s jednotným režimom (zákaz státia mimo vyznačených miest), ale naopak, rozdeľuje ju na dve časti. Dôsledkom je to, že bude legálne divoké parkovanie priamo na stiesnenom priestore pred Umelkou.
- Formálny nedostatok: zóna 30 nie je ukončená ani začatá na vyústení Čulenovej a Továrenskej na Karadžičovu.
Ako lepšie riešenie vidíme:
Zjednotiť začiatok zóny 30 a zóny so státím len na vyznačených miestach tak, aby začínala na týchto miestach:
- Landererova pred Dostojevského radom: https://maps.google.com/?ll=48.142816,17.122632&spn=0.004474,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.142849,17.122513&panoid=6rhE6_83LstSGelu6EC4yQ&cbp=12,311.1,,0,3.2
- Továrenská/Čulenova pred Karadžičovou: https://maps.google.com/?ll=48.144992,17.123709&spn=0.004474,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.144992,17.123709&panoid=hnhwTrLfla4aklI-MCvAjw&cbp=12,338.79,,0,9.91
- Mlynské nivy pred Karadžičovou: https://maps.google.com/?ll=48.146518,17.124714&spn=0.004474,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.146523,17.124643&panoid=cGfWm_O7vGkQOikhL8EQ-w&cbp=12,286.66,,0,2.8
- Karadžičova pred Mlynskými nivami: https://maps.google.com/?ll=48.14699,17.12407&spn=0.004474,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.147049,17.124093&panoid=mC5n7AiFXwZzt-1QF82aHw&cbp=12,215.22,,0,-3.6
Samozrejme, na dotknutých častiach Karadžičovej, Dostojevského radu, Landererovej a Mlynských nív vyznačiť zvýšenie rýchlosti na 50 km/h, ako je to vlastne aj dnes.
Otázny samozrejme zostáva zmysel vyznačenia zóny, ak sa nebude dodržovať a ani vynucovať jej dodržiavanie: https://maps.google.com/?ll=48.146489,17.123898&spn=0.004474,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.146373,17.12386&panoid=ICyWD9NQ9I3Ix2klFPeqwg&cbp=12,249.4,,0,-1.4
Ak sa súčasný stav nezmení, nové značky sú len plytvaním peňazí.
Vzhľadom na to, že Dostojevského rad a Karadžičova je frekventovaná komunikácia, je vhodnejšie využiť pridružený dopravný priestor na vyznačenie jednosmernej cestičky pre cyklistov (na fotke vľavo od stromov: https://maps.google.com/?ll=48.143826,17.122611&spn=0.004474,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=48.143673,17.122468&panoid=S3xUJ-cQe5iJZEy4oF2VNQ&cbp=12,242.76,,1,5.61)