| Návrh Cyklokoalície
Návrh lokalít pre stanice Bike Sharingu
Úvod Pre úspešnosť systému považujeme za nutné, aby sa dodržala vzdialenosť cca. 300 m k najbližšej stanici, čo je dôležité v prípade, že stanica v destinácii je plná. Náš návrh lokalít pre stanice bike sharingu zohľadňuje toto pravidlo.
Mapa Porovnanie návrhu Cyklokoalície a magistrátu http://umap.openstreetmap.fr/en/map/navrh-20-bikesharingovych-lokalit_5060#15/48.1455/17.1137 legenda: modré ikonky: návrh Cyklokoalíciečervené ikonky:návrh magistrátu
Návrh lokalít staníc bike sharingu Zoznam staníc ako navrhnutý magistrátom aj so zdôvodnením prečo áno alebo nie.
1. Aupark- nevyvážená lokalita, ráno chýba zdroj ciest, vhodnejšie zaradiť do ďalšej fázy spolu s rozširovaním (celá jedna etapa rozširovania by mala zahŕňať Petržalku)
2. Petržalka - pod mostom SNP - kto bude cieľová skupina? v okolí žiadne zdroje ani ciele ciest, slúžila by len ako náhradná stanica, ak by bola stanica Aupark plná
3. Sad Janka Kráľa – východ - do spustenia električky na konci roku 2015 nemá význam, odporúčame presunúť až do rozšírenia siete v roku 2016
4. FTVŠ - podľa umiestnenia by sa stanica mala volať skôr River Park. Stanica sa nachádza vyše 1 km od najbližšej, čo porušuje kritérium vzájomnej vzdialenosti, pri obsadenej stanici sa cyklisti budú musieť vracať až na Rybné námestie. Odporúčame stanicu v prvej fáze vypustiť a zaradiť až do ďalšieho rozšírenia siete, keď bude možné v tejto lokalite umiestniť aspoň dve stanice, prípadne keď bude urbanizovaná oblasť Podhradia a nové stanice budú umiestnené v nej.
5. Zochova ulica - odporúčame ponechať len Hurbanovo námestie 6. Rybné námestie - bez výhrad, súhlasíme s návrhom 7. Osobný prístav - podobné s našim návrhom, odporúčame skôr lokalitu pri Propeleri 8. Eurovea - bez výhrad, odporúčame doplniť ešte druhou stanicou na východnej strane Eurovei (smer Tower 115) 9. Šafárikovo nám. - bez výhrad, súhlasíme s návrhom 10. SND, Hviezdoslavovo nám. - bez výhrad, súhlasíme s návrhom 11. Kamenné nám. - bez výhrad, súhlasíme s návrhom 12. Primaciálne nám. - bez výhrad, nemáme u nás, ale prečo nie
13. Nám. SNP - blízko ostatných, ale možno áno? 14. Župné nám. - bez výhrad, súhlasíme s návrhom 15. Križovatka Poštová – Obchodná - bez výhrad, súhlasíme s návrhom
16. Hodžovo nám. - problematický prístup k zvyšku siete, z jednej strany Hodžovo námestie bez cyklopriechodov, z druhej jednosmerná Banskobystrická 17. Autobusová stanica Mlynské Nivy - bez výhrad, odporúčame umiestniť medzi CBC a AS a doplniť ešte jednou stanicou na ulici Malý trh 18. Námestie Slobody - bez výhrad, súhlasíme s návrhom 19. SAV - bez výhrad, nie je zakreslená v mape 20. Hlavná stanica - ???
Namiesto staníc 1,2,3,4,5,13,16 navrhujeme: 1. Kollárovo námestie - v mape je zakreslená, ale v texte nefiguruje, medzistanica medzi hlavnou stanicou a centrom 2. Malý trh - medzistanica k AS 3. Jakubovo námestie - blízko veľkého množstva rezidenčných budov, alternatívna stanica pre prázdnu/plnú stanicu Eurovea 4. Poľná - trhovisko, Medická záhrada 5. Floriánske námestie - blízko DELL, STU, Farmaceutická fakulta (cyklotrasa Májkova/Špitálska/Blumentálska) 13. Nové SND - na východnej strane SND, Tower 115 (cyklotrasa Pribinova) 16. Dunajská - škola, bábkové divadlo, obytné domy, medzistanica k autobusovej stanici
Infografika Top 5 komponentov pre úspešný systém URL: http://usa.streetsblog.org/wp-content/uploads/2013/12/itdp_bikeshare.jpg
|