Diskusné fórum Diskusné fórum

Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo)

Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo), variant 2 - štúdia

Prepínač
Variant vedenia cyklotrasy po existujúcej komunikácii. Schválené trasovanie na základe zasadnutia Komisie mesta pre cyklodopravu dňa 1.8.2012

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo), variant 2 - štúdia
Odpoveď
28.9.2012 1:31 ako reakcia na Michal Feik.
v useku napojenia Mosta Apollo s cyklotrasou navrhujem spravit prave odbocenie pre cyklistov zchadzajucich z Mosta Apollo v smere na Kosicku ul. a rovnako cyklistom iducim od Eurovei dat moznost pokracovat rovno a nasledne dolava na Kosicku ulicu. Na tomto konci sa zase zabudlo na napojenie na ine cyklotrasy, resp. smery, ktore cyklisti casto vyuzivaju.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo), variant 2 - štúdia
Odpoveď
2.10.2012 12:34 ako reakcia na Michal Feik.
S navrhnutým riešením v princípe súhlasíme. Navrhujeme však prehodnotiť konkrétne riešenia. V odhade investičných nákladov v položke Zvislé dopravné značenie a dopravných zariadení(odhad) + zábrany protiparkovaniu na chodníkoch je suma 80 880 €, čo je viac ako dve tretiny z celkovej ceny a cca 4 krát viac ako stavebné úpravy. V návrhu sa nachádza veľké množstvo dopravných zariadení, ktoré zrejme spôsobujú vyššie uvedenú vysokú cenu (detailnejší obsah tejto položky nie je uvedený).

1. križovatka Pribinova - komunikácia popri SND od Landererovej

"1.1 dobudovanie ostrovčeka pre zabránenie ľavého odbočenia z komunikácie popri budove SND do pôvodnéhojazdného pásu Pribinovej pre smer jazdy k mostu Apollo"
Navrhujeme porovnať cenu dobudovania ostrovčeka s cenou vodorovného značenia. V prípade, že bude táto stavebná úprava drahšia, vypustiť ju. Nedodržiavanie dopravných predpisov (na cestičku pre cyklistov je zakázaný vjazd motorových vozidiel) nie je možné neustále riešiť novými bariérami (ktoré automobilisti aj tak dokážu obísť), ale dôslednou kontrolou políciou.

2. Pribinova ulica, úsek SND – ulica M. Čulena
"2.1. vyznačenie parkovacích miest v strede komunikácie medzi jazdným pruhom a cyklotrasou,"
V návrhu sú nakreslené šikmé parkovacie miesta na južnej strane komunikácie. Navrhujeme zvážiť aj možnosť pozdĺžneho parkovanie na oboch stranách komunikácie. Tak bude možné vyznačiť aj parkovanie na južnej strane križovatky tvaru "T" s Čulenovou ulicou. Zároveň parkovacie miesta popri chodníku na severnej strane zamedzia divokému parkovaniu na chodníku.
"2.2 osadenie plastového červenobieleho obrubníka medzi parkovacie miesta a cyklotrasu a predĺženieostrovčeka z tohto obrubníka pred vyústením ulice M. Čulena," 
Navrhujeme vypustiť a po realizácii zabezpečiť dodržiavanie značenia políciou. Mimochodom, obrubník je navrhnutý aj v ľavej časti (na výkrese), kde už autá oddeľuje ostrovček. Obrubník tu teda len umelo zvyšuje náklady.

3. Pribinova ulica, úsek ulica M. Čulena – most Apollo (Košická ulica)
"3.2. osadenie plastového červenobieleho obrubníka na oddelenie parkovacích miest v strede komunikácie a cyklotrasou,"
Navrhujeme vypustiť a po realizácii zabezpečiť dodržiavanie značenia políciou.
"3.3 vloženie ostrovčeka z červenobieleho obrubníka za posledným existujúcim vjazdom smerom ku Košickej ulicimedzi cyklistickú cestičku a jazdný pruh pre smer jazdy ku Košickej ulici,"
Navrhujeme vypustiť a po realizácii zabezpečiť dodržiavanie značenia políciou.
Taktiež pod Mostom Apollo navrhujeme vyznačiť ako hlavnú cestu smer zjazd z Košickej - Pribinova smer prístav a ako vedľajšiu Pribinovu od SND. Toto riešenie zabezpečí bezpečnejší prejazd cyklistov z Košickej ulice na novú cyklotrasu i na most.

V závere sa spomína potreba náročnejších stavebných úprav a množstva dopravných zariadení oproti "chodníkovému" variantu. Ako uvádzame vyššie, niektoré stavebné úpravy a prakticky všetky plastové obrubníky možno vypusiť a namiesto toho zaviesť najmä v prvých týždňoch vyšší dohľad polície. To, že vodiči dokážu dodržiavať dopravné značenie, je vidno na príklade cyklotrasy na Viedenskej ceste. Pôvodný variant rátal s množstvom klemmfixov, ktoré by jej realizáciu niekoľkonásobne predražili. Napriek tomu sa podarilo realizovať lacnejší a pritom plne funkčný variant. Veríme, že cena variantu 2 po úpravách sa priblíži cene variantu 1, avšak pri omnoho vyššej kvalite pre chodcov aj pre cyklistov.

V závere sa taktiež spomína "Pri posudzovaní výberu alternatívy treba prihliadať na výšku investície vo vzťahu k dobe fungovania cyklotrasy v navrhovanom riešení." Dopĺňame, že doba fungovania nie je presne jasná a nové projekty majú skôr tendenciu oneskorovať sa oproti plánom. Naviac, ak sa dnes vytesnia cyklisti na chodník, budúce riešenie bude pravdepodobne tiež nevyhovujúce pre nemotorovú dopravu.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo), variant 2 - štúdia
Odpoveď
2.10.2012 20:27 ako reakcia na Cyklo koalícia.
Len doplníme príklad z New Yorku. Pozdĺžne parkovanie, bezpečnostný odstup (šrafovanie), obojsmerná cestička pre cyklistov. Žiadne obrubníky, ani iné neestetické bariéry dostatočnú ochranu cyklistov tvoria práve parkujúce autá. Podmienkou fungovania je samozrejme rešpektovanie predpisov.

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo), variant 2 - štúdia
Odpoveď
2.10.2012 20:43 ako reakcia na Peter Netri.
myslim si, ze sucastny navrh nepocita s napojenim na ostatne cyklotrasy pod mostom Apollo. Inak, to si vsimam takmer pri vsetkych projektoch, chybaju napojenia...



a podporujem navrh Cyklokoalicie na pozdlzne parkovanie, podobne ako je to na fotografii, myslim, ze to s tymi obrubnikmi prehanat, staci prve tyzdne policajtov (tak ako na Viedenskej), soferi sa naucua emoticon

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo), variant 2 - štúdia
Odpoveď
2.2.2013 16:37 ako reakcia na Michal Feik.
Variant vedenia cyklotrasy po existujúcej komunikácii. Schválené trasovanie na základe zasadnutia Komisie mesta pre cyklodopravu dňa 1.8.2012

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea -&#x
Odpoveď
14.3.2013 7:08 ako reakcia na Michal Feik.
Variant vedenia cyklotrasy po existujúcej komunikácii. Schválené trasovanie na základe zasadnutia Komisie mesta pre cyklodopravu dňa 1.8.2012

RE: Pribinova, úsek 2 (Eurovea - most Apollo), variant 2 - štúdia
Odpoveď
2.6.2013 13:40 ako reakcia na Cyklo koalícia.
Len doplníme príklad z New Yorku. Pozdĺžne parkovanie, bezpečnostný odstup (šrafovanie), obojsmerná cestička pre cyklistov. Žiadne obrubníky, ani iné neestetické bariéry dostatočnú ochranu cyklistov tvoria práve parkujúce autá. Podmienkou fungovania je samozrejme rešpektovanie predpisov.