Fórum Fórum

Pribinova, úsek 1 (Starý most - MV SR - Eurovea)

Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)

Váltás
Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.03.26. 13:11
Aktualizovaná projektová dokumentácia doplnená o úsek pred Umelkou.

RE: Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.03.26. 17:41 válaszként erre: Michal Feik.
Zisťujeme ešte výškové riešenie napojenia pred Umelkou.
Je potrebné ešte doplniť značky IP24a, IP24b - Statie povolene len na vyznacenych parkovacich miestach.

Michal

RE: Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.03.26. 19:16 válaszként erre: Michal Feik.
Michal, a tento Ivanov navrh nebol dobry??
https://pr.bratislava.sk/liferay/web/doprava/diskusne-skupiny/-/message_boards/message/1426446#_19_message_1474906
s
tacilo by jemne upravit aby to bolo obojsmerne v useku Umelka - Pribinova

RE: Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.03.27. 8:52 válaszként erre: Michal Feik.
Odpoveď projektanta k výškovému riešeniu:

Dobrý deň prajem,v mieste napojenia existujúceho chodníka s komunikáciou je bezbariérová
úprava (v mieste priechodu pre peších), daná úprava sa predĺži o 2,50m smerom od
Umelky,  aby bol umožnený plynulý prejazd cyklistov. Od daného miesta budú
cyklisti smerom k ministerstvu vedení po komunikácii. Snáď som zodpovedal otázku. Keby bolo ešte niečo treba dajte vedieť.

S pozdravom

Ing. Viktor Neumann
CESTPROJEKT, spol. s r.o.

RE: Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.03.28. 14:54 válaszként erre: Michal Feik.
Priechod pre chodcov a cyklistov pri hoteli Sheraton
Na strane pri hoteli je priečny vodiaci pás pre nevidiacich aj na časti pre cyklistov, treba ho ponechať len na časti pre chodcov.

Križovatka cyklotrás Pribinova - Starý most - Umelecká beseda
Nájazd na chodník pre cyklistov tesne vedľa chodcov (teda pokračovanie z Pribinovej na Gondovu) má nevýhodu v tom, že odbočuje zbytočne v príliš veľkom uhle, čo môže spôsobiť dve veci:
  • Ak cyklisti nedostatočne pribrzdia, kvôli malému priemeru zákruty môže pri zatáčaní vbiehať do priestoru pre chodcov.
  • Cyklisti idúci z Pribinovej na Starý most pri dávaní prednosti chodcom zablokujú cyklistov idúcich z Gondovej na Pribinovu,
Oba problémy sa dajú eliminovať vedením cyklistov v priamej línii, navrhujeme teda v zmysle priloženého nákresu
  • ako hlavnú cyklotrasu viesť trasu Pribinova - Gondova (značku V 2a viesť v osi tejto trasy)
  • pre cyklistov schádzajúcich zo Starého mosta doplniť značku V 5b pred vjazd na hlavnú trasu
  • cyklotrasu Pribinova - Gondova viesť paralelne s jazdným pruhom pre autá (teda bez zbytočného kľukatenia), miesto nájazdu na chodník posunúť o cca 5 m ďalej.
​Zdôrazdňujeme, že vyššie uvedené body si žiadajú aj stavebné opatrenia, ktoré má zmysel robiť až po tom, ako bude definitívne stanovené aj pokračovanie smerom ku Gondovej. Ak by sa na pokračovaní nepodarilo dohodnúť, je vhodné realizovať len tie stavebné úpravy, ktoré nebudú ovplyvnené variantným trasovaním, prípadne sa dočasne vrátiť k návrhu jednosmerného pruhu.

Taktiež navrhujeme preskúmať zmenu pravého odbočenia zo Šafárikovho námestia na Pribinovu na neriadené, aby nedochádzalo k zhlukovaniu chodcov čakajúcich na zelenú v trase cyklistov. Frekvencia odbočujúcich vozidiel nie je veľká.

Preto pripomíname, že stále nie je riešený problematický úsek Gondova - Ministerstvo vnútra. Okrem prejazdu cyklistov je potrebné vyriešiť aj prejazd cyklistov v priečnom smere, teda zo Starého mosta na Štúrovu a tiež vytvoriť predpoklady na prepojenie na plánovanú hlavnú mestskú cyklotrasu na Dostojevského rade. V prípade, že sa bude s týmto úsekom čakať do výstavby električky, žiadame aspoň dočasné riešenie zvislým a vodorovným dopravným značením bez stavebných úprav.

Navrhujeme k tomuto projektu i k chýbajúcemu úseku zvolať pracovné stretnutie, nakoľko viaceré veci nie je možné obsiahnuť v týchto pripomienkach.

Mellékletek:

Melléklet


RE: Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.03.28. 21:54 válaszként erre: Cyklo koalícia.
Suhlasim s Jozovym navrhom (Cyklokoalicia), ale rad by som do pripomienok doplnil toto:
  1. Rešpektovať prirodzený pohyb chodcov od Umelky k MV SR úpravou priechodu pre chodcov z kolmeho na vozovku na šikmý (rovnobežný s navrhnutými jazdnými prhumi pre cyklistov od Umelky na Pribinovu)
  2. Piktokoridor navrhujem viesť stredom pravého pruhu, keďže intenzita dopravy tu nie je vysoká. Cyklista takto získa bezpečnejší priestor.
    V smere k SND, za priechodom pre chodcov pri Eurovei, v mieste kde sa v pôvodnom pláne cyklopruh zužuje a prechádza do piktokoridoru navrhujem nevyznačovať zúženie cyklopruhu, ale len prirodzené pokračovanie cyklopruhu ako standarneho jazdneho pruhu s piktokoridorom, tak aby cyklisti neboli ohrozený autami preraďujúcimi sa z ľavého do pravého jazdného pruhu, ale aby vozidla museli dávať prednosť cyklistom jazdiacim v pravom jazdnom pruhu vychádzajúcich z cyklopruhu do piktokoridoru, viď obrázok.

     




  3. Poradie dopravnych znaciek:
    V smere od Umelky k Eurovei: V16 (opticka psychologicka brzda) pri zjazde so Stareho mosta (pred pripojenym na "hlavnu" cyklotrasu), pri MV SR C24a (s obrazkom bicykla v pravom pruhu), pri zaciatku Eurovei C20 (2 jazdne pruhy) a od toho miesta aj V8c (v strede praveho jazdneho pruhu
    V opacnom smere by bodlo nieco ako toto
    http://2.bp.blogspot.com/-5JRftaNigbk/Toqhnx7WxkI/AAAAAAAAMT0/MlG7sXkK4Q0/s1600/P1050945.JPG

RE: Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.03.28. 23:29 válaszként erre: Michal Feik.
Pripájame ešte pokračovanie pripomienok (pdf).

RE: Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.03.29. 19:28 válaszként erre: Michal Feik.
Doplnenie k hore uvedeným pripomienkam:
V rámci projektu sa musí riešiť aj chodník, ktorý síce bol dobudovaný, ale pri vjazde na parkovisko MinV se neúmerne zužuje, a to tak, že v prípade väčšieho množstva chodcov sa stáva nepoužiteľným. Na tomto úseku teda nie je vhodné vyčleniť celý jazdný pruh len pre cyklistov, ale aj rozšíriť chodník na úkor časti jazdného pruhu.

RE: Pribinova, úsek 1 (Umelka - Eurovea)
Válasz
2013.04.01. 19:00 válaszként erre: Michal Feik.
Nakoľko bol zámer k dispozícii na pripomienkovanie extrémne krátku dobu (2,5 dňa), k jeho lepšiemu prediskutovaniu v rámci Cyklokoalície sme sa dostali až cez víkend. Ako výsledok ponúkame nasledovné, ešte jednoduchšie, účelnejšie a bezpečnejšie riešenie. Najlepšie je pochopiteľné z pripojeného obrázku + vizualizácie, pripájame ale aj textový popis:
  • Cestička pre cyklistov vedenie obojsmerne po južnej strane Pribinovej (podobne ako na cyklotrase Pribinova 2).
  • Motorová doprava je z Pribinovej vylúčená jednosmerne v úseku Umelka - Krupkova, náhradná trasa vedie po Dostojevského rade a Krupkovej. V úseku Krupkova - SND zostáva pre autá jeden jazdný pruh.
  • Ruší sa zastávka MHD na južnej strane Pribinovej pri Eurovei, náhradná poloha bude na severnej polovici cesty za križovatkou s Krupkovou (smerom k Umelke).
  • Rozšírenie chodníka (súčasné rozšírenie je minimalistické).
  • Zo stavebných úprav je potrebné spraviť len nájazd na z vozovky na chodník pri Umelke, zvyšok je možné realizovať len dopravným značením a rôznymi zábranami na vjazd áut. Finálne riešenie samozrejme odporúčame aj stavebnými úpravami, na zvýšenie jeho estetickej aj funkčnej hodnoty.
Výhody oproti vyššie uvedenému návrhu:
  • Odstránenie viacerých križovaní cyklistov s motorovými vozidlami, v tomto návrhu okrem vjazdu na parkovisko ministerstva nie je žiadne - zvýšenie bezpečnosti trasy,
  • Rovnaké vedenie cyklistov po oboch častiach Pribinovej. Rôzne typové riešenia cyklotrás negatívne vplývajú na bezpečnosť, keďže vodiči potom dobre nevedia, odkiaľ cyklistov očakávať.
  • Omnoho väčší priestor pre chodcov.
  • Zväčšenie verejného priestoru pri Umelke redukciou križovatky a zväčšením nárožia.
  • Minimálne dopady na automobilovú dopravu - mierne sa predĺži jedine vzdialenosť vjazdu do parkovacej garáže a na parkovisko ministerstva, časovo však minimálne.
  • Pre MHD je dôjde k skráteniu času jazdy, pre linky 28 a 133 sa odstráni zbytočná zachádzka cez Olejkársku. Chodník na mieste novej nástupnej zastávky je dostatočne široký aj na chôdzu aj na vyčkávanie a zároveň bude zmysluplne využitý, eliminuje sa parkovanie áut. Dochádzka na zastávku od Eurovei sa zhorší len minimálne. Jediné mínus je chýbajúci prestup pri Malej scéne medzi 95 a 28/133. Otázka je, koľko ľudí ho využíva. Aj toto sa dá eliminovať posunom zastávky Malá scénu bližšie k Šafárikovmu námestiu.
  • Celý návrh je možné realizovať len ako dočasnú zmenu organizácie dopravy, bez stavebných úprav. Čiže dá sa to celé spraviť prakticky "hneď", odchytať muchy a potom spraviť finálne riešenie.