Fórum Fórum

Trenčianska

Projektová dokumentácia Trenčianska

Szálak [ Előző | Következő ]
Váltás
RE: Projektová dokumentácia Trenčianska
Válasz
2014.05.06. 7:32 válaszként erre: Michal Feik.
Michal možno len detail, ale v križovatke Ružová dolina osádzať značky C8 (Cestička pre cyklistov) so značkou B13 Zákaz vstupu chodcov mi príde ako duplicita dopravného značenia, nakoľko samotná značka C8 (Cestička pre cyklistov) vylučuje používanie inými učastníkmi cestnej premávky (teda aj chodcom).

A možno bezprostredne nesúvisí s týmto projektom, ale mrzí ma to vyznačenie priechodu pre chodcov na Bajkálskej pr ČSPH. Sám si prislúbil, že tam bude primknutný pirechod pre cyklistov.

Raus

RE: Projektová dokumentácia Trenčianska
Válasz
2014.05.06. 8:15 válaszként erre: Michal Feik.
2012_008_S_E1_Dulovo_namestie.pdf
  • Cyklista musí v smere Košická - Bajkalská oproti trase po vozovke dávať o jeden krát viac prednosť v jazde na krátkom úseku, čo je však pozostatok pôvodného riešenia.

2012_008_S_E2_Krizovatka_Liptovska.pdf
  • Namiesto obnovy nepojazďovaného povrchu (medzi stĺpikmi a cyklocestičkou) navrhujeme jeho revitalizáciu - zazelenenie, podobne ako na Májkovej.

2012_008_S_E3_Krizovatka_Mileticova.pdf
  • Ostrovček pre chodcov na východnej strane križovatky má len 1 m, vyčkávanie na takomto ostrovčeku napr. s kočíkom je dosť nepríjemné. Bude signálny plán križovatky umožňovať plynulý priechod z jednej strany Trenčianskej na druhú? Odporúčame mierne vyosiť cyklistický pás pre smer Košická - Bajkalská južnejšie a tak zväčšiť tento ostrovček.
  • Podľa výkresu majú podľa vodorovného značenia cyklisti dávať pri výjazde zo svetelne riadenej križovatky v smere Bajkalská - Košická dávať prednosť chodcom na západnej strane križovaky, čo je veľmi mätúce a potenciálne nebezpečné. Svetelná signalizácia by mala byť nadradená vodorovnému a zvislému značeniu určujúcemu prednosť v jazde, takže cyklisti by mali plynule vychádzať z križovatky a nie na zelenú dávať prednosť. Chodci si môžu myslieť, že majú prednosť a môžu náhle vkročiť rozbehnutým cyklistom do cesty. Preto odporúčame vypustiť vodorovné značenie daj prednosť v jazde na cyklistickom páse a doplniť svetelnú signalizáciu pre chodcov aj cez cestičku pre cyklistov.
  • Aký bude signálny plán križovatky? Chýba jeho popis. Predpokladáme, že cyklisti budú mať voľný prejazd križovatkou súčasne s vozidlami zo západnej časti Trenčianskej.
  • Nie je riešené pravé a ľavé odbočenie z cyklotrasy na Miletičovu. Odporúčame z oboch smerov v dostatočnej vzdialenosti pred križovatkou (cca 50 m, ešte pred radiacimi pruhmi) vytvoriť zjazd z cestičky pre cyklistov na vozovku. Pre smer od Košickej je na zváženie aj umožnenie nepriameho odbočenia vľavo (IS 40j + V 8c), keďže priame odbočenie tu nie je povolené.
2012_008_S_E4_Krizovatka_R-Dolina.pdf
Opätovne vyjadrujeme nesúhlas s týmto riešením, na nerealizovaní ktorého v tejto podobe sa zhodla aj cyklokomisia. Najzákladnejšie pripomienky sú, že:
  • neprináša zlepšenie situácie oproti stavu pred umiestnením zábradlí,
  • vozidlá idúce z Ružovej doliny priamo (a v princípe aj vľavo, pretože odbočenie síce nebude vyznačené, ale fyzicky možné) budú musieť vyčkávať na prejazd križovatkou priamo na cyklopriechode (inde nie je miesto) a tak ho budú blokovať.
Odporúčame zrušiť priamy prejazd križovatkou a namiesto neho umožniť otočenie do protismeru po existujúcich prejazdoch 35 m západne a 80 m východne. Podrobnosti aj na tomto fóre a na http://www.cyklokoalicia.sk/navrh-na-zlepsenie-cyklotrasy-trencianska/

Križovatka Bajkalská
Bohužiaľ nie je riešená. Náš návrh viď odkaz v predchádzajúcom bode.

V priebehu najbližšej doby doplníme aj náčrty problémových bodov.

RE: Projektová dokumentácia Trenčianska
Válasz
2014.05.06. 9:23 válaszként erre: Cyklo koalícia.
Ďakujem za pripomienky, preposielam ich projektantovi. Do tejto trasy však vstupuje viacero subjektov (DPB, KDI), budeme sa snažiť zladiť pripomienky všetkých strán.

Michal Feik

RE: Projektová dokumentácia Trenčianska
Válasz
2014.05.07. 8:59 válaszként erre: Michal Feik.
bezpecnost a plynulost vsetkych ucastnikov cestnej premavky by snad mala byt na prvom mieste pre vsetkych
riesenie, lde cyklista dava prednost vsetkym vozidlam (aj ked ide po "hlavnej" Trencianskej) a este mu tam maju vozidla z vedlajsej zavadzat je neprijatelny. predstavte si, ze namiesto cyklotrasy viedla stredom Trencianskej elektricka... nikto by to neschvalil... 

RE: Projektová dokumentácia Trenčianska
Válasz
2014.05.11. 11:56 válaszként erre: Michal Feik.
na rieseni krizovatky Trencianska - Ruzova dolina sme sa na komisii nedohodli... pri schvalovani priorit a rozpoctu na 2014 bolo jasne povedane, ze sa poriesi len krizovatka s Mileticovou

nech KDI, DPB resp. ine zainteresovane strany daju nejake realne argumenty proti nasmu navrhu (konkretne), inak nevidim ziaden dovod sa stotoznovat v navrhom KDI, ktory okrem odstranenia zabradlia neprinasa nic pozitivne pre cyklistov v krizovatke s Ruzovou dolinou

RE: Projektová dokumentácia Trenčianska
Válasz
2014.05.28. 20:34 válaszként erre: Névtelen.
Dobrý deň,

Problém vidím v tom, že na žiadnej križovatke nie je riešené odbočenie pre cyklistov. V každej riešenej križovatke by mali byť buď cyklistické priechody kolmo na smer cyklochodníka Trenčanská, alebo odbočovanie riešené pred alebo za križovatkou. Samozrejme problémom je aj značenie vedľajšej cesty pre cyklistov v križovatke Ružová dolina, ale to je tu už preberaný problém.

RE: Projektová dokumentácia Trenčianska
Válasz
2014.05.30. 13:49 válaszként erre: Névtelen.
navrh Cyklokoalcie umoznuje nepriame odbocenie v krizovatke Ruzova doline
v smere od Dulovho nam. staci v prvom obratisky odbocit do jazdneho pruhu (pri lavom odboceni pokracovat v jazdnom pruhu a otocit sa o 180 stupnov v otocke a potom doprava smerom na Zahradnicku)
v smere od Bajkalskej presne tak isto
v smere od Prievozskej zabocit doprava do laveho jazdneho pruhu (otacacieho) - ak na Bajkalsku tak v mieste otocky po cyklotrase, ak k Dulaku tak spravit otocku po ceste a napojit sa na tom druhom obraticku
v smere od Zahradnickej rovnako

Krizovatka Mileticova nie je doriesena, idealne by boli vyjazdy a vjazdy do vozovky 10-20m pred krizovatkou pre tych co odbacaju alebo naopak sa pripajaju z Mileticovej