Marketing Participatívneho rozpočtu a Komunitného centra generácií
Názov projektu: Marketing Participatívneho rozpočtu a Komunitného centra generácií
Anotácia – krátky opis projektu
(v skratke, definujte projekt, cca. 1000 znakov)
Zámerom je vytvoriť intenzívne propagovanie PR a KCG, oboznamovanie, šírenie povedomia a informovanie ostatných ľudí o možnostiach participácie. A to prostredníctvom vytvorenia všeobecných a špeciálnych farebných plagátov, čiernobielych letákov a farebných žurnálov a ďalšími aktivitami. Ďalším aktívnejším spôsobom propagácie je organizovanie prednášok na tému PR so študentmi na stredných školách v rámci hodín náuky o spoločnosti. Prednáška bude pozostávať z teoretického oboznámenia a praktického vyskúšania si projektovania. Na záver im budú k dispozícii propagačné materiály s kontaktnými informáciami. Okrem toho bude vyhlásená súťaž pre vytvorenie najlepšieho projektu od mladých ľudí/študentov. V spolupráci so združením Indymedia, o. z. sa bude vytvárať časť dokumentaristiky a spravovania mediálneho priestoru a správy sociálnej siete, ktorá má napomáhať informovaniu o dianí v participatívnych komunitách. |
Problém
(opíšte problém, ktorý chce projekt riešiť. Môže ísť o nedostatok kvality už samosprávou poskytovanej služby, alebo o jej neexistenciu, či o ohrozenie alebo nedostupnosť danej služby)
V súčasnosti neevidujeme záujem žiadneho z existujúcich súkromných, alebo štátnych médií (TV, rozhlas), ktoré by pravidelne, systematicky mapovali činnosť v rámci projektov participatívneho rozpočtu, alebo činnosti jednotlivých komunít a sprostredkúvali ich verejnosti. Ďalším problémom je neexistencia propagačných materiálov, ktorí by bolo vhodné rozdávať pri rôznych druhoch podujatí organizovaných komunitami, ako sú dni otvorených dverí samosprávy, prednášky a obdobne. Čím sa procesy participácie zbytočne preťahujú vysvetľovaním základných informácií o fungovaní participácie. Potreba cielenej propagácie na najrozšírenejšej sociálnej sieti a dokumentaristika. Hlavným zmyslom participácie je, aby o nej boli oboznámení a v prípade záujmu aj zahrnutý, čo najväčší počet občanov. |
Východisková situácia
(opíšte na aké už uskutočnené aktivity má projekt nadväzovať, resp. aké možnosti na realizáciu projektu komunita má k dispozícii)
Projekt nadväzuje na niektoré prednášky, ktoré boli uskutočnené – príkladmo pri príležitosti Dňa otvorených dverí samosprávy. Pri tej príležitosti vznikla myšlienka zorganizovať cykly prednášok pre študentov a tiež vytvorenie propagačných materiálov, pre uľahčenie komunikácie s verejnosťou. Komunita bude mať k dispozícii voľné zdroje, čo sa týka čiernobielej i farebnej tlače materiálov (predpoklad – zatiaľ sú položky vyčíslené podľa trhovej ceny). K dispozícii je tiež tím pracovníkov médiá Indymedia, ktorí budú mať na starosti mediálnu časť projektu. |
Predkladateľ projektu a realizátori
(opíšte konkrétne personálne obsadenie pri projektových aktivitách, skúsenosti, know – how jednotlivých participantov, určte projektových koordinátorov)
Predkladateľ a koordinátor projektu je Alexander Riabov, člen participatívneho rozpočtu od jeho začiatkov pôsobenia v Bratislave. Ďalšími členmi tímu pre projekt Marketingu sú Matej Zagrapan, taktiež jeden z pôvodných členov PR – zodpovední za časť prednášok, vytvorenia súťaže a obsahu propagačných materiálov. Členovia tímu Indymedia, o. z. (Lucia Janovič, Adam Janovič, Peter Baďura) – zodpovední za dokumentaristiku a správu mediálneho priestoru a sociálnych sietí. Ostatní členovia tímu budú priebežne doplnení podľa potrieb. |
Cieľ
(zadefinujte zmeny, ktoré sa projektom dosiahnu)
|
Cieľová skupina
(definujte pre aké skupiny občanov je projekt prioritne určený, kto a akým spôsobom môže výsledky projektu využívať)
Prednáškami chceme osloviť stredoškolských študentov, aby rozumeli fungovaniu participácie a aby táto bola takýmto spôsobom zahrnutá do učebných osnov, takouto formou prezentácie. Následne sa prípadne pridali do niektorej z preferovaných komunít. Plagáty, letáky a žurnály majú osloviť čo najširšiu verejnosť. Takisto dokumentaristika, správa mediálneho priestoru a sociálne siete sú zamerané na čo najširšie publikum. |
Pokračovanie projektu
(opíšte ako sa výsledky projektu budú udržiavať a ďalej rozvíjať v budúcnosti)
Dlhodobý focus
|
Aktivity
(podrobne opíšte jednotlivé aktivity, ich časový rámec a konkrétny spôsob realizácie)
Mnohé pomocné materiály ako sú letáky, plagáty a žurnály o činnosti PR a KCG sa častokrát využijú pri akciách a podujatiach, ktoré budú organizovať komunity alebo sa budú uskutočňovať v rámci KCG. Budú teda k dispozícii k príležitostiam napr. ako Dni otvorených dverí samosprávy, kde okrem osobného rozhovoru s priamymi účastníkmi si záujemcovia budú môcť so sebou „niečo" o PR odniesť aj domov. Spolu s odkazom na web a kontaktné informácie, tak máme snahu začleniť do participácie najširších okruh ľudí – čo je samo o sebe podmienkou pre naplnenie zmyslu PR. Ďalším aktívnejším spôsobom propagácie je organizovanie prednášok na tému PR so študentmi na stredných školách v rámci hodín náuky o spoločnosti. Prednáška bude pozostávať z teoretického oboznámenia a praktického vyskúšania si projektovania. Na záver im budú k dispozícii propagačné materiály s kontaktnými informáciami. Prednáške bude predchádzať príprava a tiež zaškolenie pedagóga, aby dokázal umoderovať skupinu v praktickej fáze hodiny. Prednášky pre záujemcov o PR z iných regiónov – na spôsob tej, čo bola nedávno v Primaciálnom paláci. Predchádzať tomu môže mailová/telefonická pozvánka pre ľudí aktívnych v regiónoch. Vytvoríme tiež univerzálny plagát použiteľný všeobecne pre PR a podľa potreby špeciálne plagáty pre jednotlivé podujatia. Uskutočníme súťaž o najlepší projekt, ktorého sa budú môcť zúčastniť mladí ľudia/študenti. Uchádzači budú predkladať projektovú dokumentáciu (podľa vzoru na webstránke zrejme) s popisom činnosti a nákladovaním položiek s vopred určeným obmedzeným rozpočtom. Na záver môže byť spoločná prezentácia/workshop, na ktorú budú pozvaní uchádzači a budú verejne prezentovať svoje návrhy. Najlepší budú odmenení. Najlepší projekt môže následne postúpiť do fázy verejného zvažovania a následnej realizácie. Každopádne táto akcia informuje účastníkov o tom, že sa môžu zúčastňovať zasadaní komunít, podľa vlastných preferencií. Cieľ je jednoznačný prilákať, čo najviac ďalších členov PR. Možné sú tiež ďalšie výstupy – tvorba krátkych videí, šírených po FB a youtube, a tiež powerpointových prezentácií, ktoré budú poskytnuté aktivistom pre účely propagácie v ich regióne (napr. pred Zastupiteľstvom) a pod. Z dlhodobého hľadiska je možné uvažovať o formách komunikácie s médiami a prípadne tvorbou publikácií o PR. Propagácia v mediálnom priestore – človek, ktorý bude mať na starosti komunikáciu s médiami a tlačovými agentúrami, zvolávanie tlačových konferencií. Správa sociálnych sietí – človek, ktorý sa bude venovať aktívnej údržbe sociálnej siete, ktorá bude informovať o PR a získavať, čoraz viac priaznivcov. Dokumentaristika – bude zakúpená videokamera a fotoaparát na účely pravidelnej dokumentaristiky. Bude poverený človek, ktorý bude potrebný byť dostupný v prípade, že bude treba zadokumentovať niektoré aktivity komunít. Tlač materiálov – podľa prisľúbených zdrojov, by mala byť zväčša svojpomocná, čo sa týka čiernobielych aj farebných materiálov – Kontakt Mateja Zagrapana. |
Rozpočet
(podrobne rozpíšte jednotlivé položky a spôsob využitia finančných prostriedkov)
|