Fora dyskusyjne Fora dyskusyjne

2013-03-14 Zasadnutie

Záverečná správa a odporúčania pre mesto Bratislava pre nemotorové spôsoby

Toggle
RE: Záverečná správa a odporúčania pre mesto Bratislava pre nemotorové spôs
Odpowiedź
18.03.13 09:31 jako odpowiedź na Michal Feik.
Skúsim pár pripomienok, pretože je dosť obtiažne mať ich len pár k materiálu o ktorom nie je jasné na čo je a vychádza mi z toho že je len na to aby bol. Princípy a postupy tu opísané sú dávno známe, mnohé z nich definované aj v ÚPN hl. m. SR BA. To že sa v niektorých prípadoch ignorujú je už vecou lobingu, resp. nekompetentnosti niektorých veľmi konkrétnych pracovníkov.
Celkovo je dokument Udržateľná doprava v BA podpora nemotorových spôsobov dopravy v BA spracovaný neprofesionálne a nepresne od chýbajúcej terminológie až po prezentovanie (v istej dobe) nedokončenej Viedenskej cesty, ktorá je mimochodom dnes jednoznačne ukážkou toho za čo sa nie že netreba hanbiť, ale čo by bolo vhodné prezentovať ako výrazný úspech – úspech mesta ako realizátora a aj občianskeho združenia, na ktorého iniciatíve bol tento projekt realizovaný.
Drobnosti ako že: STaRZ je dcérskou spoločnosťou mesta a že Magistrát zriadil cyklokomisiu len podčiarkujú slabý rozhľad spracovateľa v danej problematike. Z celého materiálu stojí za to iba kapitola 5 – ktorá poukazuje na to, že (a to nie len cyklistickú dopravu) mnohé veci by bolo vhodné vo väčšej miere medializovať. V kapitole 6 sú zhrutné odporúčania, z ktorých väčšina sa realizuje, resp. je pripravená na realizovanie.
Celý materiál so značným využívaním zvratného zámena „sa“ sa stáva nerealizovateľným a v prípade, že by sa nejakým spôsobom stal záväzným, tak nie je jasné pre koho – a teda v reály vlastne pre nikoho.
Ako Bratislavčan sa bojím pýtať, či za tento materiál vydalo hl. m. SR BA finančné prostriedky.
 
Prílohy 1 a 2 sú spracované profesionálne a je evidentné, že sú spracované odborníkom znalým problematiky, tieto dva materiály by mali byť rozpracované do takej podoby aby boli záväzné (úprava STN 73 6110).

RE: Záverečná správa a odporúčania pre mesto Bratislava pre nemotorové spôs
Odpowiedź
19.03.13 00:32 jako odpowiedź na Michal Feik.
V dokumente by som rad privital detailnejsie rozpracovanie principov Road Diet (cestnej diety) resp. "ukludnenej zony" a to aj prikladmi z praxe, obrazkami, pripadovymi studiami a pod.:
  • pred: http://www.fhwa.dot.gov/publications/publicroads/11septoct/images/tan1.jpg
  • po: http://www.fhwa.dot.gov/publications/publicroads/11septoct/images/tan2.jpg
  • http://www.vtpi.org/tdm/tdm122_01.jpg
  • http://www.bikewalktwincities.org/sites/default/files/u9/road_diet_example.jpg
  • http://tucsonvelo.com/wp-content/uploads/2012/06/Screen-shot-2012-06-12-at-9.41.59-PM.png
  • http://lacbc.files.wordpress.com/2011/01/mainstimages.jpg
  • http://www.fhwa.dot.gov/publications/publicroads/10janfeb/images/roth1.jpg
  • http://www.fhwa.dot.gov/publications/research/safety/humanfac/04082/fig1.gif
  • http://www.planning.dot.gov/Peer/Chicago/chicago08_7.gif

Dalej mi chyba manual typu
  • http://nacto.org/cities-for-cycling/design-guide
  • http://www.cyclemanual.ie/manual/designing/gooddesign/
a pod., aby uradnici, developeri, policajti, stavebnici, projektanti vedeli ako presne riesit cyklodopravu (na krizovatke, na ceste, pri nakupnom centre a pod.)