Fora dyskusyjne Fora dyskusyjne

Priority cyklodopravy 2014

Aktualizovaný návrh priorít (MsR 13.2.2014)

Toggle
Pracovná verzia - návrh hlavného mesta SR

RE: Aktualizovaný návrh priorít (MsR 13.2.2014)
Odpowiedź
12.02.14 15:33 jako odpowiedź na Michal Feik.
Návrh STaRZ-u

KAPITÁLOVÉ:
1.Pribinova  :120 000 € , realizácia
2.Trenčianska :  96 000 €  , realizácia
3.Antolská - Eurovelo 6 /prepoj /  : 30 000 € , PD + realizácia
4.Jarovce- Eurovelo 6,  dokumentácia , 12 000 €
5.Most SNP- Aupark , dokumentácia ,     12 000 €
6. Devínska cesta, úprava trasy pri estakáde, PD, realizácia:
7.Devínska cesta ??
8.Starohájska,  JP 1 etapa.:

BEŽNÉ:
1.Bajkalská-bodové opatrenie /z roku 2013/ : 3 000 €
2.Rača , bodové opatrenia  : 32 000 €
3.VV cesta - Eurovelo 6 / z roku 2013/  :15 000   €
4.Trenčianska , oprava  prepadnutého povrchu : 3 000 €
5.Protismery  , zmena org .dopravy:   8 000 €
6.Údržba  :20 000 €
7.Cyklostojany : 10 000 €
8.Inž. činnosť a konzultácie, VO :  30 000 €
9.Rampy, Tematínska - Antolská :  1 000 €
10.Orientačné značenie v meste : 5 000 €
11.Obnova dopr. značenia:  14 000 €

RE: Aktualizovaný návrh priorít (MsR 13.2.2014)
Odpowiedź
14.02.14 08:22 jako odpowiedź na Michal Feik.
K návrhu nemám žiadne výhrady, v zásade je to dobre rozvrhnuté.
Aj na základe poslednej komisie – som veľmi rád že to tam padlo už aj z úst p. primátora, že potrebujeme koncepčný materiál. Len pripomeniem že to navrhujem od prvej komisie a to len preto, že viem ako fungujú úradníci. Tí sa seriózne nebudú zaoberať cyklistickými trasami, pokiaľ to nie je niekde zachytené (Územný plán je príliš veľká mierka, to na komisii padlo tiež).
Pri tejto položke je potrebné si ujasniť, či chceme územnoplánovací podklad, alebo len nazvime to aktualizáciu materiálu z 1990 „Rozvojový dokument cyklistická doprava v Bratislave“ oktober 1990, ktorú spracoval Útvar dopravného inžinierstva hl. m. SR BA.
Naozaj nie je dôvod čakať na Generel dopravy.


Raus

RE: Aktualizovaný návrh priorít (MsR 13.2.2014)
Odpowiedź
17.02.14 23:27 jako odpowiedź na Michal Feik.
Na základe diskusie v Cyklokoalícii navrhujeme:
  • v časti bodové opatrenia vyhodiť Račianska radiála (Zváračský ústav - ŽST Vinohrady - Pekná cesta) a nahradiť za Račianska radiála - projektová dokumentácia pre finálne riešenie ako príprava pre čerpanie z fondov EÚ
  • v časti relalizácie vyhodiť Trenčianska, keďže nepanuje zhoda v riešení (http://pr.bratislava.sk/liferay/web/doprava/diskusne-skupiny/-/message_boards/message/2798538#_19_message_2798538). Investícia 96 000 € je dosť veľká za riešenie, ktoré cyklistom neprináša výrazne viac ako by prinieslo obyčajné odstránenie zábradlí. Fakticky to vnímame ako návrat do stavu pred inštaláciou zábradlí. Namiesto toho odporúčame nahradiť realizáciami:
  • Patrónka (http://www.cyklokoalicia.sk/krizovatka-patronka-koncept-riesenia/)
  • Trnavské mýto (http://www.cyklokoalicia.sk/trnavske-myto-koncept-riesenia/)
  • Mlynské nivy - Karadžičova (koncept riešenia dodáme v najbližších dňoch)- obzlášť dôležité, keďže sa pripravuje výstavba kde mesto zanedbalo cyklodopravu v záväznom stanovisku pred územným rozhodnutím
Tiež by bolo dobré pripraviť jeden projekt na realizáciu z fondov (predpoklad v polovici roka) - odporúčame radiálu smer Vajnory v stredovom páse Trnavskej cesty a Rožňavskej ulice, ktorá sa spomínala už na poslednej bežnej komisii.

Do obnovy značenia zaradiť aj Košickú, značenie mizne. Bolo by však dobré upraviť značenie (zúžiť jazdný pruh a posunúť cyklopruh ďalej od parkovania).

Obzvlášť podporujeme zobojsmernenie vhodných ulíc, taktiež nové stojany.