2012_008_S_E1_Dulovo_namestie.pdf- Cyklista musí v smere Košická - Bajkalská oproti trase po vozovke dávať o jeden krát viac prednosť v jazde na krátkom úseku, čo je však pozostatok pôvodného riešenia.
2012_008_S_E2_Krizovatka_Liptovska.pdf- Namiesto obnovy nepojazďovaného povrchu (medzi stĺpikmi a cyklocestičkou) navrhujeme jeho revitalizáciu - zazelenenie, podobne ako na Májkovej.
2012_008_S_E3_Krizovatka_Mileticova.pdf- Ostrovček pre chodcov na východnej strane križovatky má len 1 m, vyčkávanie na takomto ostrovčeku napr. s kočíkom je dosť nepríjemné. Bude signálny plán križovatky umožňovať plynulý priechod z jednej strany Trenčianskej na druhú? Odporúčame mierne vyosiť cyklistický pás pre smer Košická - Bajkalská južnejšie a tak zväčšiť tento ostrovček.
- Podľa výkresu majú podľa vodorovného značenia cyklisti dávať pri výjazde zo svetelne riadenej križovatky v smere Bajkalská - Košická dávať prednosť chodcom na západnej strane križovaky, čo je veľmi mätúce a potenciálne nebezpečné. Svetelná signalizácia by mala byť nadradená vodorovnému a zvislému značeniu určujúcemu prednosť v jazde, takže cyklisti by mali plynule vychádzať z križovatky a nie na zelenú dávať prednosť. Chodci si môžu myslieť, že majú prednosť a môžu náhle vkročiť rozbehnutým cyklistom do cesty. Preto odporúčame vypustiť vodorovné značenie daj prednosť v jazde na cyklistickom páse a doplniť svetelnú signalizáciu pre chodcov aj cez cestičku pre cyklistov.
- Aký bude signálny plán križovatky? Chýba jeho popis. Predpokladáme, že cyklisti budú mať voľný prejazd križovatkou súčasne s vozidlami zo západnej časti Trenčianskej.
- Nie je riešené pravé a ľavé odbočenie z cyklotrasy na Miletičovu. Odporúčame z oboch smerov v dostatočnej vzdialenosti pred križovatkou (cca 50 m, ešte pred radiacimi pruhmi) vytvoriť zjazd z cestičky pre cyklistov na vozovku. Pre smer od Košickej je na zváženie aj umožnenie nepriameho odbočenia vľavo (IS 40j + V 8c), keďže priame odbočenie tu nie je povolené.
2012_008_S_E4_Krizovatka_R-Dolina.pdfOpätovne vyjadrujeme nesúhlas s týmto riešením, na nerealizovaní ktorého v tejto podobe sa zhodla aj cyklokomisia. Najzákladnejšie pripomienky sú, že:
- neprináša zlepšenie situácie oproti stavu pred umiestnením zábradlí,
- vozidlá idúce z Ružovej doliny priamo (a v princípe aj vľavo, pretože odbočenie síce nebude vyznačené, ale fyzicky možné) budú musieť vyčkávať na prejazd križovatkou priamo na cyklopriechode (inde nie je miesto) a tak ho budú blokovať.
Odporúčame zrušiť priamy prejazd križovatkou a namiesto neho umožniť otočenie do protismeru po existujúcich prejazdoch 35 m západne a 80 m východne. Podrobnosti aj na tomto fóre a na
http://www.cyklokoalicia.sk/navrh-na-zlepsenie-cyklotrasy-trencianska/
Križovatka BajkalskáBohužiaľ nie je riešená. Náš návrh viď odkaz v predchádzajúcom bode.
V priebehu najbližšej doby doplníme aj náčrty problémových bodov.