Diskusné fórum Diskusné fórum

Račianska radiála

Račianska radiála - štúdia

Diskusie [ Predchádzajúci | Ďalej ]
Prepínač
Račianska radiála - štúdia
Odpoveď
21.9.2012 10:35

RE: Račianska radiála - štúdia
Odpoveď
22.9.2012 12:48 ako reakcia na Michal Feik.
dakujem Michal za uverejnenie studie emoticon

- zmiesany pohyb cyklistov a chodcov je nebezpecny a extremne pomaly (cesta od OMVky na Racko co mi trva 10-11 minut po ceste http://app.strava.com/segments/1572003, po chodnikoch bude trvat 16-20, to uz rovno mozem ist elektrickou a za 15 minut som na Racku)
- v useku medzi ZST Vinohrady a Pekna cesta parkaju na tom sirokom chodniku auta, ktore uz teraz obmedzuju chodcov a cyklistov, v navrhu som nevidel dopravnu znacku zakaz zastavenia a statia.
- Pekna cesta je dost siroka na to aby na nej boli piktokoridory, nie? preco tlacit cyklistov na chodnik? v useku OMV Heckova - ZST Vinohrady je mozne vybudovat cyklotrasu v zelenom pase medzi elektrickovymi kolajami a jazdnym pruhom v smere do mesta, prip. vpravo od elektriciek (pohlad smer centrum) - napr. usek Pekna cesta - ZST Vinohrady popri obytnych domoch, rodinnych domoch (rozsirit blizsie k el. trati), okolo AB Kozemtiky, Danoveho uradu (rozsirit) a napojit na cykloprechod na lavu stranu radialy, ale zaroven pokracovat pri DPB (vybudovat) a napojit na elternativnu popod vinohrady (az po Sliacsku a tam zbehnut dole k Figaru)
- krizovatka Kukucinova - Sancova: spravit z krizovatku standardnu krizovatku v tvare T (+odpocka k trznici, takze X) s tym, ze by auta v smere od Racka zastavovali na semafore uz 20 metrov skor a tak zabezpecit prejazd cyklistov z Kukucinovej k trznici po ceste s vyznacenym piktokoridorom rovno (nie po chodniku a prechode na ktory sa budu dostavat krkolomnym sposobom a ktory je zbytocne zdrzujuci)
- nedomyslene napojenie na Kriznu: zrusit pravy odpocovaci pruh a do neho priviest cyklistov a napojit ich obojsmerne na Blumentalsku (tem kde je teraz osadena zatarasa) a na Kriznu (v smere do centra), v smere z centra to domysliet. Podobne domysliet napojenie z a na Karadzicovu.
- neviem ci sa myslelo aj na obnovu porvrchu vozovky (napr. na Kukucinovej v useku Riazanska - Mlada Garda, chodnik Racianska oproti AB Kozmetike, chodnik Racianska pri Palme, a pod.)
- tunel pri ZST Vinohrady: vytvorit (cyklo)chodik medzi stlpom verejneho osvetlenia a zelenym stlopm brany do arealu https://skydrive.live.com/?cid=e0003128d4aef52e&id=E0003128D4AEF52E!326&sff=1, ktory by zbytocne nespomaloval jazdu
- krizovatka Racianska - Pionierska nie je doriesena (ako sa cyklista napoji na akykolvek smer?)
- krizovatka Kukucinova - Jarosova: do buducna moznost vybudovat oddelenu (bezpecnu) cyklotrasu na Jarosovej, po oboch stranach ulice, je tam dost miesta, pozormyslat nad priamym napojenim z krizovatky
- Kukucinova: tam bude komplet zakazane parkovanie na oboch stranach??

RE: Račianska radiála - štúdia
Odpoveď
22.9.2012 15:55 ako reakcia na Peter Netri.
este doplnim:

- cyklotrasa Racanska usek Mlada Garda - Figaro: su navrhnute 3 varianty
1) zmiesany pohyb chodcov a cyklistov po existujucom chodniku
2) rozsirenie chodniku a vyvtorenie obojsmernej cyklotrasy na vonkajsej (od domu) strane
3) samostany cyklochodnik v strede travnatej plochy
neda mi nenavrhnut 4. aternativu
4) samostatny cyklopruh vedla cesty v urovni existujucej vozovky (oddeleny napr. obrubnikom od automobilov), aby existovalo lepsie a plynulejsie napojenie na chodnik od Mladej Gardy aj dalej smerom na Figaro. Negativom je uprava prechodu na Riazanskej, ale vyhodou je ze cyklisti nemusia prekonavat vyskove rozdiely, ktore su pri napojeniach na oboch stranach

RE: Račianska radiála - štúdia
Odpoveď
23.10.2012 21:45 ako reakcia na Michal Feik.
ospravedlnte amaterske nakresy emoticon

Zopar navrhov na riesenie Trnavskeho myta:
Cyklokoalicia ukazala ako by mohol byt vyrieseny prechod od Tranvskej k Istropolisu - ten napad sa mi velmi paci a tak som ho doplnil a navrhol napojenie Tranvskej radiali na Raciansku a nasledne do centra
Nie som odbornik, su to len napady, potrebuju este dopracovat... preto tom sem davam, lebo mozno vam nieco dobre napadne emoticon

usek Istropolis-Kukucinova (cast A: podchod-zastavka MHD)


usek Istropolis-Kukucinova (cast B: zastavka MHD-Kukucinova)


usek Kukucinova-Sancova-trzanica (variant A) - predsadena cyklostopka, do ktorej sa napoja cyklisti v smere od Istropolisu. Zelena pre smer z Kukucinovej by bola vtedy ked zelena pre chodcov
(trznica-Istropolis)


usek Kukucinova-Sancova-trzanica (variant B ) - pri sirke chodnika je mozne spravit v krizovatke samostatny pruh pre cyklistov, do ktoreho sa napoja cyklisti v smere od Istropolisu. Zelena pre smer z Kukucinovej by bola vtedy ked zelena pre chodcov (trznica-Istropolis)


usek Krizna-Legionarska-Blumentalska


cyklisti od Racianskeho myta


cyklisti od Trnavskeho myta


cyklisti od Blumentalskej

RE: Račianska radiála - štúdia
Odpoveď
12.2.2014 16:13 ako reakcia na Michal Feik.
Ahojte,

len chcem spomenut kadial do Krasnan jazdim ja, mozno ked sa ukaze ze niektore plany su nerealne bude uprava tejto trasy schodnejsia alternativa.
Od Trnavskeho chodim po Kukucinovej co je o zivot (tam sa to hadam da poriesit spolu s vystavbou novej stanice v roku 2092), od Kukucinovej po Figaro to treba prezit, ale potom:

Oproti Figaru vyleziem hore smerom na Ahoj, hned za zeleznicnym podjazdom (tunelom) odbocim doprava a idem cez vinohrad az k Zeleznicnej Stanici Vinohrady - odtial to fakticky pokracuje cyklocestou, je tam len par miest kde by trebalo jasne znacenie kvoli zvyseniu bezpecnosti.
Je pravda ze tato cesta nie je tak komfortna, lebo sa ide hore kopcom + vo vinohrade v jednom mieste sa tvori obrovska kaluz, toto by sa vsak dalo pomerne jednoducho technicky vyriesit. Je to vsak najbezpecnejsia alternativa v dnesnej dobe dostupna.

A dalsia vec - navrhoval by som sa zamysliet nad cyklocestami na Odborarskej popri Istrocheme (spojnica Racianskej a Vajnorskej). Je tam chodnik a aj sidlisko sa da 'obyst' vnutroblokom, stacilo by zrekonstruovat chodniky a dat tam znacku.

Jazdim z Race/Krasnan na vsetky smery a casto, ak by bol zaujem rad prispejem dalsimi (napr. prechod z Krasnan cez Zabi Majer smer Galvaniho - tam skoro vsade existuju siroke chodniky ktore by sa dali pouzit, len ich zrekonstruovat.)

Pekny den
Dobso

RE: Račianska radiála - štúdia
Odpoveď
13.2.2014 10:02 ako reakcia na Anonym.
Ahoj Dobso,
Tu vrchu cestu samozrejme pozname - nazyvame ju Podkarpatska radiala (R33 na http://www.opencyclemap.org) a BSK (BSK ju nazyva tusim Malokarpatska vinna cyklomagistrala alebo tak nejak) ju chce potiahnut az do Modry a mozno dalej. V BA chyba usek Pekna cesta - Alstrova, a potom samotna Alstrova je hroza (uzka ulica s parkovanim na oboch stranach a este autobus) a na Komisarkach sa vytvori prepojenie do vinohradov (v ramci projektu JURAVA), ktore dnes chuba a pokracuje sa az do Jura... 

Toto je vhodna cesta pre tych co byvaju hore v Raci a ich ciel cesty je az niekde za FIgarom alebo pre vikendovych cykloturistov. Bezny ludia potrebuju chodit po uliciach, napr. do obchodu (Lidl), na internat zo skoly (STU > Mlada garda), odbocit na Nobelovu (na Vajnorsku radialu alebo Tomasikovu), cize potrebujeme vyriesit aj cyklotrasu priamo na Racianskej. 

Sam byvam v Raci, ale v casti dole pri zelenzici a keby som mal kazdy den splhat hore na Peknu cestu tak by som zabil viac casu... to uz mozem byt pri Palme za ten cas, ak idem po ceste.
Coskoro predstavime nas navrh na riesenie Racianskej, dufam, ze ziskame aj tvoju podporu emoticon

Netro
Cyklokoalicia