Diskusné fórum Diskusné fórum

Starohájska

Starohájska - štúdia

Diskusie [ Predchádzajúci | Ďalej ]
Prepínač
Starohájska - štúdia
Odpoveď
11.3.2013 13:31

RE: Starohájska - štúdia
Odpoveď
20.3.2013 21:38 ako reakcia na Michal Feik.
Návrh je už podľa nás v celkom dobrej a použiteľnej podobe. K aktuálnej verzii ešte niekoľko pripomienok (pripomienky sú písané v smere od Rusovskej cesty po Dunajskú hrádzu:
  1. Doplniť priechod pre cyklistov primknutý k priechodu pre chodcov pri Chorvátskom ramene. Nezriadenie priechodu pre cyklistov nespôsobí to, že cyklisti budú prechádzať cestu ako chodci, ale len to, že vodiči áut nebudú s cyklistami rátať. Preto najmä z hľadiska bezpečnosti odporúčame vyznačiť aj priechod pre cyklistov. V prípade potreby môže byť cyklistom zdôraznená ich povinnosť dať prednosť v jazde motorovým vozidlám značkou P 1.
  2. “Prekládka reklamného pútača” zmeniť na “odstránenie reklamného pútača”. Mesto vyvíja aktivitu na odstránenie reklamných pútačov, toto je dobrý dôvod na odstránenie ďalších štyroch-piatich.
  3. Na križovaniach cyklotrasy s vedľajšími cestami (dva zvýšené priechody pre cyklistov na Námestí hraničiarov a jeden cez Dudovu) vyznačiť prednosť v jazde pre cyklistov použitím zvislého značenia P 1 + E 16d a vodorovného značenia V 5b.
  4. V miestach, kde cyklotrasa pretína chodník (napr. pri zastávke Námestie hraničiarov) upozorniť cyklistov na výskyt chodcov (napr. nápisom na cyklotrase “Pozor chodci!” a/alebo namalovaným trojuholníkom označujúcim “Daj prednosť v jazde!” (značka V 5b) a/alebo optickými spomalovacími pruhmi), aby neohrozovali chodcov.
  5. Na trojuholníkovom ostrovčeku v križovatke Furdekova - Osuského - Starohájska - Nám. hraničiarov nebudovať pre cyklistov nájazdy na ostrovček, ale celý pás pre cyklistov ponechať v úrovni vozovky.
  6. Na križovatke Furdekova - Osuského - Starohájska - Nám. hraničiarov použiť na svetelnej signalizácii pre cyklistov okrem zeleného a červeného svetla aj žlté, keďže bicykel je vozidlo a potrebuje narozdiel od chodca dlhšiu vzdialenosť na zabrzdenie, podobne ako motorové vozidlá.
  7. Na Starohájskej medzi Osuského a Dudovou je chodník rozšírený na 4 metre. Keďže ide o územie, ktoré stále podlieha urbanizácii a teda je predpoklad rastu pešej aj cyklistickej dopravy a zároveň tu existuje dostatočný priestor, navrhujeme  rozdeliť chodník na časť pre chodcov a časť pre cyklistov (2+2 m, prípadne 2+2,5 m), ktoré budú oddelené buď pásom dlažby alebo zeleným pásom šírky 0,5 m. Taktiež navrhujeme realizovať cyklistický pás odlišnou farbou (ideálne farbou materiálu, nie náteru) a napojiť ho plynule na cyklistickú časť na všetkých troch priechodoch (Osuského, Dudova a cez Starohájsku smer Ovsište).
  8. Obnoviť priechod pre chodcov+cyklistov pri vstupe a výstupe k parkovisku pri reštaurácii Pod dubom.
  9. Obnoviť priechod pre chodcov+cyklistov pri vstupoch do parkoviska oproti dostihovej dráhe.
  10. Za križovatkou Starohájska-Kutlíkova, v smere na hrádzu, v mieste kde by mali cyklisti schádzať z chodníka a byť vedení v priestore komunikácie, doplniť vodorovné značenie V 12b (žltá súvislá čiara) v dĺžke aspoň 4 metre na bezpečný zjazd z chodníku a opačne. Vhodné by tiež bolo doplniť bariéru chrániacu cyklistov tesne pred výjazdom cyklistov na cestu z chodníka v šírke totožnej ako je nasledovné zúženie cesty. Bariéra môže byť urobená napr. z betónu (ako obrubník) a doplnená vodiacou doskou.
  11. V priestore kde sú cyklisti vedení v priestore komunikácie doplniť vodorovné značenie V 8c (koridor pre cyklistov) a to hlavne v priestore kde cyklisti schádzajú z chodníka.
Tieto pripomienky prikladáme aj v pdf.