Foro de discusión Foro de discusión

Slovnaftská radiála

Slovnaftská radiála - štúdia

Discusiones [ Anterior | Siguiente ]
Alternar
Slovnaftská radiála - štúdia
Respuesta
12/03/13 19:05
Slovnaftská radiála - štúdia na stiahnutie: https://www.dropbox.com/sh/mz4v5q5tjneqow9/RVmr9Q-CXI

RE: Slovnaftská radiála - štúdia
Respuesta
20/04/13 10:44 en respuesta a Michal Feik.
súbory nenájdene (Nothing here)

RE: Slovnaftská radiála - štúdia
Respuesta
21/04/13 15:42 en respuesta a Anónimo.

RE: Slovnaftská radiála - štúdia
Respuesta
8/06/13 2:01 en respuesta a Michal Feik.
PDF s pripomienkami Cyklokoalicie na stiahnutie http://sdrv.ms/13nmQCY

Niektore obrazky su prilis velke, treba kliknut pravym tlacitkom mysli a v kontextovom menu vybrat View Image pre plne zobrazenie

Pripomienky
(písané v smere od Zátišia po Malý Dunaj)

Všeobecné
  • cyklistov cez väčšie križovatky viesť priamo, mimo ostrovčekov s chodcami (resp. popri nich), so signálom voľno na jedenkrát
  • pri križovaní vedľajších ciest cyklotrasou (v hlavnom smere) viesť cyklistu vo vyvýšenej úrovni chodníka, resp. inštalovať okolo cyklopriechodu retardéry pre autá vychádzajúce na a pripájajúce sa z hlavnej cesty
  • preferovať oddelenie chodcov a cyklistov, navyše zvýrazniť cyklopruh farebným zeleným asfaltom
  • spoločný pohyb chodcov a cyklistov využívať iba v úsekoch, kde sa chodci takmer vôbec nevyskytujú alebo kde existuje paralelný chodník pre chodcov ďalej od vozovky

Križovatka Zátišie/Vajnorská/Tomášikova
  • Obnoviť už takmer neviditeľný priechod pre cyklistov od Lakeside k ulici Zátišie
  • Zmeniť priechod pre chodcov cez Tomašikovu (pri Kuchajde) ako cyklistický priechod primknutý prechodu pre chodcov
  • Na Vajnorskej pred križovatkou v smere z Jurajovho dvora obnoviť cyklopruh na chodníku (v tesnej blízkosti priechodu v časti ďalej od vozovky, tak, aby chodci mohli vyčkávať na zelenú; cyklisti zároveň budú môcť v pridruženom priestore prejsť bez zastavenia na semafore). Za priechodom pre cyklistov vybudovať zjazd z chodníka do hlavného dopravného priestoru (viď zahraničný príklad nižšie) a cyklopruh až ku križovaniu so Zátiším. Pre ulicou Zátišie je potrebné doplniť nový semafor, aby neprichádzalo ku kolíziám medzi cyklistami a motorovými
    vozidlami z Tomášikovej.
     

(miesto budúceho zjazdu z chodníka a vytvorenie cyklopruhu)

(príklad zo zahraničia: plynulý zjazd z chodnika na úroveň vozovky)
  • Na Vajnorskej v smere do centra (popri električkovej zastávke, medzi ulicami Zátišie a Pluhová) vyznačiť cyklopruh. Šírka vozovky je tu cca 5,5 m, čo umožňuje jazdný pruh šíroký 3,5 m a cyklopruh 2 m. Nakoľko stav povrch pri pravom okraji vozovky je nepoužiteľný, je potrebné opraviť jeho povrch. Pri tejto príležitosti odporúčame už vybudovanie segregovaného pásu pre cyklistov (výškovo oddeleného aj od chodcov aj od áut), viď príklad nižšie.


Úsek Vajnorská - Rožňavská (Tomášikova ul.)
  • Na križovatke Tomášikova - vjazd do Lakeside Office Park cyklotrasa vedie v trase existujúceho priechodu pre chodcov. Tekéto vedenie trasy má malé polomery zákrut, krátku dobu trvania signálu voľno a úzky stredový ostrovček. Pre cyklistov je teda neatraktívne a v prípade vyčkávania na miniatúrnych ostrovčekoch, ktoré sú dimenzované na chodcov, aj nebezpečné. Navrhujeme preto voviesť cyklistov do pravého odbočovacieho pruhu a v ňom povoliť jazdu cyklistov aj rovno (existujúcu značku C 25 doplniť značkou E 16a) a upraviť spomínanú križovatku aj predchádzajúcu križovatku pri vjazde k železničnej stanici Nové Mesto tak, aby ňou cyklisti prešli v hlavnom dopravnom priestore, viď náčrt (plná zelená cyklopruh, prerušovaná zelená spoločný pruh pre odbočujúce autá aj cyklistov idúcich rovno):V
    prípade dostatočnej šírky vozovky odporúčame samostatný jazdný pruh medzi pruhmi rovno a pravým odbočovacím pruhom. Viď obrázok:

    (zdroj: Dizajn manuál pre cyklodopravu vypracovaný NACTO http://bit.ly/13ob9PK)
   

    (príklad odbočovacieho pruhu a podfarbeného cyklopruhu zo zahraničia)
   

    (príklad odbočovacieho pruhu a podfarbeného cyklopruhu zo zahraničia)
  • Analogicky navrhujeme upraviť aj križovatku Tomášikova - severný vjazd ku Koloseu, teda v odbočovacom pruhu vpravo povoliť jazdu cyklistov rovno a upraviť adekvátne križovatku (zrezať trouholníkový ostrovček), foto:
    Pozn.:
    daná križovatka nie je v štúdii zakreslená presne, chýba odbočovací pruh, ostrovček aj poloha priechodu pre chodcov je posunutá.


  • Križovatka Tomášikova - Koloseu juh/Slovenská sporiteľňa je v návrhu riešená podobne ako križovatka pri Lakeside Office Parku, cyklisti sú vedení po chodníku. Z hľadiska návrhovej rýchlosti, množstva kolíznych bodov, dlhého času prejazdu, malých ostrovčekov a množstva chodcov vnímame vedenie po chodníku ako menej bezpečné či už pre chodcov ako aj pre cyklistov a rozhodne neatraktívne pre cyklistov. Navrhujeme teda upraviť križovatku tak, aby ňou cyklisti prechádzali v hlavnom dopravnom priestore podľa náčrtu: Potrebné miesto na cyklopruh je možné získať na úkor stredového deliaceho pásu a prípadným zúžením jazdných pruhov.


  • Vjazd a výjazd z parkoviska medzi Kuchajdou a Trnavskou cestou navrhujeme realizovať ako vyvýšené s prednosťou cyklistov (P 1 + E 16d).
Križovatka Tomášikova/Trnavská/Rožňavská
  • Navrhujeme doplniť priechod pre cyklistov aj na južnom ramene križovatky. Bude nutné mierne rozšíriť stredový ostrovček (na úkor výjazdu z križovatky).
  • Všetky priechody pre cyklistov navrhujeme v šírke 3 m ako obojsmerné.
  • Návrh riešenia: http://prntscr.com/16qa7t (satelitný záber), detail SV rohu križovatky: http://prntscr.com/16qe3z (satelitný záber), pohľad od Kuchajdy:

Úsek Trnavská - Ružinovská (Tomášikova ul.)
  • Cyklotrasu viesť väčšinou v hlavnom dopravnom priestore formou jednosmerných cyklistických pruhov oddelených bezpečnostným pásom, tzv. buffered bike lanes. Šírka vozovky to umožňuje - navrhujeme šírku jazdnoho pruhu 3,25 m, šírku jednosmernej cyklotrasy A=1,5 m a šírku pásu B=podľa potreby (ideálne 1 m). V stiesnených miestach je možné vynechať bezpečnostný
    pás, príp. viesť cyklistov v pridruženom dopravnom priestore (križovatka s Drieňovou).



  • V úseku od Haburskej (Honda) po Ružinovskú je možné zvážiť aj paralelné povolenie jazdy cyklistov po existujúcom chodníku ako zmiešaný pohyb s chodcami (určený pre rodiny s deťmi a menej zdatných cyklistov). Výlučné vedenie cyklotrasy len týmto chodníkom neodporúčame, keďže by mohlo dochádzať ku kolíziám medzi priemernými cyklistami s chodcami, kedže medzi týmito dvoma skupina je značný rozdiel v rýchlosti pohybu.
  • V križovatke s Drieňovou je šírka vozovky cca 10,5 m, čo neumožňuje umiestnenie troch jazdných pruhov a dvoch cyklopruhov, preto je potrebné v tomto priestore viesť cyklistov mimo vozovky (vybudovaní cestičiek pre cyklistov a rozšírením chodníka).

  • Na križovatke s ulicou Maximiliána Hella vybudovať v smere k Ružinovskej novú jednosmernú cestičku cez lesík. Cyklisti sa tak v tomto smere vyhnú svetelnej križovatke.


  • Na križovatke s ulicou Maximiliána Hella v smere od Ružinovskej pred križovatkou buď rozšíriť pravý pruh a vyhradiť ho na odbočenie vpravo pre všetky vozidlá a jazdu rovno pre cyklistov, alebo zúžiť jazdné pruhy a na uvoľnenom mieste doplniť cyklopruh pre jazdy rovno (medzi priamy a pravým odbočovacím pruhom, v dĺžke cca 80 m) tak ako je to znázornené na obrázku dole (alternatívny odkaz). Zastávku podľa šírkových pomerov obísť buď cyklopruhom vo vozovke alebo novou cestičkou pre cyklistov v pridruženom dopravnom priestore.



Príklady:Križovatka Tomášikova/Ružinovská
  • Navrhujeme úplné zrušenie všetkých ostrovčekov na križovatke Tomášikova-Ružinovská, a prerobenie na križovatku holandského štýlu (nevyžaduje viac priestoru, existujúci postačuje), ktorá je priateľská pre cyklistov, pritom nezaberá viac miesta ani neruší žiadne jazdné pruhy pre autá, a to vytvorením ochranných ostrovčekov na rohoch križovatky a vyčkávacích miest pre cyklistov,
    ktoré sú v zornom poli vodiča odbočujúceho vpravo (križujúceho cyklotrasu). Neštandarným oproti holandskému dizjanu križovatky je akurát obojsmerné vedenie cyklistov po Ružinovskej po jednej strane, čo sa dá vyriešiť dopravným značením.

    Porovnanie pred a po:
    Súčasný stav vs Navrhovaný dizajn (klik pre zoom)
  • Na Ružinovskej sa dá alternatívne vyznačiť zdieľaný BUS+cyklo pruh v smere od Štrkovca a tesne pred križovatkou s Tomašikovou ho zviesť do priestoru mimo vozovku s napojením na priechody pre cyklistov.
Úsek Ružinovská - Gagarinova (Tomašikova ul.)
  • Na križovaniach bočných ulíc cyklopriechodmi odporúčame ich viesť v úrovni chodníka, t.j. vyvýšené oproti vozovke. Alternatívne je možné použiť ohraničenie priechodu spomaľovačmi.
Križovatka Tomášikova/Gagarinova
  • Žiadame napriamiť cyklopriechod, aby sa cyklista úplne vyhol ostrovčekom a prechádzal na jedenkrát, spolu so smerom “voľno” krížom cez Gagarinovu.
Križovatka Tomášikova/Mierová
  • Žiadame riešiť aj napojenie na Mierovú ulicu obojsmerne naznačením pripojenia pomocou piktokoridorov v náväznosti na trasu. V smere Radničné nám. formou predsadeného priestoru pre cyklistov nadväzaujúceho na priechod, kde sa cyklista zaradí pre pokračovanie po Mierovej.
Úsek Gagarinova - Malý Dunaj (Kaštieľska, Parková, Domové role, Slovnaftská)
  • Piktokoridor v zóne 30 km/h žiadame viesť vždy stredom pruhu pre oba smery, nie na okraji.