Foro de discusión Foro de discusión

Košická cesta

Cyklistom sa nepáči cyklotrasa na Košickej ulici

Alternar
Nad cyklistickou trasou, ktorú nedávno zriadilo mesto na Košickej ulici a je vedená priamo po komunikácii, cyklisti zalamujú rukami. Je vraj plná nezrovnalostí a absurdít.

Zástupcovia Cyklokoalície napríklad uvádzajú, že nová trasa odporuje platným technickým normám. Podľa nich to uvádzajú aj dopravní inžinieri zaoberajúci sa cyklistickou dopravou na Slovensku

Jedným z nedostatkov je použitie nevhodnej farby , ďalším je nedodržanie odstupu cyklistického pruhu od parkujúcich áut, jednou z najväčších absurdít je však cyklistický priechod ústiaci do stĺpu verejného osvetlenia.

Cyklokoalícia síce víta snahu mesta o rozvoj cyklodopravy, musí to však byť za splnenia podmienok bezpečnosti, komfortu a použiteľnosti nových cyklotrás. Združenie navrhlo začiatkom roka jedenásť prioritných cyklistických chodníkov v meste, jedna vedie z Ružinova po Most Apollo cez Košickú ulicu.

Mesto prostredníctvom organizácie STaRZ otvorilo novú cyklodráhu 25. septembra 2011. Ide o prvú trasu v rámci pilotného projektu , ktorý má umožniť jazdiť aj po mestských komunikáciách. Menšie stavebné úpravy bolo potrebné urobiť v mieste napojenia na cyklistický chodník na Trenčianskej ulici.

Bratislavskí vodiči si musia na podobné riešenia cyklochodníkov a obmedzenia z toho vyplývajúce postupne zvykať. Na niektorých úsekoch nového cyklochodníka na Košickej napríklad museli odstrániť neoficiálne parkovacie miesta, čo určite vyvolá negatívne reakcie niektorých vodičov. Mestská organizácia STaRZ-u tvrdí, že trasu urobili podľa platných technických noriem. Cyklistické pruhy sú v bezpečnom
odstupe pol metra od parkujúcich áut, pol metra je odstup aj od cestného jazdného pruhu. Vodiaci prúžok pri vnútorných obrubníkoch je pol metra. Pôvodne mal byť cyklopruh z červeného asfaltu, no kvôli nedostatku peňazí sa od toho ustúpilo.

Zdroj: http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/cyklistom-sa-nepaci-cyklotrasa-na-kosickej-ulici.html?page_id=255532

RE: Cyklistom sa nepáči cyklotrasa na Košickej ulici
Respuesta
8/10/11 18:19 en respuesta a Michal Feik.
Košická ul. je významná štvorpruhová a smerovo delená komunikácia v centre mesta, ktorá priamo nadväzuje na most Apollo. Do takejto komunikácie bolo rozhodnuté umiestniť jednosmerné cyklistické pruhy. Pri ich návrhu bolo cieľom vyčleniť z dopravného priestoru komunikácie pás - koridor, ktorý by v danom prostredí poskytol cyklistom dostatočný priestor. Návrh bol vypracovaný v zmysle platných Slovenských technických noriem a jednosmerné cyklistické pruhy boli navrhnuté do hlavného dopravného priestoru Košickej pre každý dopravný pás nasledovne:

- pri vonkajších obrubníkoch parkovací pás pre pozdĺžne parkovanie osobných vozidiel v šírke 2 m (STN 73 6056),
- bezpečnostný odstup v šírke 0,5m od parkujúcich vozidiel,
- cyklistický pruh v šírke 1 m (STN 73 6110, čl. 7.4.10),
- bezpečnostný odstup v šírke 0,5m od jazdného pruhu pre vozidlá,
- pruh pre vozidlá v šírke min. 3 m,
- vodiaci prúžok pri vnútorných obrubníkoch v šírke 0,5 m.

Na tejto komunikácii v predmetnom úseku majú vozidlá k dispozícii 1 pruh v šírke 3 m, pričom šírka vozidiel dosahuje 2,5 m (autobusy). Cyklisti tam majú k dispozícii koridor v šírke 2 m, pričom šírka cyklistu je iba 0,6 m. Pýtam sa, je to až také zlé riešenie v tak exponovanom priestore? Čo ešte chce cyklokoalícia? V centre mesta sa musí obmedzený dopravný priestor podeliť medzi všetkých účastníkov cestnej premávky a to úmerne ich charakteru a potrebám. Autobus sa nezmestí na jazdný pruh šírky 2 m, ale cyklista bez problémov.

Cyklokoalícia namietala nedostatočný odstup od parkujúcich vozidiel, zabudli však povedať, že od zle parkujúcich vozidiel. Tieto vozidlá stáli od priľahlého obrubníka niekde aj viac ako 0,5 m. Je potom samozrejmé, že zasahovali do koridoru pre cyklistov. To však nie je chyba ani návrhu, ani noriem, ale disciplíny konkrétnych vodičov.

Ďalšia námietka bola o použití nevhodnej farby na vodorovné dopravné značenie. Chcem uviesť, že bezpečnostné odstupy v šírke 0,5 m boli navrhnuté nasledovne:

- vonkajší okraj - biela čiara V1a,
- vnútorný okraj pri cyklistickom pruhu - zelená čiara V8a.

Obe čiary boli navrhnuté v zmysle zákona č. 9/2009 a ich farebné vyhotovenie definuje STN 01 8020.
Dodávam, že v pôvodnom návrhu boli navrhnuté cyklopruhy z červeného asfaltu, ale pre nedostatok financií bola táto úprava zrušená. Nedostatok financií nie je však chybou projektu.

Chcem upozorniť, že priechod pre cyklistov, ktorý smeruje ku stĺpu verejného osvetlenia je prepojením oboch jednosmerných cyklistických pruhov a nie výjazdom na chodník, ktorý je v tom mieste exponovaný blízkosťou zastávky MHD.

RE: Cyklistom sa nepáči cyklotrasa na Košickej ulici
Respuesta
14/10/11 3:27 en respuesta a Anónimo.
Pán Zverko,

je možné, že jazdný pruh pre cyklistov ste na vozovke nevideli, pochopiteľne, keďže v SR prakticky žiaden normálny zatiaľ nemáme,

pozrite si preto nasledujúci odkaz:
http://www.rebelbike.cz/index.php?clanek_detail=true&id_clanek=702&n=Cyklopruhy-na-k%F8i%9Eovatce-Hlinky-v-Brn%EC

v prípade námietok, že ide o zahraničné riešenie, zamierte do Vrakune:
http://www.valec.yw.sk/galeria/picture.php?cat=114&image_id=559

a porovnajte s Košickou ulicou:
https://picasaweb.google.com/116343060886038294418/CyklotrasaKosickaUlica#5652672906197998690


O akom 50-centimetrovom odstupe cyklopruhu od jazdného pruhu pre motorové vozidlá píšete? Vidíte na fotografiách z Brna resp. na fotografii z bratislavskej Vrakune azda nejaké dve súbežné čiary, ktoré by delili tieto dva jazdné pruhy? Nie. Sú delené hrubou bielou čiarou.

Priechody pre cyklistov sa vyznačujú v prípade ak cestička pre cyklistov križuje komunikáciu pre motorové vozidlá. V prípade jazdných pruhov pre cyklistov t.j. cyklopruhov umiestnených na vozovke sa priechody pre cyklistov logicky nevyznačujú - križovania sú značené prerušovanou bielou čiarou resp. čiarami. Teda dôvod vyznačenia priechodov pre cyklistov v ústiach ulíc Páričkova, Oravská a Tekovská?

Porovnanie nami navrhovanej farebnej schémy (obrázky 1 a 2 zľava) a nezmyslu, ktorý bol namaľovaný (vpravo):



Priechod pre cyklistov nasmerovaný do stĺpu verejného osvetlenia je síce prepojením jednosmerných cyklopruhov, reálne však cyklisti pokračujú aj na chodník okrajom Dulovho námestia na Kvačalovu, bolo by teda vhodné do budúcnosti reálne správanie cyklistov rešpektovať, respektíve rátať s tým, že cyklisti jazdia aj po komunikáciach, kde sa pruhy a cestičky pre cyklistov nenachádzajú.



Antoniaci

RE: Cyklistom sa nepáči cyklotrasa na Košickej ulici
Respuesta
14/10/11 3:34 en respuesta a Anónimo.
obrázok ešte raz:


RE: Cyklistom sa nepáči cyklotrasa na Košickej ulici
Respuesta
27/11/11 2:38 en respuesta a Anónimo.
obrázok ešte raz:


RE: Cyklistom sa nepáči cyklotrasa na Košickej ulici
Respuesta
30/12/11 11:04 en respuesta a Anónimo.
obrázok ešte raz:


RE: Cyklistom sa nepáči cyklotrasa na Košickej ulici
Respuesta
3/01/13 16:58 en respuesta a Michal Feik.
Nad cyklistickou trasou, ktorú nedávno zriadilo mesto na Košickej ulici a je vedená priamo po komunikácii, cyklisti zalamujú rukami. Je vraj plná nezrovnalostí a absurdít.

Zástupcovia Cyklokoalície napríklad uvádzajú, že nová trasa odporuje platným technickým normám. Podľa nich to uvádzajú aj dopravní inžinieri zaoberajúci sa cyklistickou dopravou na Slovensku

Jedným z nedostatkov je použitie nevhodnej farby , ďalším je nedodržanie odstupu cyklistického pruhu od parkujúcich áut, jednou z najväčších absurdít je však cyklistický priechod ústiaci do stĺpu verejného osvetlenia.

Cyklokoalícia síce víta snahu mesta o rozvoj cyklodopravy, musí to však byť za splnenia podmienok bezpečnosti, komfortu a použiteľnosti nových cyklotrás. Združenie navrhlo začiatkom roka jedenásť prioritných cyklistických chodníkov v meste, jedna vedie z Ružinova po Most Apollo cez Košickú ulicu.

Mesto prostredníctvom organizácie STaRZ otvorilo novú cyklodráhu 25. septembra 2011. Ide o prvú trasu v rámci pilotného projektu , ktorý má umožniť jazdiť aj po mestských komunikáciách. Menšie stavebné úpravy bolo potrebné urobiť v mieste napojenia na cyklistický chodník na Trenčianskej ulici.

Bratislavskí vodiči si musia na podobné riešenia cyklochodníkov a obmedzenia z toho vyplývajúce postupne zvykať. Na niektorých úsekoch nového cyklochodníka na Košickej napríklad museli odstrániť neoficiálne parkovacie miesta, čo určite vyvolá negatívne reakcie niektorých vodičov. Mestská organizácia STaRZ-u tvrdí, že trasu urobili podľa platných technických noriem. Cyklistické pruhy sú v bezpečnom
odstupe pol metra od parkujúcich áut, pol metra je odstup aj od cestného jazdného pruhu. Vodiaci prúžok pri vnútorných obrubníkoch je pol metra. Pôvodne mal byť cyklopruh z červeného asfaltu, no kvôli nedostatku peňazí sa od toho ustúpilo.

Zdroj: http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/cyklistom-sa-nepaci-cyklotrasa-na-kosickej-ulici.html?page_id=255532

RE: Cyklistom sa nepáči cyklotrasa na Ko
Respuesta
14/03/13 7:08 en respuesta a Michal Feik.
Nad cyklistickou trasou, ktorú nedávno zriadilo mesto na Košickej ulici a je vedená priamo po komunikácii, cyklisti zalamujú rukami. Je vraj plná nezrovnalostí a absurdít.

Zástupcovia Cyklokoalície napríklad uvádzajú, že nová trasa odporuje platným technickým normám. Podľa nich to uvádzajú aj dopravní inžinieri zaoberajúci sa cyklistickou dopravou na Slovensku

Jedným z nedostatkov je použitie nevhodnej farby , ďalším je nedodržanie odstupu cyklistického pruhu od parkujúcich áut, jednou z najväčších absurdít je však cyklistický priechod ústiaci do stĺpu verejného osvetlenia.

Cyklokoalícia síce víta snahu mesta o rozvoj cyklodopravy, musí to však byť za splnenia podmienok bezpečnosti, komfortu a použiteľnosti nových cyklotrás. Združenie navrhlo začiatkom roka jedenásť prioritných cyklistických chodníkov v meste, jedna vedie z Ružinova po Most Apollo cez Košickú ulicu.

Mesto prostredníctvom organizácie STaRZ otvorilo novú cyklodráhu 25. septembra 2011. Ide o prvú trasu v rámci pilotného projektu , ktorý má umožniť jazdiť aj po mestských komunikáciách. Menšie stavebné úpravy bolo potrebné urobiť v mieste napojenia na cyklistický chodník na Trenčianskej ulici. 

Bratislavskí vodiči si musia na podobné riešenia cyklochodníkov a obmedzenia z toho vyplývajúce postupne zvykať. Na niektorých úsekoch nového cyklochodníka na Košickej napríklad museli odstrániť neoficiálne parkovacie miesta, čo určite vyvolá negatívne reakcie niektorých vodičov. Mestská organizácia STaRZ-u tvrdí, že trasu urobili podľa platných technických noriem. Cyklistické pruhy sú v bezpečnom
odstupe pol metra od parkujúcich áut, pol metra je odstup aj od cestného jazdného pruhu. Vodiaci prúžok pri vnútorných obrubníkoch je pol metra. Pôvodne mal byť cyklopruh z červeného asfaltu, no kvôli nedostatku peňazí sa od toho ustúpilo.

Zdroj: [url=http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/cyklistom-sa-nepaci-cyklotrasa-na-kosickej-ulici.html?page_id=255532]http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/cyklistom-sa-nepaci-cyklotrasa-na-kosickej-ulici.html?page_id=255532[/url]