Občianky a občania sa do PR mohli zapojiť viacerými spôsobmi odlišujúcimi sa mierou participácie na procese a investovanou aktivitou. Do ktorejkoľvek formy participácie sa mohol zapojiť každý, kto mal záujem. Od septembra do novembra sa pravidelne stretávali jednotlivé participatívne komunity PR, kde prebieha systematická práca s kritickými pripomienkami, podnetmi a návrhmi občanov a občianok na priority a projekty komunít. Na konci septembra a začiatku októbra prebehlo šesť verejných fór, ktorých cieľom bolo predstaviť občanom a občiankam projekt participatívneho rozpočtu, štruktúru rozpočtu mesta Bratislava, zozbierať od nich kritické pripomienky k službám a verejnému priestoru mesta a návrhy na ich riešenie, vytvoriť zoznam priorít, ktorými by sa mali jednotlivé participatívne komunity PR prednostne zaoberať a zapojiť čo najviac ďalších záujemkýň a záujemcov do činnosti komunít. Po celý čas bolo možné zapojiť sa prostredníctvom ankety Burza nápadov, či už fyzicky, alebo na internete. 30. októbra 2012 sa uskutočnila verejná prezentácia projektov, na ktorej boli znova širokej verejnosti predstavené všetky priority komunít a projekty vypracované na základe podnetov a nápadov občanov a občianok jednotlivými komunitami PR. Po prezentácii bola spustená anketa na stránke hlavného mesta a na sociálnej sieti, v ktorej občania a občianky mohli odovzdať hlas projektu podľa vlastných preferencií. 8. novembra celý proces PR vyvrcholil verejným zvažovaním. Hlasovanie v ankete bolo ukončené a spolu s výsledkami z verejného zvažovania tvorí výsledok procesu PR pre rok 2013, ktorý bude začlenený do procesu schvaľovania rozpočtu mesta pre rok 2013. Poslanci mestského zastupiteľstva na svojom zasadnutí rozhodnú o tom, aká suma bude na PR pre rok 2013 vyčlenená. Realizovať sa budú tie projekty, ktoré sa do poslancami schválenej sumy zmestia podľa poradia stanoveného procesom PR.
Celkové poradie projektov podľa výsledkov verejného zvažovania a internetového hlasovania:
Poradie | Názov projektu | Výsledný pomer v % | Rozpočet |
1. | Kultúrne a komunitné centrum Zora II | 8,45 % | 15 500 € |
2. | Pracovná skupina a katalóg verejných datasetov magistrátu | 8,38 % | 7 000 € |
3. | Zverejnenie vybraných datasetov na základe požiadaviek komunít PR | 8,21 % | 960 € |
4. | Revitalizácia stromoradí pozdĺž cestných komunikácií v Bratislave | 8,03 % | 13 975 € |
5. | Komunitné centrum generácií III | 7,86 % | 7 000 € |
6. | Revitalizácia stanice Bratislava Filiálka | 7,82 % | 800 € |
7. | Outdoorové športoviská | 7,57 % | 8 000 € |
8. | Komunitné záhrady II | 7,31 % | 9 930 € |
9. | Autonómna zóna Lafranconi | 6,48 % | 5 650 € |
10. | SEMAFOR na sídlisku | 6,28 % | 10 250 € |
11. | Krízová linka pomoci III | 6,23 % | 1 800 € |
12. | Zodpovedné spolužitie so psami a vybudovanie rekreačnej zóny pre aktivity so psami | 6,22 % | 6 090 € |
13. | Kompostovanie II | 6,10 % | 2 000 € |
14. | Letné tábory | 5,06 % | 1 100 € |
Vo verejnej ankete na sociálnej sieti bolo odovzdaných 1267 hlasov a na stránke www.bratislava.sk 1796 hlasov. Celková suma všetkých projektov je 90 055 €. Detailnejšie informácie o projektoch a výsledkoch nájdete tu: