Východiská a obmedzenia, ktoré musí koncepcia zohľadňovať:
- Zhrnutie záväzných dokumentov so zameraním na dopravu a vplyvom na riešené územie
- Dopravné intenzity a plánované výstavby a iné stavebné úpravy v oblasti.
- Územný plán musí byť v súlade s platným územným plánom mesta
- Parkovacia politika vypracovaná mestskou časťou Bratislava-Nové Mesto
- Hlavným cieľom by malo byť posilnenie obytného/rezidenčného charakteru oboch štvrtí.
- Skúsiť použiť príklady z praxe iných miest a využiť ich pri tvorbe zadania
- Zadanie viac štrukturovať do samostatných konkrétnejších častí a v ich rámci detailnejšie spresniť ďalšie požiadavky
Prezentované témy, ktoré by mali byť v koncepcii zohľadnené:
- Riešenie prepojenia miestnej dopravnej siete Koliba-Kramáre s komunikáciami s celomestským významom
- Návrh na obmedzenie dynamickej dopravy na spojnici Jaskový rad, Pionierska, Tupého
- Riešenie prepojenia Dolných Kramárov na hlavnú dopravnú os
- Prerozdelenie dopravy do viacerých koridorov
- Odporúčanie na nezahusťovanie Dolných Kramárov
- Riešenie celkovej situácie chodcov, prioritou malo byť zlepšenie situácie chodcov, chodcov s kočíkmi a vozíčkarov
- Vybudovanie riadneho asfaltového chodníka z Koliby na Kamzík
- Vybudovať prepojenie pre chodcov ulice Cesta na Kamzík s ulicami Dérera, Guothova, Ambrova, Júnová
- Riešenie situácie chodcov pred školskými zariadeniami (na stretnutí bola prezentovaná situácia pred ZŠ Jeséniova)
- Rozšíriť parkovaciu politiku vypracovanú mestskou časťou Bratislava-Nové Mesto pre Kramáre aj na oblasť Koliby
- Pre dopravné prepojenie Koliba - Kramáre je v územnom pláne rezervovaný koridor cez Vlársku, odporúčanie tlaku na Magistrát na dobudovanie.
- Návrhy na riešenie cyklistickej dopravy:
- zobojsmerniť jednosmerky pre cyklistov,
- riešenie situácie na ulici Jaskový rad, možnosti sú zjednosmerniť / obmedziť prejazd motorových vozidiel v prospech cyklistov
- Vytvoriť cyklistickú os (nie nevyhnutne cyklistický chodník) na prejazd Kramármi.
- V miestach križovania cyklistických trás s cestnou komunikáciou vyznačiť na prechodoch pre chodcov aj prechod pre cyklistov.
- zefektívnenie parkovania
- nové dopravné koridory prispievajúce k väčšej plynulosti dopravy
- zlepšenie dopravného značenia (napr. jasne označiť priechody pre chodcov, ideálne aj s výstražným oranžovým svetlom a výrazným pouličným osvetlením)
- optickými a fyzickými retardérmi prispieť k zníženiu rýchlosti v kritických miestach
- priorita hromadnej dopravy pred individuálnou motorovou dopravou so snahou o obmedzenie individuálnej motorovej dopravy
- Návrh na zníženie povolenej rýchlosti na Kramároch z 50 km/h na 30 km/h (V spojení s otvorením jednosmeriek pre cyklistov (na jazdu v oboch smeroch) pomáha celkovo poľudštiť mestské štvrte vytvorením väčšieho priestoru pre chodcov a cyklistov.
- Vytvorenie osi pre chodcov a cyklistov, možné riešenie ako pešia zóna
- Žiaduce je vytvorenie centra Kramárov
Aktuálne témy bodových závad, vhodných na okamžité riešenie mimo celkovej dopravnej koncepcie:
- Zlepšiť kontrolovanie dodržiavania prednosti pre chodcov posilnením policajných hliadok.
- Riešenie situácie pre chodcov pred ZŠ Jeséniova (parkovanie, dochádzanie žiakov medzi autami a odvodňovacím žľabom
- pozemok na Jeséniovej s nápisom: „Súkromný pozemok, vozidlá budú odtiahnuté" - podozrenie na obohacovanie sa 3 vyhradenými parkovacími miestami.
- Doplniť chýbajúce prechody pre chodcov v miestach, kde prirodzené pešie trasy križujú cestné komunikácie, napr. pri križovatke Vlárska – Limbová – Stromová.
- Vybudovanie riadneho asfaltového chodníka z Koliby na Kamzík
- Zníženie povolenej rýchlosti na Kramároch na 30 km/h, osadenie meračov rýchlosti a policajné kontroly dodržiavania rýchlosti.
- Pri oprave a výstavbe chodníkov myslieť na zníženie krajníc na križovatkách a priechodoch a uľahčiť tak prechod vozíčkarom a chodcom s kočíkmi.
- Zobojsmerniť jednosmerky pre cyklistov
- Riešenie nepriaznivej situácie na hornej Bárdošovej ulici (Video - Nebezpečný prechod žiakov do školy na Jeséniovu ulicu hornou Bárdošovou ulicou, autorka - Cíbová) s prepojením na Kolibu
- riešenie nelegálneho parkovania
- nedodržiavanie dopravného značenia (napr. obmedzená rýchlosť 20 km/h)
- neúnosná situácia chodcov
- návrh na zjednosmernenie dopravy/ prípadne vylúčenie IAD
- nevhodné intervaly MHD (napr. ranný spoj má príchod pred školu o 7:23, pričom školu otvárajú o 7:45), predĺženie linky po SHMU
- Riešenie podnetov zo stránky Odkaz pre starostu, prezentovaných 8 hlavných podnetov, dlhodobo neriešených
Kancelária pre participáciu verejnosti osloví vytipovaných odborníkov na spoluprácu pri vypracovaní konečnej verzie zadania s dôrazom na právnu formu zadania, ako aj využiteľnosť výslednej dopravnej koncepcie.