Preskoč na obsah

Zariadenie opatrovateľskej služby

Autor/ka: Kancelária pre participáciu verejnosti

Anotácia:

V celej Bratislave sú len tri takéto zariadenia, ktoré sú konštantne plné. V zariadení by sa poskytovala nielen pomoc inej fyzickej osoby pri odkázanosti na sociálnu službu, ale aj ubytovanie, pranie, strava, sociálna rehabilitácia a poradenstvo. Slúžilo by občanom mestskej časti, najmä po hospitalizácii a pri bezodkladnom riešení sociálnej a zdravotnej situácie.

Problém:

V rámci mnohých podnetov na oddelenie sociálnych služieb ako aj kanceláriu pre participáciu obyvatelia MČ apelujú na zabezpečenie zariadenia mestského stacionára, alebo inej inštitúcie pre seniorov, ktorí už potrebujú pomoc inej osoby, napr. aby nezomierali osamotene vo svojich bytoch. Riešenie by mohlo priniesť zriadenie zariadenia opatrovateľskej služby.
Na území MČ existuje vhodná budova pre takúto službu, je na rohu ulice Vajnorskej a Českej. Budova v minulosti plnila podobnú funkciu. Ide o nevyužívanú budovu v správe Magistrátu. Budova potrebuje rozsiahlu rekonštrukciu.

Riešenie:

V spolupráci s oddelením sociálnych služieb BANM a investičným oddelením je ambícia získať budovu na rohu Vajnorskej a Českej do správy za účelom rekonštrukcie a zriadenia Zariadenia opatrovateľskej služby.

To bude poskytovať sociálne služby pre plnoleté osoby, ako aj ošetrovateľskú starostlivosť. Slúžilo by predovšetkým občanom MČ, najmä po hospitalizácii a pri bezodkladnom riešení sociálnej a zdravotnej situácie.
Spadali by aj mnohí občania po ťažkých zlomeninách, úrazoch, keď sa už ukončilo pôsobenie lekárskej starostlivosti, ale pacienti nemôžu žiť v domácom prostredí a nemajú príbuzného, ktorý im vie zabezpečiť fungovanie.
Zariadenie opatrovateľskej služby poskytne dočasnú starostlivosť jednotlivcom, ktorí nestačia fungovať vo svojom prirodzenom domácom prostredí. Po rehabilitácii by sa mohli naspäť vrátiť v kondícii, kedy môžu fungovať samostatne.
Tieto služby sa poskytujú na 3 mesiace, najviac polroka.
V zariadení by sa poskytovala nielen pomoc pri odkázanosti, ale ja ubytovanie, pranie, strava, sociálna rehabilitácia, poradenstvo.
V prípade nutnosti celoročného pobytu v niektorom zariadení pracovníčka zo ZOS zabezpečí trvalé umiestnenie občana do zariadenia s celoročnou pobytovou službou.

Rozpočet:

Rekonštrukcia 50-100tis.€: Na rekonštrukciu zariadenia a ostatné interiérové a inventárne zariadenie by MČ využila zdroje buď z EU alebo nórskych fondov. (5% podiel MC)

Náklady na prevádzku: cca 50 000€ - participatívny rozpočet.
Zariadenie na rohu Vajnorskej a Českej by malo kapacitu 14 lôžok, vyžadovalo by 9 odborných a 2 pomocné sily.
Malo by 11 zamestnancov, 4 odborných a 1vedúca, 4 opatrovateľky,1 upratovačka,1práčka.
Náklady cca 4000€/mesačne na 14 klientov. - 50 000€ doplatok rok

 

Priemerne (0 Hlasy)


Novinky zo Zadaní 2015: Novinky zo Zadaní 2015:

Starostlivosť o zeleň

Starostlivosť o zeleň

Správa o pilotnej realizácii zadania Starostlivosť o stromy a ich ďalšia výsadba z roku 2015.
Pozvánka na verejné stretnutie Cyklotrasy.

Pozvánka na verejné stretnutie Cyklotrasy.

Pozývame vás 19.11.2015 o 17:30 na Junácku 1, MÚ BANM.
Výstupy zo stretnutia k návrhu zadania pre vypracovanie dopravnej koncepcie Koliba-Kramáre.

Výstupy zo stretnutia k návrhu zadania pre vypracovanie dopravnej koncepcie Koliba-Kramáre.

Dňa 22.9.2015 sa na ZŠ Cádrova konalo stretnutie k návrhu zadania pre vypracovanie dopravnej koncepcie Koliba-Kramáre. Na stretnutí bol prezentovaný návrh zadania s definovaním oblasti záujmu a stručným náčrtom možnosti riešenia. Nasledovala diskusia občanov a zúčastnených odborníkov na dopravné riešenia, s prezentáciou tém, vhodných na zaradenie do zadania, ako aj s návrhmi na právnu formu výsledného dokumentu. 
Dopravná koncepcia Kramáre-Koliba

Dopravná koncepcia Kramáre-Koliba

Pozvánka na verejné stretnutie utorok 22.9.2015, 17:00 ZŠ Cádrová.

Chabé štyri kilometre

Chabé štyri kilometre

Od verejného stretnutia k cyklistickej doprave už uplynulo viac než dva mesiace, takže prišiel čas zbilancovať si kroky, ktoré sme si na stretnutí naplánovali. Jedným z prvých – nie veľmi radostných, bolo zisťovanie skutočného stavu cyklotrás na území Nového Mesta. Povesť mestskej časti s najhoršou infraštruktúrou sa žiaľ naplno potvrdila. Ak totiž zrátame naše cyklotrasy v kilometroch, je ich menej, než počet ranných dopravných zápch, ktorým sme každodenne vystavení.
First Previous Next Last