Perspektívy a budúcnosť

Aký by priestor MAL BYŤ?
 
1.1 Verejný park
Vytvoriť park s bohatou, vzrastlou zeleňou, s ovocnými stromami a zelenými plochami, ako súčasť siete parkov v MČ.
 
1.2 Aktívny oddych a šport
Vybudovať športoviská s viacerými funkciami, ktoré budú využívané viacerými generáciami.
 
1.3 Lokalita a identita
Vytvoriť priestor funkciami, ktoré umožnia stretávanie komunity a prepájanie generácií. Pri plánovaní nadviazať na širší kontext a blízkosť zaujímavých zón a vytvoriť sieť priestorov, ktoré spolu vytvoria úspešnú a atraktívnu destinúciu v rámci mesta s vlastnou identitou.
 
Existujúce a potenciálne destinácie v pešej dostupnosti od areálu bývalého cyklistického štadióna.
 
1.4 Doprava
Kocepčne a strategicky pristupovať k riešeniu dopravných problémov. Podporiť zavedenie a dôsledné dodržiavanie parkovacej politiky,
zlepšiť prístupnosť pre peších a cyklistov; zabezpečiť bezbariérovosť.
 
Obslúženosť lokality mestskou hromadnou dopravou.
 

Mestský park by MAL BYŤ:

so zameraním na šport, športové aktivity a rekreáciu v rámci lokality Tehelného poľa a v prepojení na ďalšie atraktívne miesta v tomto území, má potenciál byť skutočnou destináciou pre širokú verejnosť v rámci Bratislavy.

Môže vytvoriť:

• stimul pre sociálny a ekonomický rast a rozvoj lokality ako aj celého mesta. Atraktívny

priestor, ktorý zvýši kvalitu bývania a pociťovanú kvalitu života,

• priestor, ktorý pomôže prepojiť ďalšie miesta v rámci lokality a bude vitálnou podporou

cyklistickej a pešej dopravy,

• podpora zdravého životného štýlu – aktívny oddych, pohyb, priestor na rekreáciu a sociálnu

interakciu,

• elementom, ktorý pomôže plniť environmentálne a ekologické funkcie v území,

• aktívny, živý priestor, poskytujúci príležitosti a aktivity dostupné všetkým vekovým kategóriám, rešpektujúc rôznorodosť užívateľov a ich schopností,

• priestor, ktorý pomôže budovať komunitu a upevňovať väzby v rámci nej.

Aký priestor bývalého cykloštadióna NEBUDE?

Prečo nie podzemné garáže?
Počas rekonštrukcie Zimného štadióna bol zámer v areáli bývalého cyklistického štadióna vybudovať podzemné parkovacie garáže s kapacitou 900 parkovacích, ktoré mali doplniť chýbajúce kapacity Zimného štadióna. Realizátorom projektu mal byť Generálny investor Bratislavy. Projekt sa však nerealizoval oficiálne z dvoch dôvodov:
 
1. výsledky inžiniersko-geologického prieskumu hodnotili budúce stavenisko len ako podmienečne vhodné pre objekt podzemných parkovacích garáží a finančná náročnosť realizovania takéhoto projektu by bola príliš veľká.
2. z dopravno-kapacitného posúdenia pre celú lokalitu Tehelné pole vyplynulo, že lokalita nie je vhodná pre umiestnenie veľkokapacitnej parkovacej garáže. Posúdenie zároveň ukázalo dostatočné obslúženie lokality mestskou hromadnou dopravou (spolu 19 liniek MHD z celej Bratislavy má zastávky vo vzdialenosti do 550m od Zimného štadióna) a dostatočný počet parkovacích miest pre príležitostné podujatia v širšom okolí. Tieto dôvody viedli k tomu, že sa od projektu podzemných parkovacích garáží upustilo.